Σελίδες

Δευτέρα 9 Απριλίου 2007

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ...ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ....

Γεννήθηκε, σταυρώθηκε, αναστήθηκε,
Έδωσε τη δυνατότητα να λυτρωθούμε

να σωθούμε.

Τη δυνατότητα.

Θα μπορούσε να πιέσει, να προστάξει,

να καθορίσει, να απειλήσει,

ή ακόμα να μας πλάσει άβουλους

πανομοιότυπους,

όντα χωρίς επιλογές,

αξιοθρήνητα, υποταγμένα άβουλα

στη δική Του θέληση.

Έδωσε τη δυνατότητα να επιλέξουμε,

από σεβασμό στην ελευθερία μας,

για να έχει αξία ο αγώνας

και οι προσπάθειές μας.

Έπλασε τον κόσμο "καλό λίαν"

και μας άφησε διαχειριστές του.

Και περιμένει...

να μεταμορφώσουμε τον πλανήτη μας

να τον γεμίσουμε Αγάπη

να πάλλεται η Γη από την Αγάπη,

Αγάπη για όλους,

Αγάπη για τα παιδιά

τα παιδιά όλου του κόσμου,

αυτά που κρύβουμε μέσα μας

και αυτά που έχουμε χρέος να προστατεύουμε.

 

Καλωσόρισες Κωνσταντίνε στη συντροφιά μας....



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Melissa στο Το χαμομηλάκι τη 4/08/2007 08:12:00 πμ

ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ...Ο ΘΡΗΝΟΣ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ...

 

Η ιερή ζεστή σιωπή,

η ντυμένη μόνο ανάσες

και συρίγματα και μυρωδιές αγγελικές

μεταμορφώνεται…

Ξαφνικά ρίχνεται με πάθος στην ανθρώπινη φωνή

και σκιρτά έναν …πόνο…,

έναν πόνο δυνατό που προκαλεί ρίγος…,

αμηχανία, τρέμουλο, βιαστικό χτύπο στην καρδιά…

Μια μελωδία…τι μελωδία…

τι ήχοι ακούγονται…τι στίχοι…

Λόγια που σίγουρα γεννήθηκαν μονομιάς,…

μέσα σε μια στιγμή σα χείμαρρος, χωρίς σκέψη,

χωρίς επιφύλαξη, χωρίς σκοπό…

Λόγια που μόνο το πάθος της ψυχής γεννά…

«…Οίμοι θείον τέκνον,οίμοι το φως του κόσμου,

τι έδυς εξ οφθαλμών μου, ο αμνός του Θεού ;…

Η μούσα η βυζαντινή πλησιάζει στο σκοτάδι …

"Ω γλυκύ μου έαρ…γλυκύτατόν μου τέκνο, που έδει σου το κάλος.."

Έρχεται από ψηλά με βήματα αέρινα…ντυμένη στα πορφυρά…

"..Η ρομφαία φευ μοι, της πικράς σου σφαγής,

την καρδίαν μου διέρχεται άναρχε,

ω καινότατον μυστήριον, Υιέ..."

 

Γιέ μου, σπλάχνο τν σπλάχνων μου,

καρδούλα τς καρδις μου,

πουλάκι τς φτωχις αλς,

νθ τς ρημις μου,
π
ς κλείσαν τ ματάκια σου

κα δ θωρες πο κλαίω

κα δ σαλεύεις, δ γρικς

τ πο πικρ σο λέω;

Βασίλεψες αστέρι μου, βασίλεψε όλη η πλάση,

κι ο ήλιος, κουβάρι ολόμαυρο,

το φέγγος του έχει μάσει.

Κόσμος περνά και με σκουντά,

στρατός και με πατάει

κ' εμέ το μάτι ουδέ γυρνά κι ουδέ σε παρατάει.

''Να'χα τ' αθάνατο νερό, ψυχή καινούργια να'χα,
να σου 'δινα, να ξύπναγες για μια στιγμή μονάχα,
Να δεις, να πεις, να το χαρείς ακέριο τ' όνειρό σου
να στέκεται ολοζώντανο κοντά σου, στο πλευρό σου.
…………………………………………….
Κι αν είν' τα πόδια μου λιγνά, μπορώ να πορπατήσω
κι αν κουραστείς, στον κόρφο μου, γλυκά θα σε κρατήσω".

 

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Melissa στο Το χαμομηλάκι τη 4/06/2007 07:39:00 πμ

Πασχαλινά έθιμα

Πρόκειται για τα έθιμα που σχετίζονται με τη θρησκευτική εορτή του Πάσχα.
Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη και πλουσιότερη σε λαογραφικές εκδηλώσεις γιορτή των ορθοδόξων χριστιανών. Η λέξη Πάσχα προέρχεται από την εβραϊκή «pasah» που σημαίνει διάβαση. Οι Εβραίοι γιόρταζαν το Πάσχα σε ανάμνηση της απελευθέρωσής τους από τους Αιγυπτίους και της διάβασης της Ερυθράς θάλασσας, ενώ οι χριστιανοί γιορτάζουν την ανάσταση του Σωτήρα και τη διάβαση από το θάνατο στη ζωή. Η αντίστοιχη ελληνική λέξη για το Πάσχα είναι Λαμπρή, διότι η ημέρα της ανάστασης του Χριστού είναι μέρα ευφρόσυνη.
Το Πάσχα είναι κινητή γιορτή. Ο εορτασμός της ορίζεται κάθε χρόνο για την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας.
Πληθώρα εθίμων και παραδόσεων αναβιώνουν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που προηγείται του Πάσχα (Μεγάλη Εβδομάδα) σε όλες τις περιοχές του ελληνικού χώρου.
Οι προετοιμασίες για τον εορτασμό της Ανάστασης ξεκινούν από τη Μεγάλη Πέμπτη. Την ημέρα αυτή οι νοικοκυρές κατά παράδοση ετοιμάζουν τα τσουρέκια και βάφουν αβγά με ειδικές βαφές κόκκινου χρώματος.
Το αυγό συμβολίζει από την αρχαιότητα την ανανέωση της ζωής και το κόκκινο χρώμα το αίμα του Χριστού.
Παλιότερα συνήθιζαν να τοποθετούν το πρώτο κόκκινο αβγό στο εικονοστάσι του σπιτιού για να ξορκίζουν το κακό.
Σε κάποια χωριά, πάλι, σημάδευαν το κεφάλι και την πλάτη των μικρών αρνιών με την κόκκινη μπογιά που είχε χρησιμοποιηθεί για το βάψιμο των αβγών. Συνήθιζαν επίσης να φυλάσσουν μία από τις κουλούρες της Μεγάλης Πέμπτης στο εικονοστάσι για να προστατεύονται τα μέλη της οικογένειας από τα μάγια.
Την πιο ιερή μέρα της Μεγάλης Εβδομάδας αποτελεί η Μεγάλη Παρασκευή, μέρα κορύφωσης του θείου δράματος με την Αποκαθήλωση από το σταυρό και την Ταφή του Χριστού.
Λόγω του πένθους της ημέρας οι νοικοκυρές δεν ασχολούνται με τις δουλειές του σπιτιού, αποφεύγοντας ακόμη και το μαγείρεμα.
Με λουλούδια που μαζεύουν ή αγοράζουν, γυναίκες και παιδιά πηγαίνουν στις εκκλησίες για να στολίσουν τον Επιτάφιο.
Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται στις εκκλησίες αναπαράσταση της ταφής του Χριστού και το ίδιο απόγευμα η περιφορά του Επιταφίου.
Από το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου ξεκινούν οι ετοιμασίες για το γιορτινό τραπέζι της Ανάστασης και οι νοικοκυρές μαγειρεύουν τη μαγειρίτσα.
Λίγο πριν τα μεσάνυχτα οι πιστοί συγκεντρώνονται στις εκκλησίες κρατώντας λευκές
λαμπάδες, τις οποίες ανάβουν με το «Άγιο φως», που μοιράζει ο ιερέας.
Όταν ο τελευταίος ψάλλει το «Χριστός Ανέστη» οι πιστοί ανταλλάσσουν ευχές και το λεγόμενο «φιλί της Αγάπης».
Με το «Άγιο φως» συνηθίζουν να σταυρώνουν το ανώφλι της εξώπορτας των σπιτιών τρεις φορές για καλή τύχη. Κατόπιν κάθονται γύρω από το γιορτινά στρωμένο τραπέζι για να τσουγκρίσουν τα κόκκινα αυγά και να γευματίσουν με την παραδοσιακή μαγειρίτσα.
Το πρωί της Κυριακής σουβλίζεται σε πολλές περιοχές της χώρας ο οβελίας. Σε άλλες πάλι, το κρέας για το πασχαλινό τραπέζι, αρνί ή κατσίκι κατά περίπτωση, ψήνεται στο φούρνο. Μέσα σε εορταστική ατμόσφαιρα ακολουθεί πλούσιο γεύμα και το γλέντι διαρκεί συνήθως μέχρι αργά το βράδυ.
Σε ολόκληρη την Ελλάδα, η Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα γιορτάζονται με ξεχωριστή λαμπρότητα και κατάνυξη.

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 4/04/2007 08:29:00 πμ



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Mimakos στο Τα χαμομηλάκια μου τη 4/05/2007 04:12:00 μμ

Πέμπτη 5 Απριλίου 2007

ΜΕΓΑΛΗ ΠΕΜΠΤΗ

Μετά τη Σταύρωση

μετά τον πόνο,

το άδικο μαρτύριο,

η Ανάσταση,

η απέραντη χαρά,

η Λύτρωση....

Από το Σταυρό Του

η ευτυχία μας....

 

Τα βάσανά τους

υπόθεση όλων μας.

Όλοι μας

σαν το Σίμωνα

ας ελαφρύνουμε

το βάρος τους

το ασήκωτο,

χωρίς φόβο,

-αυτά σταυρώνονται-....

Αρκεί να απλώσουμε το χέρι

για ένα χάδι στα μαλλάκια,

και πίσω από την πλάτη

ένα δωράκι-εκπληξη να κρύψουμε

ένα δωράκι-χαμόγελο,

για ένα παιδί -χαμομηλάκι,

-γνωστό ή άγνωστο-

δικό μας παιδί,

καταδικό μας,

παιδί της καρδιάς μας.

Ο ρόλος των Αγγέλων, δικός μας

κατ' ανάθεση ευλογημένη

 

 

ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ

 



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Melissa στο Το χαμομηλάκι τη 4/05/2007 06:41:00 πμ

laughing baby

Το ωραιότερο πράγμα που μπορεί να μας συμβεί είναι ν' ακούμε το γέλιο ενός μωρού
Σ. ΦΡΟΫΝΤ



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 4/04/2007 12:21:00 μμ

Πασχαλινά έθιμα

 

Πρόκειται για τα έθιμα που σχετίζονται με τη θρησκευτική εορτή του Πάσχα.
Το Πάσχα είναι η μεγαλύτερη και πλουσιότερη σε λαογραφικές εκδηλώσεις γιορτή των ορθοδόξων χριστιανών. Η λέξη Πάσχα προέρχεται από την εβραϊκή «pasah» που σημαίνει διάβαση. Οι Εβραίοι γιόρταζαν το Πάσχα σε ανάμνηση της απελευθέρωσής τους από τους Αιγυπτίους και της διάβασης της Ερυθράς θάλασσας, ενώ οι χριστιανοί γιορτάζουν την ανάσταση του Σωτήρα και τη διάβαση από το θάνατο στη ζωή. Η αντίστοιχη ελληνική λέξη για το Πάσχα είναι Λαμπρή, διότι η ημέρα της ανάστασης του Χριστού είναι μέρα ευφρόσυνη.
Το Πάσχα είναι κινητή γιορτή. Ο εορτασμός της ορίζεται κάθε χρόνο για την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας.
Πληθώρα εθίμων και παραδόσεων αναβιώνουν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που προηγείται του Πάσχα (Μεγάλη Εβδομάδα) σε όλες τις περιοχές του ελληνικού χώρου.
Οι προετοιμασίες για τον εορτασμό της Ανάστασης ξεκινούν από τη Μεγάλη Πέμπτη. Την ημέρα αυτή οι νοικοκυρές κατά παράδοση ετοιμάζουν τα τσουρέκια και βάφουν αβγά με ειδικές βαφές κόκκινου χρώματος.
Το αυγό συμβολίζει από την αρχαιότητα την ανανέωση της ζωής και το κόκκινο χρώμα το αίμα του Χριστού.
Παλιότερα συνήθιζαν να τοποθετούν το πρώτο κόκκινο αβγό στο εικονοστάσι του σπιτιού για να ξορκίζουν το κακό.
Σε κάποια χωριά, πάλι, σημάδευαν το κεφάλι και την πλάτη των μικρών αρνιών με την κόκκινη μπογιά που είχε χρησιμοποιηθεί για το βάψιμο των αβγών. Συνήθιζαν επίσης να φυλάσσουν μία από τις κουλούρες της Μεγάλης Πέμπτης στο εικονοστάσι για να προστατεύονται τα μέλη της οικογένειας από τα μάγια.
Την πιο ιερή μέρα της Μεγάλης Εβδομάδας αποτελεί η Μεγάλη Παρασκευή, μέρα κορύφωσης του θείου δράματος με την Αποκαθήλωση από το σταυρό και την Ταφή του Χριστού.
Λόγω του πένθους της ημέρας οι νοικοκυρές δεν ασχολούνται με τις δουλειές του σπιτιού, αποφεύγοντας ακόμη και το μαγείρεμα.
Με λουλούδια που μαζεύουν ή αγοράζουν, γυναίκες και παιδιά πηγαίνουν στις εκκλησίες για να στολίσουν τον Επιτάφιο.
Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται στις εκκλησίες αναπαράσταση της ταφής του Χριστού και το ίδιο απόγευμα η περιφορά του Επιταφίου.
Από το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου ξεκινούν οι ετοιμασίες για το γιορτινό τραπέζι της Ανάστασης και οι νοικοκυρές μαγειρεύουν τη μαγειρίτσα.
Λίγο πριν τα μεσάνυχτα οι πιστοί συγκεντρώνονται στις εκκλησίες κρατώντας λευκές
λαμπάδες, τις οποίες ανάβουν με το «Άγιο φως», που μοιράζει ο ιερέας.
Όταν ο τελευταίος ψάλλει το «Χριστός Ανέστη» οι πιστοί ανταλλάσσουν ευχές και το λεγόμενο «φιλί της Αγάπης».
Με το «Άγιο φως» συνηθίζουν να σταυρώνουν το ανώφλι της εξώπορτας των σπιτιών τρεις φορές για καλή τύχη. Κατόπιν κάθονται γύρω από το γιορτινά στρωμένο τραπέζι για να τσουγκρίσουν τα κόκκινα αυγά και να γευματίσουν με την παραδοσιακή μαγειρίτσα.
Το πρωί της Κυριακής σουβλίζεται σε πολλές περιοχές της χώρας ο οβελίας. Σε άλλες πάλι, το κρέας για το πασχαλινό τραπέζι, αρνί ή κατσίκι κατά περίπτωση, ψήνεται στο φούρνο. Μέσα σε εορταστική ατμόσφαιρα ακολουθεί πλούσιο γεύμα και το γλέντι διαρκεί συνήθως μέχρι αργά το βράδυ.
Σε ολόκληρη την Ελλάδα, η Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα γιορτάζονται με ξεχωριστή λαμπρότητα και κατάνυξη.

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 4/04/2007 08:29:00 πμ

Angels

ΑΥΤΑ ΤΑΙΡΙΑΖΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΑ ΧΑΜΟΜΗΛΑΚΙΑ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ...

Angels, answer me,
are you near if rain should fall?
Am I to believe
you will rise to calm the storm?
For so great a treasure words will never do.
Surely, if this is, promises are mine to give you.
mine to give...
Here, all too soon the day!
Wish the moon to fall and alter tomorrow.
I should know
heaven has her way
- each one given memories to own.
Angeles, all could be
should you move both earth and sea
Angeles, I could feel
all those dark clouds disappearing...
Even, as I breathe
comes an angel to their keep.
Surely, if this is
promises are mine to give you.
mine to give...



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 4/04/2007 11:22:00 πμ

ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ

Από την πρώτη μέρα αρχίζει άμεσα σε σας και το παιδί σας μια έντονη αμοιβαία σχέση, που με τον καιρό θα γίνει μια αληθινή και διαρκής αγάπη. Κρατήστε το αγκαλιά κι αφήστε το να διαβάσει στα μάτια σας πόσο το αγαπάτε και όταν αισθάνεται άσχημα μόνο η δική σας παρουσία θα μπορεί να το παρηγορήσει. Να υπάρχει συνέπεια στα λόγια και στις πράξεις σας. Αν χαστουκίζετε το παιδί σας όταν είναι άτακτο, τότε και αυτό θα δείρει τα άλλα παιδιά όταν το θυμώσουν.

Προτιμήστε θετικές αντί αρνητικές εκφράσεις. "Κρέμασε το παλτό σου για να μην το πατήσουν" αντί "Μην πετάς το παλτό σου στο πάτωμα".

Να του λέτε "παρακαλώ" και "ευχαριστώ" όταν του ζητάτε να κάνει κάτι. Αν είναι απορροφημένο στο παιχνίδι του πείτε το "Τελείωσε πρώτα και μετά πας για ύπνο" αντί "Μάζεψε αμέσως τα παιχνίδια σου, είναι ώρα για ύπνο".

Μην είστε πολύ αυστηρή. Προσέξτε πώς μιλάτε στο παιδί σας. Μη δίνετε συνέχεια διαταγές.

Αν η συμπεριφορά σας ήταν άδικη, παραδεχθείτε το και ζητήστε συγγνώμη.

Μην επιβεβαιώνετε την εξουσία σας επάνω στο παιδί, χωρίς λόγο. Αποφύγετε να ανταγωνίζεστε το παιδί.

Να του εξηγείτε γιατί δεν πρέπει να κάνει κάτι.... Το παιδί σας έχει ανάγκη από την αγάπη και τη συνεχή προσοχή σας.


Ενθαρρύνετε το να σας βοηθάει. Οι "δουλειές" είναι για το παιδί παιχνίδι και όχι καθήκον. Τις κάνει για να αισθάνεται ότι καταφέρνει κάτι σημαντικό και ότι συμμετέχει στην οικογενειακή ζωή.

Αφήστε το να παίρνει αποφάσεις. Να διαλέγει ποιο ρούχο θέλει να φορέσει ή πώς θέλει να τακτοποιήσει το δωμάτιο του ή πού θα προτιμούσε να πάει περίπατο.

Το παιδί σας έχει ανάγκη να νοιώθει ότι το αγαπούν. Αυτό θα το βοηθήσει να γίνει συναισθηματικά δυνατό.

Να του λέτε ότι το αγαπάτε. Να το χαϊδεύετε και να το παίρνετε στην αγκαλιά σας.

Σεβαστείτε τα αισθήματα του. Όταν φαίνεται κακοδιάθετο, έχει ανάγκη να κλάψει και να παραπονεθεί. Όταν του λέτε "μην είσαι κλαψιάρης" του αρνείσθε το δικαίωμα να νοιώθει λυπημένο.

Επαινέστε το και δείξτε ενθουσιασμό για κάθε του κατόρθωμα.

Όταν μιλάει δείξτε το ενδιαφέρον και εκτιμήστε τη ζωντανή και ανεξάρτητη προσωπικότητα, που δημιούργησε το παιδί σας.

Μη ξεχνάτε ότι η προσωπικότητα του παιδιού διαμορφώνεται από τη συμπεριφορά τη δική σας απέναντι του. Συμπεριφερθείτε του σαν ένα ξεχωριστό άτομο με δικές του επιθυμίες και απόψεις.

Αν το παιδί σας αρχίζει να γίνεται δύστροπο είναι γιατί αρχίζει να γίνεται ανεξάρτητο άτομο. Σ' αυτό το δύσκολο στάδιο αντιμετωπίστε το με μεγαλύτερη κατανόηση και περισσότερη επιείκεια. Δώστε του όσο μεγαλύτερη ανεξαρτησία μπορείτε. Αντιμετωπίστε με σταθερότητα και στοργή την κακή συμπεριφορά που σύντομα θα περάσει.


E. FENWICK
Από το Βιβλίο "Η ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ"


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Vassileia στο Το χαμομηλάκι τη 4/03/2007 11:05:00 πμ

Τετάρτη 4 Απριλίου 2007

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!!!


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 4/02/2007 08:11:00 πμ

Κυριακή 1 Απριλίου 2007

Ο χώρος του παιδικού δωματίου

 

Η επιλογή του δωματίου που θα φιλοξενήσει το παιδί είναι πρωταρχικής σημασίας. Η σωστή κατεύθυνση, η παρουσία ηλιακού φωτός και οι δυνατότητες που πρέπει να προσφέρει για τα επόμενα χρόνια καθορίζουν τα κριτήριά μας.

Κάπου κοντά...
Η γειτνίαση του παιδικού/βρεφικού με το δωμάτιο των γονιών θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Κάπου με φώς...
Οι παλαιότεροι που έλεγαν ότι : «Σπίτι που δεν το βλέπει ο ήλιος το βλέπει ο
γιατρός», κάτι παραπάνω ήξεραν. Η νοτιοανατολική κατεύθυνση του δωματίου θεωρείται ιδανική. Φροντίστε οι ακτίνες του ήλιου να μην πέφτουν κάθετα στην κούνια του παιδιού σας, όπως φυσικά και να μην τοποθετείτε την κούνια κάτω από το παράθυρο.
Κάπου απάνεμα...
Φροντίστε να αποφύγετε τα ρεύματα στο δωμάτιο, όχι όμως και τον καθημερινό καλό αερισμό του.
Η ιδανική θερμοκρασία κυμαίνεται μεταξύ 20 και 22 βαθμών κελσίου, αν χρησιμοποιείται
καλοριφέρ φροντίστε να υγραίνεται την ατμόσφαιρα με κάποια βρεγμένη πετσέτα πάνω από το σώμα του καλοριφέρ. Αποφύγετε κατσαρολάκι με νερό (υπάρχει περίπτωση να ανατραπεί). Αποφύγετε και τους υγραντήρες του εμπορίου και τους ιονιστές αέρα για το παιδικό δωμάτιο.

Δώστε του χώρο...
Όταν σχεδιάσετε το βρεφικό ή παιδικό δωμάτιο φροντίστε να εξοικονομήσετε αρκετό χώρο για το παιδί. Η αγορά υπερβολικών επίπλων (πχ βιβλιοθήκη με γραφείο σε παιδί προσχολικής ηλικίας) δεν ικανοποιεί τις ανάγκες του παιδιού σας για παιχνίδι.

Ας προσπαθήσουμε να ανοίξουμε το χώρο του παιδιού για να έχει χώρο για μπουσούλημα, για περπάτημα, για παιχνίδι. Τοποθετήστε μεγάλα πολύχρωμα μαξιλάρια στο πάτωμα, τα παιδιά τα χρησιμοποιούν με τους πλέον ανορθόδοξους τρόπους. Αποφύγετε τη μοκέτα αλλά προτιμήστε υλικά που δεν κατηγορούνται για επιβάρυνση της υγείας του παιδιού. Το ξύλινο πάτωμα , τα βαμβακερά χαλιά και το στρώμα από φελλό (μαλακό και ηχομονωτικό υλικό) είναι οι προτιμότερες λύσεις.

Προσπαθήστε να συνδυάσετε την αισθητική με τη λειτουργικότητα . Δώστε χώρο για το παιχνίδι και τη μελέτη των παιδιών. Μια καλή ιδέα είναι να σχεδιάσετε μία ή δύο γωνιές για τα χόμπυ τους (πχ η γωνιά του κουκλοθέατρου, ή της ζωγραφικής κλπ)


Άλλες δυνατότητες του χώρου
Ταυτόχρονα πρέπει να μελετηθεί η δυνατότητα να αποθηκευτούν τα ρούχα τους, τα βιβλία τους και τα πολυάριθμα πια παιχνίδια τους. Τα καταστήματα προσφέρουν πολλές λύσεις με καλάθια, κουτιά αποθήκευσης κλπ. Προτιμήστε τα πιο φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά.

Μερικά από τα απαραίτητα αξεσουάρ για το παιδικό δωμάτιο μετά το δεύτερο έτος:-λαμπατέρ,
-ρολόι,
-καθρέπτης,
-πίνακας ανακοινώσεων από φελλό για να κρεμά ζωγραφιές, εικόνες, φωτογραφίες,
-ένα κασετόφωνο ή cd player θεωρείται μια καλή λύση ιδιαίτερα για να συντροφεύουμε τα παιχνίδια του με μουσική (πχ συμφωνικά κομμάτια ή επιλεγμένα παιδικά τραγούδια, γεγονότα που θα το μυήσουν στον υπέροχο κόσμο της μουσικής) ή για να ακούει ηχογραφημένα παραμύθια.

Η προσαρμοστικότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς διακοσμείτε δωμάτια παιδιών σχολικής ηλικίας ή όταν η οικογένεια συνεχώς διευρύνεται.

συνεχίζεται...


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 4/01/2007 03:50:00 μμ

ΑΞΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ

Ένα παιδί είναι πρώτ' απ' όλα παιδί. Είναι λάθος ν' απαιτούμε απ' αυτό την ωριμότητα ενός ενήλικα.

Οι γονείς και γενικά οι μεγάλοι είναι στην υπηρεσία των παιδιών για να τα βοηθήσουν να μεγαλώσουν. Δεν είναι αφεντικά των παιδιών.

Το παιδί έχει ανάγκη να νιώθει πως οι γονείς το προστατεύουν για να αισθάνεται ασφαλές. Έχει ακόμα την ανάγκη να νοιώθει πως οι γονείς το αγαπούν.

Πρέπει να ενθαρρύνουμε και να βοηθάμε το παιδί ν' αναπτύξει τη θέληση του κι όχι να του την αφαιρούμε. Πρέπει να το βοηθάμε να γίνει αυτόνομο και να αναπτύσσει τα συναισθήματα και τις συγκινήσεις του.

Είναι βαρύτατο λάθος να πετυχαίνουμε την υπακοή με τη βία-απειλή, εκβιασμό, σωματική βία, ψέμα κ.τ.λ. κι όχι με αμοιβαία συγκατάθεση. Αν τη χρησιμοποιήσουμε να κάνει κάτι ενάντια στη θέληση του, είναι πολύ πιθανό να μας κατηγορήσει γι' αυτό κάποια μέρα. Πρόκειται για μια αδικία.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ο γονιός που έρχεται σε αντίθεση με το παιδί του, έχει τη δύναμη να αποφασίσει αυτός προς την κατεύθυνση που θέλει. Αυτό όμως είναι πραγματικά άδικο, γιατί ο γονιός ενεργεί ως αντίδικο μέρος κι ως κριτής ταυτόχρονα που, στη δημοκρατία, απαγορεύεται ακόμα και για τους εγκληματίες.

Το παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα που αποζητά κι αυτή το σεβασμό- και τον δικαιούται. Η άποψη του πρέπει να ακούγεται, γιατί το παιδί έχει ανάγκη από αναγνώριση, ακριβώς όπως οι μεγάλοι. Καθετί που μπορεί να το ταπεινώσει ή να το κάνει να χάσει το γόητρο του, το τραυματίζει θανάσιμα. Δεν του αρέσει να νοιώθει πως χάνει. Δεν πρέπει να χάνει.


Το παιδί είναι μοναδικό. Δεν υπάρχουν δύο ολόιδια παιδιά. Κάθε σύγκριση ανάμεσα τους μπορεί να φέρει το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Αυτό προϋποθέτει μια σημαντική προσπάθεια για κατανόηση από τη μεριά των γονέων.

Πρέπει να εμπιστεύεστε το παιδί. Οι γονείς πρέπει να ξεκινούν από την αρχή ότι το παιδί θα πετύχει στη ζωή του. Το παιδί έχει ανάγκη από αυτή την πίστη για ν' αντιμετωπίσει τον κόσμο με σιγουριά.

Δεν πρέπει να συγχέεται τη διαπαιδαγώγηση με τον πειθαναγκασμό. Ο πειθαναγκασμός μεταμορφώνει το παιδί σε ζώο του τσίρκου - είτε τον κάνετε με το μαστίγιο, είτε με τα καλοπιάσματα. Έτσι το παιδί χάνει τις εμπειρίες που θα μπορούσε ν' αποκτήσει. Και δεν θα παρηγορηθεί ποτέ γι' αυτό.

Το παιδί έχει μια αντίληψη για τον κόσμο, για την κατάσταση, για το πρόβλημα που τίθεται, για σας και για τον εαυτό του. Η αντίληψη αυτή είναι ολότελα διαφορετική από τη δική σας, αλλά στα μάτια του παιδιού είναι η μόνη αλήθεια. Πρέπει να δεχθείτε την ιδέα πως το παιδί θεωρεί αυτά που κάνει ολότελα δικαιολογημένα.


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/31/2007 07:14:00 μμ

ΓΟΥΑΙΗΝ ΝΤΥΕΡ - ΤΑ ΘΕΛΩ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ

* Θέλω τα παιδιά μου να ζήσουν ευτυχισμένα, χωρίς απωθημένα.

* Θέλω να μάθουν να απολαμβάνουν τη ζωή και να χαίρονται την κάθε μέρα σαν ένα θαύμα.

* Θέλω να νοιώθουν πετυχημένοι και σπουδαίοι σαν άνθρωποι, ανεξάρτητα από το τί κάνουν.

* Θέλω να νοιώθουν θετικά συναισθήματα για τον εαυτό τους και τη ζωή.

* Θέλω να μεγαλώσουν, ξέροντας πώς να μην αφήνουν τις αναποδιές της ζωής να τα καταστρέψουν.

* Θέλω να αποφύγουν την κατάθλιψη και τη δυστυχία.

* Θέλω να μη γίνουν νευρωτικά άτομα.

* Θέλω να έχουν μια στερεή αίσθηση εσωτερικής γαλήνης που θα τα στηρίζει στις δύσκολες στιγμές.

* Θέλω να εκτιμούν το τώρα. Να απολαμβάνουν το ταξίδι της ζωής, χωρίς να υπεραξιολογούν τον προορισμό του.

* Θέλω να ξέρουν ότι διαμορφώνουν τα ίδια τη ζωή τους, ότι έχουν τη δύναμη να την διαλέξουν και να την αλλάξουν.

* Θέλω να είναι ευαίσθητα και υπεύθυνα, με σεβασμό για τη φύση και την ανθρωπότητα.

* Θέλω να βρουν και να εξερευνήσουν το δυναμικό τους και να νοιώσουν ικανοποίηση και ενδιαφέρον για τους στόχους τους.

* Θέλω να μάθουν να αγαπούν και να αγαπιούνται.

* Θέλω να μάθουν τις ευκαιρίες που κρύβονται μέσα στις αναπόφευκτες οδυνηρές εμπειρίες της ζωής.

* Θέλω να έχουν καλές σχέσεις με την υγεία, τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική.

ΓΟΥΑΙΗΝ ΝΤΥΕΡ,διακεκριμένος ψυχολόγος-θεραπευτής.


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/30/2007 10:39:00 μμ

Σάββατο 31 Μαρτίου 2007

Δεν περνάς κυρά-Μαρία...

Στο χαμομηλάκι ...


΄΄γύρω γύρω όλοι, στην μέση ο . . . ΄΄ άσε με, θέλω να πάω να παίξω με τις φίλεςμου. Όχι μαζί σου, με περιμένουν οι φίλες μου. Όχι, η μαμά και ο μπαμπάς λείπουνστη γιαγιά . . . ΄΄. . . χέρια πόδια στην αυλή'' Θέλω ναπάω να παίξω! Α, η μαμά σου είπε να με προσέχεις ;Αλλά να μην της το πω ; Θα είναι το παιχνίδι μας;Εντάξει, άμα σου το είπε η μαμά . . .Θέλω να φύγω όμως.Θέλω να πάω να παίξω, θέλω να πάω να παίξω. . .Θα παίξουμε μαζί ;εντάξει . Θα πάμε για μπάνιο μετά .Με την θεία . Ναι, γι' αυτό φοράω μαγιό από μέσα .Μαγιό είναι σου λέω . . .ναι . . . Πώς είναι ; ποιο ; τομαγιό μου; ροζ. Όχι, μην το δεις. . . όχι σου λέω. Δεν είμαστε στην θάλασσα. ΄΄. . .κι όλοι κάθονται στην γη''. . .μην το βλέπεις. . .θέλω να παίξω. Ναι, μέχρι εκεί που δείχνεις φτάνει, αλλά άσε με να πάω να παίξω, σε παρακαλώ, σε παρακαλώ… Εκεί είναι το πόδι μου, δεν έχει μαγιό εκεί! Δεν ξέρεις ; δεν φοράνε μαγιόστα πόδια!! χα χα !εκεί έχει, εκεί όχι . . . Να παίξω τώρα;Τι το κάνεις το χέρι μου, άσε με. Άσε με σου λέω .Θέλω την μαμά μου. . . Όχι, μην της πεις ότι είμαι κακό κορίτσι, όχι, δεν είμαι . . .Δεν είμαι, δεν είμαι. . .΄΄Δεν περνάς κυρά-Μαρία, δεν περνάς. . .'' Εντάξει, δενθα της πω το μυστικό μας. Ούτε στον μπαμπά .Άσε με. . . . . . . . . . . . . . . . . . .Έλα Ισμήνη, έλα! Γιατί κλαίς ; χτύπησες ;Έλα, έλα να παίξουμε. . .΄΄. . .δεν περνάς, περνάς. . .''

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Ηλέκτρα στο Το χαμομηλάκι τη 3/31/2007 08:39:00 πμ

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ - ΓΑΒΡΙΕΑΑ ΜΙΣΤΡΑΛ

Δώσε μου, Κύριε, απλότητα και βάθος.
Κάνε να μην είμαι περίπλοκος, ούτε κοινότυπος στο καθημερινό μου μάθημα.
Κάνε να υψώνω τα μάτια πάνω από το πληγωμένο μου στήθος μπαίνοντας κάθε μέρα στην τάξη μου.
Ας μη φέρνω μαζί μου στην έδρα τις μικρές μου υλικές μέριμνες, τις κωμικές λύπες μου.
Κάμε το χέρι μου ελαφρότερο στην τιμωρία και απαλότερο στο χάδι.
Ας επιπλήττω απρόθυμα για να 'μαι βέβαιος πως τιμωρώ από αγάπη.
Το πλινθόκτι στο σχολείο μου ας είναι καμωμένο από πνεύμα.
Οι φλόγες του ενθουσιασμού μου ας γεμίζουν τη φτωχή του είσοδο, τη γυμνή αίθουσα του.
Η καρδιά μου ας είναι στήλη του, η πιο δυνατή και η θέληση μου χρυσάφι καθαρότερο απ' τις κολώνες των πλούσιων σχολείων.

ΓΑΒΡΙΕΑΑ ΜΙΣΤΡΑΛ
ΧΙΛΙΑΝΗ ΔΑΣΚΑΛΑ-ΠΟΙΗΤΡΙΑ ΒΡΑΒΕΙΟ ΝΟΜΠΕΛ 1946


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Vassileia στο Το χαμομηλάκι τη 3/29/2007 10:01:00 πμ

Υποσιτισμός, μια 'Υπουλη Τραγωδία!:

"Ευθύνεται για περισσότερους από τους μισούς θανάτους παιδιών σε όλο τον κόσμο - καμία μολυσματική ασθένεια από την εποχή της Επιδημίας της Πανώλης δεν παρουσίασε τέτοια αναλογία θανάτων.Εντούτοις, δεν είναι μολυσματική ασθένεια.Τα ολέθρια αποτελέσματά της διαφαίνονται στους εκατομμύρια επιζώντες που στιγματίζονται από αναπηρίες, χρόνιες ευαισθησίες στις ασθένειες και νοητικές βλάβες. Απειλεί γυναίκες, οικογένειες και τελικά, τη βιωσιμότητα ολόκληρων κοινωνιών".

-UNICEF,Η Κατάσταση των Παιδιών στον Κόσμο. Ποιά πάθηση είναι;Πρόκειται για τον υποσιτισμό σε πρωτεϊνες και ενέργεια, ο οποίος έχει συμβάλλει τουλάχιστον στους μισούς από τους 10,4 εκατ. θανάτους παιδιών κάθε χρόνο, σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας(WHO). Μία έκθεση της WHO τον Ιούλιο του 2001 ανέφερε:"οι συνέπειες του υποσιτισμού είναι εκτεταμένες και επηρεάζουν σχεδόν 800 εκατομμύρια ανθρώπους- το 20% του πληθυσμού στον αναπτυσσόμενο κόσμο". Αυτό σημαίνει ότι παγκόσμια, 1 στους 8 ανθρώπους πάσχει από υποσιτισμό. Αν και οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται στην Ασία και την Αφρική, ωστόσο οι αναπτυγμένες χώρες δεν είναι απαλλαγμένες. 11 εκατομμύρια άνθρωποι οι οποίοι ζουν σε βιομηχανοποιημένες χώρες πάζουν από υποσιτισμό και επιπλέον 27 εκατομμύρια υποσιτιζόμενοι ζουν σε χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και της πρώην Σοβιετικής 'Ενωσης.
Ο υποσιτισμός παρουσιάζεται όταν τα κύτταρα του σώματος δεν προσλαμβάνουν αρκετά θρεπτικά συστατικά, και συνήθως προκαλείται από το συνδυασμό δύο παραγόντων:(1) την ανεπαρκή πρόσληψη πρωτεϊνών, θερμίδων, βιταμινών και μεταλλικών στοιχείων και (2) τις συχνές λοιμώξεις.

Προστατέψτε τα παιδιά σας από τον Υποσιτισμό!
Τα παιδιά διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο υποσιτισμού επειδή βρίσκονται σε περίοδο ραγδαίας ανάπτυξης η οποία αυξάνει την απαίτηση για θερμίδες και πρωτεϊνες. Για παρόμοιους λόγους, οι έγκυες και οι γυναίκες που θηλάζουν είναι ευάλωτες στον υποσιτισμό.Η ανεπάρκεια των απαραίτητων θρεπτικών στοιχείων ανακόπτει τη σωστή ανάπτυξη του παιδιού. Αυτό κλαίει και είναι φιλάσθενο. Καθώς χειροτερεύει η κατάσταση, η απώλεια βάρους γίνεται πιο ευδιάκριτη, τα μάτια και το μαλακό σημείο στην κορυφή του κεφαλιού βυθίζονται, το δέρμα και οι ιστοί χάνουν την ελαστικότητά τους και η ικανότητα διατήρησης της θερμοκρασίας του σώματος μειώνεται.Ο υποσιτισμός μπορεί να εμφανιστεί και με άλλες μορφές, οι οποίες μπορεί επίσης να επιβραδύνουν την ανάπτυξη των παιδιών. Η ανεπαρκής πρόσληψη μεταλλικών στοιχείων - κυρίως σιδήρου, ιωδίου και ψευδαργύρου- και βιταμινών, ιδιαίτερα της βιταμίνης Α, μπορεί να προκαλέσει αυτές τις συνέπειες. Συγκεκριμένα, η έλλειψη βιταμίνης Α επηρεάζει περίπου 100 εκατ. μικρά παιδιά στον κόσμο και προξενεί τύφλωση κι επίσης εξασθενίζει το ανοσολογικό σύστημα! Διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι η ελλιπής σωματική ανάπτυξη ενός παιδιού σχετίζεται με τη μειωμένη διανοητική ανάπτυξη και την περιορισμένη σχολική και πνευματική απόδοση.

Μήπως υποσιτίζεται το παιδί σας;Οι γιατροί αξιολογούν τη διατροφική υγεία ενός παιδιού συνήθως μετρώντας το σώμα του και συγκρίνοντας τις διαστάσεις με τις φυσιολογικές τιμές. Η σύγκριση βάρους-ηλικίας αποκαλύπτει το βαθμό υποσιτισμού. Αν είναι σοβαρός, το παιδί είναι ισχνό και φαίνεται πολύ λεπτό. Η ασθένεια θεωρείται σοβαρής μορφής αν το βάρος του παιδιού είναι 40% και πλέον κάτω από το κανονικό, μέτριας μορφής αν είναι 25% ως 40% κάτω και ελαφράς μορφής αν είναι 10% ως 25% κάτω από το κανονικό. Μια πολύ χαμηλή αναλογία ύψους-ηλικίας ίσως αποκαλύψει χρόνιο υποσιτισμό.

Πώς να το προστατέψετε:
Καρ' αρχήν πρέπει να βελτιωθεί το διαιτολόγιο των εγκύων ή των μητέρων που θηλάζουν, ώστε να παίρνουν περισσότερες θερμίδες και πρωτεϊνες.
Η καλύτερη δυνατή τροφή για ένα βρέφος είναι το γάλα της μητέρας του,ιδιαίτερα τις πρώτες μέρες της ζωής του.
Μεταξύ του 4ου και 6ου μήνα, το βρέφος πρέπει να αρχίσει να τρώει πολτοποιημένα φρούτα και λαχανικά, παράλληλα με το γάλα.
Μεταξύ του 5ου και 9ου μήνα, τα βρέφη γενικά αρχίζουν να χρειάζονται περισσότερες θερμίδες και πρωτεϊνες . Με σταθερότητα και συνέπεια να του δίνετε και άλλες τροφές. Οι βρεφικές τροφές με δημητριακά και λαχανικά πρέπει να δοθούν πρώτα κι αργότερα να ακολουθήσουν το κρέας και τα γαλακτοκομικά.
'Επειτα από οχτώ μήνες,το μητρικό γάλα δεν αποτελεί πλέον τη βάση για το διαιτολόγιό του. Το ιδανικό διαιτολόγιο για το βρέφος περιλαμβάνει πλέον φρούτα, λαχανικά, δημητριακά και όσπρια, καθώς και κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα. Τα παιδιά χρειάζονται ιδιαίτερα τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α.Τέτοιες είναι τα σκουροπράσινα φυλλώδη λαχανικά και τα πορτοκαλί ή κίτρινα φρούτα και λαχανικά όπως το μάνγκο, τα καρότα και οι παπάγιες. Παιδιά ηλικίας κάτω των 3 ετών πρέπει να τρώνε 5-6 φορές τη μέρα.
Η μεγαλύτερη δυνατή ποικιλία τροφών σε διαφορετικούς συνδυασμούς παρέχει θρεπτικά συστατικά που προστατεύουν το παιδί σας!


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Vassileia στο Το χαμομηλάκι τη 3/28/2007 10:27:00 πμ

Τα παιδιά, το μελάνωμα και ο ήλιος

Προστατέψτε τα παιδιά σας από τον ήλιο. Νέες έρευνες δείχνουν ότι το κάψιμο από τον ήλιο, νωρίς στη παιδική ηλικία, δημιουργεί πολύ ψηλές πιθανότητες πρόκλησης μελανώματος, αργότερα στη ζωή των παιδιών.
Το μελάνωμα είναι ένας πολύ επικίνδυνος καρκίνος του δέρματος, έχει την ικανότητα να εξελίσσεται πολύ γρήγορα και μπορεί να κάνει μεταστάσεις σε διάφορα μέρη του σώματος (λεμφαδένες, πνεύμονες, εγκέφαλο, συκώτι, οστά). Είναι ανθεκτικό στις θεραπείες και τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά με ψηλό ποσοστό θνησιμότητας.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα πρόσφατης εργαστηριακής έρευνας που έγινε στο National Cancer Institute, η ποσότητα της υπεριώδους ακτινοβολίας που χρειάζεται για να προκαλέσει καρκίνο στα μελανοκύτταρα των παιδιών είναι πάρα πολύ λιγότερη από αυτή που χρειάζεται για την καρκινοποίηση μελανοκυττάρων στους ενήλικες.

Σε πειραματόζωα στα οποία έκαναν πειράματα έκθεσής τους στην υπεριώδη ακτινοβολία, βρήκαν ότι σε ενήλικα ζώα χρειαζόταν 30 φορές περισσότερη ακτινοβολία για να προκληθεί η ίδια καρκινική βλάβη.

Η υπεριώδης ακτινοβολία που προέρχεται από τον ήλιο είναι επιβλαβής για το ανθρώπινο δέρμα και ιδιαίτερα για το δέρμα των παιδιών. Τα μελανοκύτταρα, τα οποία παράγουν το μελαψό χρώμα του δέρματος, βρίσκονται στην επιφάνεια του δέρματος.

Η υπεριώδης ακτινοβολία, πιστεύεται ότι προκαλεί βλάβη στο γενετικό υλικό των μελανοκυττάρων με αποτέλεσμα να δημιουργείται το μελάνωμα.
Τα βρέφη και τα νεαρά παιδιά είναι περισσότερο ευάλωτα στην υπεριώδη ακτινοβολία διότι το δέρμα τους, περιέχει επίσης και αρχέγονα ανώριμα μελανοκύτταρα.
Τα κύτταρα αυτά πολλαπλασιάζονται γρηγορότερα όταν υποβάλλονται στην ακτινοβολία αυτή.
Δημιουργούνται έτσι περισσότερες πιθανότητες πρόκλησης βλάβης στο DNA τους με αποτέλεσμα την εγκατάσταση των μηχανισμών εκείνων που οδηγούν στον καρκίνο.
Ακόμη ένας παράγοντας που θεωρείται ότι εξηγεί την ιδιαίτερη ευαισθησία των παιδιών είναι το γεγονός ότι το οι υπεριώδεις ακτινοβολίες επηρεάζουν και το ανοσοποιητικό σύστημα των παιδιών.
Το σύστημα άμυνας, λόγω αυτής της αρνητικής επίδρασης δεν αντιδρά σωστά για να εξαλείψει τα πρώτα ανώμαλα κύτταρα που θα οδηγήσουν μελλοντικά στην ανάπτυξη του μελανώματος.

Τα συμπεράσματα της ενδιαφέρουσας αυτής μελέτης είναι ξεκάθαρα:
Προστατέψτε τα παιδιά σας από τον ήλιο
Πρέπει με κάθε τρόπο να αποφεύγονται τα καψίματα από τον ήλιο στα παιδιά
Φορέστε στα παιδιά καπέλο, χρησιμοποιείστε αντηλιακές κρέμες με ψηλό δείκτη προστασίας
Αποφεύγετε αχρείαστες εκθέσεις των παιδιών στον ήλιο


Βιβλιογραφία:

National Cancer Institute


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Vassileia στο Το χαμομηλάκι τη 3/28/2007 10:03:00 πμ

Σεξουαλική κακοποίηση ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Ο/Η Agorafoviagr άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανακοίνωσή σας "Σεξουαλική κακοποίηση ατόμων με ειδικές ανάγκες":

Το διάβασα και δεν ξέρω από τη μία στεναχωρήθηκα από την άλλη νευρίασα. Ειδικά σε άτομα που μπορεί να έχουν κάποια νοητική στέρηση αυτό είναι απαράδεκτο να γίνεται. Αυτό το "ποιος θα τα πιστέψει", είναι ένα επιχείρημα που το βασίζουν οι βιαστές στο ότι έχουν μία αδυναμία τα αμεα. Αυτήν την αδυναμία εκμεταλλεύονται. Η αυστηρότητα εδώ θα πρέπει να είναι μεγαλύτερη από την δικαιοσύνη πιστεύω. Είναι άτομα που βρίσκονται σε μειονεκτική θέση είτε σωματικά είτε πνευματικά είτε ψυχικά απέναντι σε αυτούς που δε θέλω να τους χαρακτηρίσω. Νομίζω ότι το καταλαβαίνουν ότι κάποιος τους κάνει κακό όπως καταλαβαίνουν και όταν κάποιος τα βοηθάει αυτά τα άτομα με κάποια δυσκολία. Πολύ ωραίο άρθρο φίλη μου.
Με αγάπη πάντα
Agorafoviagr

Παρασκευή 30 Μαρτίου 2007

ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ....

Η ποιότητα της σχέσης ενός παιδιού με τους γονείς του, φαίνεται ότι αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα που καθορίζει το πώς αυτό το άτομο θα αντιδράσει στον κόσμο.
ΤΖΩΝ ΝΙΚΟΛΣΟΝ

Μη δείχνεις ποτέ στα παιδιά σου ένα αυστηρό πρόσωπο. Η γλύκα σου κερδίζει την αγάπη τους. Αν κάνουν κάποιο λάθος μάθε τα να το διορθώνουν με τη βοήθεια της στοργικής τους μητέρας.
ΦΩΚΥΛΙΔΗΣ

Όσο πιο πολλά δάκρυα στοίχισε ένα παιδί στα μάτια της μητέρας του, τόσο πιο αγαπημένο είναι στην καρδιά της.
ΔΟΥΜΑΣ


Η παιδική ηλικία έχει τον ιδιαίτερο τρόπο της να βλέπει, να σκέπτεται, να αισθάνεται, που της είναι δικός της. Τίποτε δεν είναι λιγότερο συνετό από το να θέλουμε να τον αντικαταστήσουμε με τους δικούς μας τρόπους.
Ζ. Ζ. ΡΟΥΣΣΩ

Τα παιδιά δεν πρέπει να τα φορτώνεις με ένα κάρο πληροφορίες, αλλά να τα ενθαρρύνεις προς την κατεύθυνση της δράσης, να τους δίνεις τόσες πληροφορίες, όσες τους χρειάζονται για να δημιουργούν από μόνα τους.
ΣΙΜΟΥΡ ΠΕΪΠΕΡΤ

Όλα, ακόμα και το ψέμα, υπηρετούν την αλήθεια. Οι σκιές δε σβήνουν τον ήλιο.ΚΑΦΚΑ

Αν η καθημερινότητά σου είναι φτωχή, μην την καταφρονήσεις. Κατηγόρησε τον εαυτό σου που δεν είναι αρκετά παιδί ώστε να μπορέσει να δει τα πλούτη της.Ρ. Ν. ΡΙΛΚΕ

Οι σωστοί γονείς δίνουν στα παιδιά τους ρίζες και φτερά. Ρίζες για να ξέρουν που βρίσκεται το σπίτι τους. Φτερά για να πετάξουν μακριά.Τ. ΣΟΛΚ

Τι πρέπει να κάνει κανείς αν θέλει ν' αλλάξει την γνώμη ενός παιδιού; Ο πρώτος κανόνας είναι να ξεκινήσει υιοθετώντας την.
ΑΛΑΙΝ

Τα παιδιά δεν είναι ιδιοκτησία κανενός: Δεν είναι ούτε ιδιοκτησία των γονέων τους, ούτε ιδιοκτησία της κοινωνίας. Δεν ανήκουν παρά στην μελλοντική τους ελευθερία.
ΜΠΑΚΟΥΝΙΝ

Όταν τα παιδιά μαζεύονται και συζητούν το πιο αγαπημένο θέμα τους είναι: "Πότε θα γίνουμε άντρες". Όταν μαζεύονται οι γέροι λένε: "Όταν είμαστε παιδιά!¨. Φαίνεται πως μόνο το σήμερα δεν μπορούμε ν' ανακαλύψουμε.
ΝΙΟΥΤΟΝ ΤΑΡΚΙΝΓΚΤΟΝ

Η παιδική ηλικία δείχνει τον άνθρωπο, όπως η αυγή την ημέρα.
ΘΑΛΗΣ

Το παιδί είναι λουλούδι με κλεισμένα ακόμα τα πέταλά του.

ΚΙΚΕΡΩΝ

Για το μωρό, το πρόσωπο της μητέρας είναι η προέκταση του εαυτού του.
Ν. ΡΙΤΣΑΡΝΤΣ

Να φέρεσαι στους γονείς σου, όπως θα ήθελες να φέρονται τα παιδιά σου σε σένα.
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ

Τα μικρά παιδιά τίποτε δεν αντιλαμβάνονται και δεν αισθάνονται τόσο πολύ, όσο την αδικία.
ΝΤΙΚΕΝΣ

Απόφευγε εκείνον που αποφεύγει το γέλιο ενός παιδιού.
ΚΟΛΟΡΙΝΤΖ

Τα παιδιά έχουν ανάγκη περισσότερο για παραδείγματα, παρά για κριτικές.
Ζ. ΖΟΥΜΠΕΡ

Η παιδική ηλικία, ακολουθεί τον άνθρωπο σε ολόκληρη την ζωή του.ΜΠΑΛΖΑΚ

...Δεν υπάρχει τίποτε πιο θαυμαστό και ασύλληπτο και τίποτε πιο αλλόκοτο κι ολότελα χαμένο για μας, από την ψυχή του παιδιού όταν παίζει.
Ε. ΕΣΣΕ

Την αγάπη των παιδιών την κερδίζεις με την γλυκύτητα κι όχι με την αυστηρότητα.
ΦΩΚΥΛΙΔΗΣ

Βιβλιογραφία: ημερολόγιο του βιβλιόφιλου 1999


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/30/2007 07:25:00 πμ

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2007

ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ....

Το μέσο παιδί, κάνει τα πράγματα σωστά. Το παιδί χωρίς όρια, κάνει το σωστό πράγμα.
Μην αναγκάζετε τετράγωνα παιδιά να περάσουν από στρογγυλές τρύπες
Γ. ΚΟΡΑΣ


Η ωραιότερη μυρωδιά είναι του ψωμιού, η ωραιότερη γεύση του αλατιού, η ωραιότερη αγάπη των παιδιών.
ΠΑΡΟΙΜΙΑ

Μια μητέρα ρώτησε ένα διάσημο παιδαγωγό, από πότε πρέπει ν΄ αρχίσει την αγωγή που πεντάχρονου παιδιού της κι εκείνος της απάντησε: Κυρία μου, χάσατε ήδη πέντε χρόνια!

Συνηθίζουμε να μαθαίνουμε με λεπτομέρειες τι πρέπει να κάνει κανείς για να εμβολιάσει ένα δέντρο. Όταν όμως πρόκειται για την ανατροφή και την ανάπτυξη των παιδιών μας ενεργούμε χωρίς ειδικές γνώσεις και τα κατηγορούμε ότι υστερούν σ' ένα οποιοδήποτε τομέα της δραστηριότητας τους. Αντίθετα, κατά τον εμβολιασμό των δέντρων π.χ. υποπτευόμαστε ότι κάτι δεν το κάναμε όπως έπρεπε, αν ο εμβολιασμός δεν επιτύχει.
ΟΣΚΑΛ ΚΟΛΛΕ

Το σχισμένο φόρεμα διορθώνεται,
μα τα σκληρά λόγια συντρίβουν την καρδιά του παιδιού.
ΛΟΓΓΦΕΛΛΩ

Τα παιδιά είναι μεγαλόψυχα και μπορούν, με την μαγεία της φαντασίας τους, να φιλοξενήσουν στην ψυχή τους, το 'να δίπλα στ' άλλο πράγματα που, σε μυαλά ηλικιωμένα, η μεταξύ τους διαφορά, προκαλεί σφοδρό πόλεμο και αλληλοαποκλεισμούς.
Ε. ΕΣΣΕ

Μια μητέρα πρέπει να καθοδηγεί και μετά να παραμερίζει- Ήξερα πως δεν έπρεπε να πω: "Έτσι πρέπει να πορευτείς". Γιατί δεν μπορούσα να προβλέψω ποια μονοπάτια ήταν ικανά να σε τραβήξουν σε ύψη αφάνταστα και άγνωστα σε μένα. Κι ωστόσο πάντα στην καρδιά μου το ήξερα βαθιά πως κάποτε θ' αγγίξεις ένα αστέρι. Δεν ξαφνιάστηκα!
ΧΕΗΖΕΛ ΝΤΥΕΡ

Ο τσακωμός των γονέων με τα παιδιά δεν είναι ο καλύτερος τρόπος για να βρεθεί η λύση του προβλήματος, αλλά η γνώση της αιτίας οδηγεί στη λύση.
ΧΟΥΑ Τ

Το γέλιο της μαμάς βρίσκει ανταπόκριση στο μικρό της. Μια μορφή ανταλλαγής παλιά όσο και ο κόσμος.
Μ. ΡΙΤΣΑΡΝΤΣ

Η αληθινή αγάπη προς το παιδί θα μας υποδείξει τον τρόπο να τα βοηθήσουμε με ηρεμία και στοργή, να γίνουν ευχαριστημένοι και ισορροπημένοι άνθρωποι.Τ. ΝΙΚΟΛ

Ο μεγαλύτερος στόχος σε ένα κόσμο που αλλάζει αστραπιαία θα έπρεπε να είναι η προετοιμασία των παιδιών στην αλλαγή.
ΣΙΜΟΥΡ ΠΕ ΠΕΡΤ

Το ωραιότερο πράγμα που μπορεί να μας συμβεί είναι ν' ακούμε το γέλιο ενός μωρού
Σ. ΦΡΟΫΝΤ

Κανένας δε μπορεί να γνωρίσει το νόημα της ζωής, το νόημα του κόσμου, ώσπου ν' αποκτήσει ένα παιδί και να το αγαπήσει και τότε όλος ο κόσμος αλλάζει. Τίποτε δε μπορεί να είναι πια αυτό που ήταν πριν.
ΛΑΦΚΑΔΙΟ ΧΕΡΝ

Δεν υπάρχουν κακά παιδιά. Υπάρχουν μόνο κακοί γονείς. Και είναι κακοί οι γονείς που θεωρούν τα παιδιά τους κακά.
Τ. ΝΙΚΟΛ


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/29/2007 02:01:00 μμ

Τετάρτη 28 Μαρτίου 2007

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ

Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις
κι εσύ αρχίζεις να δίνεις συμβουλές
δεν έκανες αυτό που σου ζήτησα.


Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις
κι εσύ αρχίζεις να μου λες γιατί
δε νοιώθω και τόσο ωραία.

Ποδοπατείς τα αισθήματα μου.


Όταν σου ζητώ να μ' ακούσεις
και νοιώθεις υποχρεωμένος να κάνεις κάτι
για να λύσεις τα προβλήματα μου,
δεν με κατάλαβες, όσο κι αν φαίνεται παράξενο.

Ίσως γι' αυτό η προσευχή
αποδίδει σε μερικούς ανθρώπους
επειδή ο Θεός είναι βουβός και δεν προσφέρει συμβουλές
και δεν προσπαθεί να τακτοποιήσει πράγματα.

Ο Θεός ακούει μόνο κι εμπιστεύεται εσένα
να τα βγάλεις πέρα με τον εαυτό σου.

Γι' αυτό, σε παρακαλώ,
πρόσεξέ με κι άκουσέ με.
Κι αν θέλεις να μιλήσεις
περίμενε μια στιγμή,
θα 'ρθει η σειρά σου.
Σου υπόσχομαι να σ' ακούσω κι εγώ προσεκτικά.


ΛΕΟ ΜΠΟΥΣΚΑΛΙΑ

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/28/2007 07:01:00 μμ

ΒΡΕΣ ΧΡΟΝΟ

Βρες χρόνο για δουλειά -
αυτό είναι το τίμημα της επιτυχίας.
Βρες χρόνο για σκέψη -
αυτό είναι η πηγή της δύναμης.
Βρες χρόνο για παιχνίδι -
αυτό είναι το μυστικό της αιώνιας νιότης.
Βρες χρόνο για διάβασμα -
αυτό είναι το θεμέλιο της γνώσης.
Βρες χρόνο να είσαι φιλικός -
αυτό είναι ο δρόμος προς την ευτυχία.
Βρες χρόνο για όνειρα -
αυτά θα τραβήξουν το όχημά σου ως τ' αστέρια.
Βρες χρόνο ν' αγαπάς και ν' αγαπιέσαι -
αυτό είναι το προνόμιο των Θεών.

Βρες χρόνο να κοιτάς ολόγυρα σου -
είναι πολύ σύντομη η μέρα για να 'σαι εγωιστής.
Βρες χρόνο να γελάς -
αυυό είναι η μουσική της ψυχής.
Βρες χρόνο να είσαι παιδί -
για να νοιώθεις αυθεντικά ανθρώπινος.

Τ' όνειρο του παιδιού είναι η Ειρήνη. Τ' όνειρο της μάνας είναι η Ειρήνη.
τα λόγια της αγάπης κάτω από τα δέντρα είναι η Ειρήνη....
Ειρήνη είναι ένα ποτήρι ζεστό γάλα κι ένα βιβλίο μπροστά στο παιδί που ξυπνάει.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/28/2007 06:55:00 μμ

ΣΤΟΧΑΣΜΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ

*Το πιο πλούσιο συναίσθημα στον κόσμο είναι να βιώνεις το θαύμα της ζωής μέσα από τα μάτια ενός παιδιού.

*Αν τα παιδιά σου νοιώθουν ασφάλεια, αγάπη και στοργή, είσαι ευτυχισμένος γονιός.

*Λυπάμαι που διακρίνω τον κακό εαυτό μου στην συμπεριφορά των παιδιών μου.


*Τα παιδιά έχουν περισσότερη ανάγκη από χάδια παρά από αντικείμενα.

*Θα πρέπει να λατρεύουμε τα παιδιά μας γι' αυτό που είναι κι όχι γι' αυτό που θέλουμε να γίνουν.

*Όσο περισσότερο αισθάνεται ένα παιδί πως το εκτιμούν, τόσο σημαντικότερες θα είναι οι αξίες του στο μέλλον.

*Δε μπορούμε να απαιτούμε από τα παιδιά μας ν' ακολουθούν τις συμβουλές μας, ενώ εμείς περιμένουμε απ' αυτά να παραβλέπουν κάποια κακά παραδείγματα που τους δίνουμε με τη συμπεριφορά μας.
*Αν το παιδί σου δε βρίσκει αγάπη και προσοχή στο σπίτι, θα τ' αναζητήσει κάπου αλλού.

*Τα παιδιά είναι οι καλύτεροι δάσκαλοι δημιουργικότητας, επιμονής και αγάπης άνευ όρων.

*Η ενθάρρυνση από το γονιό, είτε από ένα καλό δάσκαλο, μπορεί να αλλάξει τη ζωή ενός παιδιού.

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/28/2007 06:43:00 μμ

Έκθεση του ΟΗΕ για την φτώχεια - Κάθε 3 δευτερόλεπτα πεθαίνει ένα παιδί

Κάθε 3 δευτερόλεπτα σε κάποιο σημείο του πλανήτη, πεθαίνει ένα παιδί, σαν αποτέλεσμα της φτώχειας, κάτι που σημαίνει 1.200 παιδιά κάθε μια ώρα!
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την τελευταία ετήσια Έκθεση για την Ανθρώπινη Ανάπτυξη του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών.

Η Έκθεση αποκαλύπτει επίσης ότι 1.200 εκατομμύρια άνθρωποι ζουν με λιγότερο από 1 δολλάριο την ημέρα...

 


Βραζιλία, Βολιβία
Όσον αφορά στη Λατινική Αμερική, η Έκθεση επισημαίνει και πάλι το πρόβλημα της ανισότητας στην περιοχή, ως ένας από τους βασικούς παράγοντες που εμποδίζουν την Ανάπτυξη. Ένα παράδειγμα είναι η Βραζιλία, που χαρακτηρίζεται ως η χώρα με την μεγαλύτερη ανισότητα στην περιοχή. Δέκα εκατομμύρια Βραζιλιάνοι που ζουν σε αγροτικές περιοχές επιβιώνουν με λιγότερο από ένα δολλάριο την ημέρα.
Άλλο παράδειγμα η Βολιβία, όπου 2 εκατομμύρια άνθρωποι καλλιεργούν 5 εκατομμύρια στρέμματα γης, τη στιγμή που μόλις 100 «οικογένειες» κατέχουν 25 εκατομμύρια στρέμματα!

 


Αργεντινή, Κολομβία, Γουατεμάλα
Στην Αργεντινή, μεταξύ των ετών 2000 και 2003 ο πληθυσμός που ζει σε πλήρη ένδεια τριπλασιάστηκε.
Υπάρχουν περιπτώσεις, όπως η Κολομβία, που λόγω των ένοπλων συγκρούσεων με τις παραστρατιωτικές οργανώσεις, παρατηρείται ύφεση δυο εκατοστιαίων μονάδων στην οικονομική της ανάπτυξη από το 1992, δηλαδή περισσότερο από 10 χρόνια...
Ο δείκτης ανάπτυξης δεν φανερώνει μόνο την διαμόρφωση του εισοδήματος των πολιτών, αφού χώρες όπως η Γουατεμάλα, έχουν καταφέρει την τελευταία δεκαετία, μια αύξηση στις εξαγωγές σε ποσοστό περισσότερο από 8% ετησίως, κάτι που έχει βελτιώσει την κατάσταση της στην Έκθεση του ΟΗΕ.
Δεν υπάρχει κοινωνική ασφάλιση.
Για το λόγο αυτό, η Έκθεση περιγράφει ένα γενικότερο πανόραμα της κατάστασης στην οποία ζουν οι πληθυσμοί, και επισημαίνει και άλλους παράγοντες που καθορίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών.
Για παράδειγμα, στη Λατινική Αμερική, μόνο ένα ποσοστό 40% των εργατών είναι προστατευμένοι από την εργατική νομοθεσία και έχουν ασφάλεια ζωής.

 

Οι δείκτες
Στον κατάλογο με τον δείκτη ανάπτυξης των χωρών της Λατινικής Αμερικής, η Αργεντινή φαίνεται πως είναι η χώρα με την μεγαλύτερη ανάπτυξη στην περιοχή, καταλαμβάνοντας την 34 θέση, την ίδια με πέρυσι. Ακολουθεί η Χιλή, στην 37η που ανέβηκε 6 θέσεις τον τελευταίο χρόνο, ενώ ακολουθούν η Ουρουγουάη (46), η Κόστα Ρίκα (47), η Κούβα (52), και το Μεξικό που διατήρησαν αυτόν τον χρόνο τις θέσεις τους.

 

Δείκτης Ανθρώπινης Ανάπτυξης

Κατάταξη:

 

Αργεντινή

Χιλή

Ουρουγουάη

Κόστα Ρίκα

Κούβα

Μεξικό

Παναμάς

Βραζιλία

Κολομβία

Βενεζουέλα

Περού

Εκουαδόρ

Παραγουάη

Δομ.Δημοκρατία

Ελ Σαλβαδόρ

Νικαράγουα

Βολιβία

Ονδούρα

Γουατεμάλα

Αϊτή

 

Ο Παναμάς ανέβηκε στην θέση 61 από την 56η, όπως και η Βραζιλία στην 63η από την 72η ανάμεσα στο 2004 και 2005. Η Κολομβία έπεσε από την 73η στην 69η θέση, όπως και το Περού που έπεσε από την 85η στην 79η.
Ωστόσο, ίσως η πιο αξιοσημείωτη πτώση είναι αυτη του Εκουαδόρ, το οποίο μέσα σε 12 μήνες έπεσε από την 100η θέση στην 82η... Η πιο απότομη πτώση ανέμεσα στις Λατινοαμερικάνικες χώρες ανήκει στην Βενεζουέλα, η οποία κατέβηκε από την 69η θέση στην 75η. Η Δομινικανή Δημοκρατία από την 95θέση έπεσε στην 98. Η Βολιβία στην θέση (113) και η Αϊτή (153) είναι τα τελευταία Κράτη στην περιοχή όσον αφορά στην Ανθρώπινη Ανάπτυξη.



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Melissa στο Το χαμομηλάκι τη 3/27/2007 07:57:00 μμ

Τρίτη 27 Μαρτίου 2007

Παιδική πορνογραφία - Η έκταση του προβλήματος

Τα στοιχεία για τη διακίνηση του παιδικού πορνογραφικού υλικού μέσω του διαδικτύου είναι τουλάχιστον αποθαρρυντικά. Οι διαδικτυακοί τόποι που "φιλοξενούν" παιδική πορνογραφία αυξάνονται ραγδαία από το 2001.

Από τότε μέχρι σήμερα η αύξηση έχει ξεπεράσει το 350%. Η αυξητική τάση συνεχίζεται ακάθεκτη αφού μηνιαία εμφανίζονται 67 με 82 νέοι τόποι και περίπου 8 με 21 σε καθημερινή βάση.

Είκοσι παιδιά (2-12 ετών) εμφανίζονται κάθε μήνα σε τέτοιες ιστοσελίδες, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία - πληροφορίες που δίνουν κατά καιρούς στη δημοσιότητα οι διάφορες Υπηρεσίες και Οργανισμοί καταπολέμησης της παιδοφιλίας στην Ευρώπη, κάθε εβδομάδα γύρω στις 20.000 φωτογραφίες με άσεμνες στάσεις παιδιών, από οκτώ μηνών μέχρι 17 ετών, προωθούνται στις 100 και πλέον χιλιάδες πορνογραφικές ιστοσελίδες του κυβερνοχώρου. Τα δύο σημαντικότερα κέντρα διακίνησης πορνογραφικού υλικού είναι οι ΗΠΑ και η Ρωσία. Το φαινόμενο όμως παρουσιάζει έξαρση και στην Ανατολική Ευρώπη, τη Βρετανία και τη Λατινική Αμερική.

Στην Ελλάδα, ενώ το 1997 απασχολούσαν τις αρμόδιες αρχές 1 ή 2 τέτοιες υποθέσεις το τρίμηνο, σήμερα εντοπίζονται καθημερινά 5-7 σχετικά ηλεκτρονικά ίχνη.

Μόνο τους τελευταίους 15 μήνες και παρόλα τα εμπόδια, νομικά και άλλα, το σώμα δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος της Ασφάλειας Αττικής έφερε στο φως 30 τέτοιες υποθέσεις ενώ από τους 85 συνολικά κατηγορούμενους οι 40 έχουν συλληφθεί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία ελληνικών υπηρεσιών, χιλιάδες άτομα στη χώρα μας πληρώνουν ετησίως για να έχουν πρόσβαση σε υλικό παιδιών που έχουν πέσει θύματα της "σεξουαλικής βιομηχανίας".

 

πηγή: ΣΚΑΪ.gr

22/02/2007



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Melissa στο Το χαμομηλάκι τη 3/27/2007 06:12:00 μμ

Σεξουαλική κακοποίηση ατόμων με ειδικές ανάγκες

Τα άτομα με ειδικές ανάγκες αποτελούν εύκολο στόχο για σεξουαλική κακοποίηση ή εκμετάλλευση λόγω της νοητικής και σωματικής τους αδυναμίας
η σεξουαλική κακοποίηση των ΑΜΕΑ περιλαμβάνει υποχρέωση σε ανεπιθύμητη σεξουαλική ή σωματική επαφή , καθώς και πολύ συχνή σωματική κακοποίηση με κλωτσιές, μπουνιές, μώλωπες, δαγκωνιές, εκδορές κλπ.

Πού και πότε συμβαίνει
μέσα στο ευρύτερο οικογενειακό και φιλικό περιβάλλον
σε ιδρύματα ή πλαίσια στα ποία διαμένουν ή εκπαιδεύονται τα ΑΜΕΑ
στο δρόμο από αγνώστους με χρηματικό ή υλικό δέλεαρ

Γιατί συμβαίνει - μύθοι και πραγματικότητα
Επικρατεί ένας μύθος ότι τα ΑΜΕΑ είναι ασεξουαλικά ή υπερσεξουαλικά και επομένως η σεξουαλική επίθεση δεν θα είναι τόσο επώδυνη για αυτά.
υπάρχει η λανθάνουσα κοινωνική αντίληψη περί του απαραβίαστου του οικογενειακού ασύλου αλλά και το στίγμα του θύματος του βιασμού που ακολουθεί το άτομο σε όλη του τη ζωή. Η δημοσιοποίηση του γεγονότος σημαίνει διασυρμό ολόκληρης της οικογένειας. Στην περίπτωση αυτή η οικογένεια με ΑΜΕΑ φέρει διπλό στίγμα.
τα ΑΜΕΑ έχουν ελλιπή και πολλές φορές ανύπαρκτη πληροφόρηση και εκπαίδευση από γονείς και εκπαιδευτές για θέματα που αφορούν το σεξ
ΔΕΝ ΓΝΩΡIΖΟΥΝ τίποτα για τις σεξουαλικές σχέσεις, τη διαδικασία της σύλληψης ή την ανατομία του σώματος τους.
Επικρατούν οι λανθασμένες απόψεις «ας τον /την τι να εξηγούμε τώρα θα τον /την πονηρέψουμε και θα έχουμε άλλα., δεν καταλαβαίνει αυτά τα θέματα είναι καθυστερημένος/ η».
Ακόμη και αν συμβεί ( η σεξουαλική κακοποίηση) «δεν θα πονέσει, δεν καταλαβαίνει, ποιος θα τον/ την πιστέψει αφού είναι καθυστερημένος/ η»

Ποιες είναι οι συνέπειες
αρνητικές συνέπειες στη σωματική υγεία του θύματος ( σωματικές κακώσεις, τραύματα, σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες, ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη κλπ)
αρνητικές συνέπειες στη ψυχική υγεία του θύματος ( ψυχικές διαταραχές, κατάθλιψη, επιθετικότητα, διαρκή εριστικότητα, και μη συνεργασία σε οποιαδήποτε δραστηριότητα, απομόνωση.
σεξουαλική βία, επιθετικότητα, εκπόρνευση.

Πώς να αναγνωρίσουμε την σεξουαλική κακοποίηση στα ΑΜΕΑ
σωματικές ενδείξεις, τραύματα, μώλωπες, σεξουαλικά μεταδιδόμενα νοσήματα, εγκυμοσύνη
εφιάλτες, κατάθλιψη, φοβίες ( για συγκεκριμένα άτομα ή χώρους
επίμονη ενασχόληση με τα γεννητικά όργανα, εκδήλωση σεξουαλικών πράξεων ή λέξεων, πόνος, κνησμός, αιμορραγία των ιδιαίτερων περιοχών
επιθετική συμπεριφορά, διαρκή εριστικότητα, μη συνεργασία σε δραστηριότητες, απόσυρση, απομόνωση
αδικαιολόγητος φόβος επίσκεψης σε γιατρό
κατοχή υπερβολικού χρηματικού ποσού ή υλικών αγαθών

Πώς να προστατεύσουμε από την σεξουαλική κακοποίηση ή εκμετάλλευση τα ΑΜΕΑ
ο μόνος τρόπος πρόληψης περιλαμβάνει τρεις μαγικές λέξεις: ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μιλήστε για την ανατομία του σώματος τους και τα δικαιώματα που έχουν πάνω σε αυτό και κυρίως για το αναφαίρετο δικαίωμα τους να λένε όχι σε οποιοδήποτε άγγιγμα τους κάνει να αισθάνονται άβολα και αμήχανα
Ενημέρωση και εκπαίδευση για την σεξουαλική επαφή, τις μεθόδους αντισύλληψης και γενικότερα θέματα σεξουαλικής αγωγής.


πηγή: Ομπρέλα

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Vassileia στο Το χαμομηλάκι τη 3/26/2007 05:59:00 μμ

Σάλος από την κακοποίηση παιδιών στη Mαλάτεια

KΩNΣTANTINOYΠOΛH. Aποτελεί κοινή διαπίστωση των ξένων που ζουν στην Tουρκία: δύο πράγματα εγείρουν την αμέριστη τρυφερότητα των Tούρκων, τα μωρά και τα γατιά. Oι Tούρκοι τα λατρεύουν και τα κακομαθαίνουν. Στις λαϊκές γειτονιές, τα μικρά παιδιά και τα γατιά αποτελούν κοινή μέριμνα των πάντων.

Για όποιον γνωρίζει αυτήν την ευαισθησία, η κατακραυγή που συνόδευσε την προβολή από τα μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα της χώρας σκηνών κακοποίησης σε ορφανοτροφείο βρεφών και νηπίων έως έξι ετών της Mαλάτειας ήταν αναμενόμενη. Oι εκεί εργαζόμενες, μάλλον προχωρημένης ηλικίας και φέρουσες ισλαμική μαντίλα, εικονίζονταν να χαστουκίζουν τα παιδιά, να χτυπούν τα κεφάλια τους μεταξύ τους, να τα βρίζουν, να τα χτυπούν με σιδερένια αντικείμενα. Tα παιδιά ικέτευαν κλαίγοντας «όχι μανούλα, όχι μανούλα», για να εισπράξουν χειρότερα.

Aκολούθησε σάλος. Διαδηλώσεις οργανώθηκαν στη Mαλάτεια και σε άλλες πόλεις, ενώ στην κυβέρνηση, στις οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στους κύκλους των εμπειρογνωμόνων σήμανε συναγερμός. H αστυνομία συνέλαβε τις εργαζόμενες στο ορφανοτροφείο, από τις οποίες πέντε απολύθηκαν, τέσσερις συνελήφθησαν και δύο κρατήθηκαν, με την κατηγορία βασανισμού των παιδιών. Tις επόμενες μέρες, πολλά από τα παιδιά δήλωσαν σε συνεντεύξεις πως τα κλείδωναν συστηματικά σε σκοτεινά δωμάτια, τους έβαζαν πιπέρι στο στόμα και τα έβαζαν να τρώνε τα κόπρανά τους. H τουρκική κοινωνία, σοκαρισμένη, αδυνατεί να πιστέψει στα αυτιά και τα μάτια της.
Kανείς δεν γνωρίζει πώς ακριβώς μαγνητοσκοπήθηκαν αυτές οι σκηνές, μιας και -σε αντίθεση με τους παιδικούς σταθμούς πολυτελείας των μεγάλων πόλεων- το ίδρυμα δεν είχε δικό του κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης. Στη Mαλάτεια έφθασε η υπουργός Oικογενειακών Yποθέσεων Nιμέτ Tσουμπουκλού, κλιμάκιο εμπειρογνωμόνων και η Eπιτροπή Aνθρωπίνων Δικαιωμάτων της Tουρκικής Bουλής. Mία από τις συλληφθείσες δήλωσε σε μέλη της τελευταίας πως το περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια συνεχούς 48ωρης βάρδιας, όπου η κόπωση την έκανε να χάσει τον αυτοέλεγχό της.

Kαθώς αυξάνονται οι φωνές που απαιτούν την παραίτηση της Tσουμπουκλού και μελών της τοπικής ηγεσίας στη Mαλάτεια, οι εμπειρογνώμονες κάνουν λόγο για ελλείψεις τόσο στον αριθμό όσο και στην κατάρτιση του προσωπικού σε παρόμοια ιδρύματα. Mία γυναίκα αναγκάζεται να επιβλέπει 15 με 20 παιδιά, ενίοτε δε και 40, όπως έδειξαν οι εικόνες του βίντεο που απεικονίζουν 15 μικρά να λούζονται υποτυπωδώς σε μια τεράστια μπανιέρα.

Eιρωνεία για Eρντογάν

Aπαξιωτικά και ειρωνικά σχόλια του Tύπου απέσπασε η πρώτη δήλωση Eρντογάν, όταν είδε αυτό που ο Tύπος ονόμασε «το βίντεο της ντροπής» με τις κακοποιήσεις. Πώς είναι δυνατόν, απόρησε ο πρωθυπουργός, να λούζονται στην ίδια μπανιέρα αγοράκια και κοριτσάκια; «Eκεί όπου φιλοξενούνται κορίτσια δεν νοείται παρουσία αγοριών ή άνδρα διευθυντή», συμπλήρωσε.


Aλεξανδρος Mασσαβετας

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Vassileia στο Το χαμομηλάκι τη 3/26/2007 05:47:00 μμ

Δευτέρα 26 Μαρτίου 2007

25η Μαρτίου ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΕΛΕΥΘΕΡΑ...

...ΜΗ ΣΚΙΑΖΕΣΤΕ ΣΤΑ ΣΚΟΤΗ
Η ΛΕΥΤΕΡΙΑ, ΣΑΝ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ ΤΟ ΦΕΓΓΟΒΟΛΟ ΑΣΤΕΡΙ,
ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ ΤΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ ΘΑ ΦΕΡΕΙ.


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/25/2007 09:39:00 μμ

Στην κουζίνα το κομπιούτερ, λένε οι ειδικοί

ΣΤΗΝ ΚΟΥΖΙΝΑ του σπιτιού εισηγούνται στους γονείς οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής να τοποθετείται ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής, έτσι ώστε να ελέγχεται η χρήση του διαδικτύου από τους ανήλικους. Όπως επισήμανε ο Πρόεδρος του
Συνδέσμου Καθηγητών Πληροφορικής Θεόδουλος Κωνσταντίνου, οι γονείς καταφεύγουν στους καθηγητές ζητώντας βοήθεια ως προς την προστασία των παιδιών τους στο σπίτι από το διαδίκτυο. Τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργηθούν εξαιτίας της χρήσης του διαδικτύου από μαθητές και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, απασχόλησαν χθες την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Παιδείας της Βουλής.
Όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Νίκος Τορναρίτης, έρευνα που διεξήχθη στα πλαίσια της ευρωπαϊκής δράσης SafeInternet με τη συνεργασία των ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, κατέδειξε ότι το 70% των νέων χρησιμοποιεί Η/Υ και κατ' επέκταση το διαδίκτυο. Το 20%-25% εκτίθεται εκούσια ή και ακούσια σε πορνογραφικό υλικό, ενώ το ποσοστό αυτό για τους εφήβους 15-17 ετών είναι 70%. Το Υπουργείο Παιδείας, σε μια προσπάθειά του να προωθήσει την ασφάλεια στο διαδίκτυο, έδωσε οδηγίες η χρήση του διαδικτύου από μαθητές να γίνεται πάντα με επίβλεψη, ενώ συμμετέχει στο πρόγραμμα Safeweb.
Σε τρία χρόνια περίπου, στα σχολεία θα εγκατασταθούν εργαλεία παρακολούθησης, ικανά να εντοπίζουν τις σελίδες που επισκέπτεται ο μαθητής, όπως επίσης και εργαλεία φιλτραρίσματος, ούτως ώστε να μην επιτρέπεται η είσοδος σε σελίδες που περιέχουν προσβλητικό περιεχόμενο.
Εκπρόσωπος της αστυνομίας εισηγήθηκε να γίνει μια νομοθετική ρύθμιση του θέματος και με ειδικά λογισμικά να απαγορεύεται η είσοδος σε ορισμένες ιστοσελίδες.

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/25/2007 09:35:00 μμ

Κυριακή 25 Μαρτίου 2007

Κακοποίηση των παιδιών - Αντιμετώπιση - Πρόληψη

Του Διονυσόπουλου Ηλία

Σπουδαστή Στ΄ Εξαμήνου
του Τμήματος Νοσηλευτικής του Τ.Ε.Ι. Λαρίσης.
Υπεύθυνη Καθηγήτρια
Κυπαρίση Γεωργία

5. Αντιμετώπιση - Πρόληψη.

Για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι ο τραυματισμός του παιδιού από τους γονείς του είναι ένδειξη άρρωστης οικογένειας. Είναι, δηλαδή, λάθος να βλέπουμε το πρόβλημα μόνο ιατρικά, χωρίς να γίνει προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η άρρωστη οικογένεια από διεπιστημονική ομάδα. Είναι, επομένως, απαραίτητο σε κάθε περίπτωση ατυχήματος που δεν είναι τυχαίο να γίνεται μια πλήρης εκτίμηση της οικογένειας από διεπιστημονική ομάδα (κοινωνικός λειτουργός, παιδίατρος, ψυχολόγος, παιδοψυχίατρος). Σε κάθε περίπτωση που υπάρχει υποψία για κακοποίηση χρειάζεται άμεση εισαγωγή του παιδιού στο νοσοκομείο. Με αυτό τον τρόπο προστατεύουμε τη ζωή του παιδιού και έμμεσα τους γονείς.

Α] Πρωτογενής πρόληψη :
Η πρωτογενής πρόληψη χρειάζεται στη βελτίωση των συνθηκών ζωής για όλο τον πληθυσμό, ιδιαίτερα δε για οικογένειες με μικρά παιδιά. Η βελτίωση της γενικότερης ποιότητας ζωής μέσα από αναβαθμισμένα προγράμματα υγείας, εκπαίδευσης, δικαιοσύνης, μειώνει τις κοινωνικές ανισότητες και προσφέρει ισότητα ευκαιριών σε όλο τον πληθυσμό.
Η πρωτογενής πρόληψη προϋποθέτει ενέργειες στα εξής επίπεδα :
1. Βελτίωση των κοινωνικο-οικονομικών συνθηκών, ιδίως για τις νέες και φτωχές οικογένειες.
2. Ευρεία εκπαίδευση και διαφώτιση, με στόχο την προαγωγή της υγείας γενικότερα και της ψυχικής υγείας ειδικότερα.
3. Αλλαγή των στάσεων σε θέματα της ανατροφής των παιδιών, ιδίως στη χρήση της σωματικής τιμωρίας.
4. Προγράμματα οικογενειακού προγραμματισμού.
5. Ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης για νέες έγκυες μητέρες, καλές συνθήκες τοκετού και συστηματική παρακολούθηση των νεογνών. Διευκόλυνση των συνθηκών που ενισχύουν το δεσμό μητέρας-παιδιού, όπως η αύξηση του χρόνου άδειας κύησης και τοκετού κ.ά.
Για την πρόληψη είναι απαραίτητη η συνεργασία κοινωνιολόγων, ανθρωπολόγων, οικονομολόγων, παιδιάτρων, παιδοψυχιάτρων και φυσικά της πολιτείας.

Β] Δευτερογενής πρόληψη:
Στόχος της δευτερογενούς πρόληψης είναι η ανάπτυξη προγραμμάτων με στόχο τον εντοπισμό οικογενειών και παιδιών που βρίσκονται σε ομάδες «υψηλού κινδύνου». Η έγκαιρη εντόπιση εγκύων που ανήκουν σε τέτοιες ομάδες και η παρακολούθησή τους, καθώς και των παιδιών που θα γεννηθούν, για ορισμένο χρονικό διάστημα, μπορεί να προλάβει σοβαρά προβλήματα διαταραχής δεσμού ή γενικότερης διαταραχής στη γονεϊκή ικανότητα, που με ειδική παρέμβαση μπορούν να αποκατασταθούν.

Γ] Τριτογενής πρόληψη :
Η τριτογενής πρόληψη ασχολείται με παιδιά που έχουν ήδη κακοποιηθεί από τις οικογένειές τους, με στόχο να μην ξανακακοποιηθεί το συγκεκριμένο παιδί και τα αδέρφια του που ήδη υπάρχουν ή που θα γεννηθούν. Η πρόληψη αυτή καλύπτει :
1. Εκτίμηση της οικογενειακής κατάστασης από διεπιστημονικές ομάδες (παιδοψυχίατροι, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, παιδίατροι, νομικοί )
2. Απομάκρυνση του παιδιού από το σπίτι, τουλάχιστον στην αρχική φάση.
3. Θεραπεία και υποστήριξη γονέων.
4. Βελτίωση των κακών κοινωνικο-οικονομικών συνθηκών της οικογένειας
5. Ψυχοθεραπεία του παιδιού, όπου υπάρχουν ενδείξεις.
6. Αν είναι αναγκαίο, αφαίρεση έστω και προσωρινά της επιμέλειας από τους γονείς.
7. Μεταβολή στις υπάρχουσες νομοθετικές διαδικασίες αναφορικά με την απομάκρυνση του παιδιού και αφαίρεση της επιμέλειας από τους γονείς. Ρύθμιση των θεμάτων σχετικά με την καταγγελία για κακοποιημένα παιδιά.

Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι πρόκειται για ένα μείζον ζήτημα που ίσως θα έπρεπε να απασχολεί περισσότερο τις κοινωνίες που ζούμε, καθώς υγιή σωματικά και ψυχικά παιδιά θα αποτελέσουν υγιείς ενήλικες που θα είναι χρήσιμοι στον τόπο και τις μέλλουσες οικογένειές τους, άξιοι να συμβάλλουν στη βελτίωση και πρόοδο της χώρας που ζουν. Εξάλλου, ένα παιδικό χαμόγελο αξίζει όσο χίλιες λέξεις ...


Βιβλιογραφικές αναφορές :
1.Πέτρος Α. Σταθόπουλος «Κοινωνική Πρόνοια : μια γενική θεώρηση», εκδ. Έλλην, 1996.
2.Ινστιτούτο Υγείας Παιδιού «Κακοποίηση-Παραμέληση Παιδιών», επιμέλεια έκδοσης Ελένη Αγάθωνος-Γεωργοπούλου, Αθήνα, 1987.
3.Γιάννης Τσιάντης «Ψυχικής Υγεία του Παιδιού και της Οικογένειας», εκδ. Καστανιώτη, Αθήνα, 2000.
4.Francoise Dolto «Μεγαλώστε σωστά το παιδί σας», εκδ. Γιαλλέλη, Αθήνα 1992.


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Vassileia στο Το χαμομηλάκι τη 3/25/2007 08:19:00 πμ

ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ : ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ (4)

Του Διονυσόπουλου Ηλία

Σπουδαστή Στ΄ Εξαμήνου
του Τμήματος Νοσηλευτικής του Τ.Ε.Ι. Λαρίσης.
Υπεύθυνη Καθηγήτρια
Κυπαρίση Γεωργία

4. Ψυχιατρικά - Ψυχολογικά χαρακτηριστικά του κακοποιημένου παιδιού.

Τα παιδιά που κακοποιούνται ή και παραμελούνται παρουσιάζουν έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις. Κλαίνε πολύ εύκολα, είναι πολύ απαιτητικά και εμφανίζουν υπερκινητικότητα. Ο όρος «παγωμένο βλέμμα» περιγράφει τη χαρακτηριστική έκφραση που έχουν. Στη σχέση τους με τρίτους είναι πολύ επιφυλακτικά στη σωματική επαφή και γενικά καχύποπτα. Φαίνεται επίσης ότι έχουν μια ετοιμότητα να αντιδρούν σε σημάδια κινδύνου ή έντασης από το περιβάλλον.
Η μελέτη της κοινωνικής συμπεριφοράς αυτών των παιδιών έδειξε ότι παιδιά που κακοποιούνται είναι λιγότερο κοινωνικά σε σχέση με άλλα, η συναλλαγή τους με τους άλλους δεν έχει φαντασία, ενώ παράλληλα οι αντιδράσεις τους δεν είναι σταθερές.
Τα μικρά παιδιά που κακοποιούνται και δεν μπορούν να αναπτυχθούν είναι απαραίτητο να εισάγονται στο νοσοκομείο.
Μετά την εισαγωγή τους, παρατηρούνται τα εξής : τα παιδιά αυτά φαίνονται πολύ συμπαθητικά, αλλά είναι ανίκανα να αντέξουν και την παραμικρή ματαίωση και ξεσπούν σε κλάματα ή εκρήξεις οργής. Η αργή φυσική ανάπτυξή τους επηρεάζεται θετικά όταν απομακρυνθούν από το σπίτι, αλλά οι διαταραχές στο λόγο ή τα προβλήματα στη συμπεριφορά τους δεν αποκαθίστανται εύκολα. Αυτά τα πολύ γενικά χαρακτηριστικά δείχνουν ότι υπάρχει σοβαρή διαταραχή της προσωπικότητας, που είναι πολύ πιθανό να συνεχίσει να υπάρχει κι όταν αυτά τα παιδιά ενηλικιωθούν.
Είναι προφανές ότι το περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγαλώνει το παιδί που κακοποιείται χαρακτηρίζεται από απόρριψη και επιθετικότητα, γεγονός που δεν επιτρέπει τη δημιουργία του διευκολυντικού εκείνου περιβάλλοντος που, κατά τον Winnicott, συντελεί στην ωρίμανση του παιδιού.
Είναι σημαντικό στο σημείο αυτό να αναφερθεί η μελέτη των Martin και Beezley σχετικά με την προσωπικότητα των παιδιών αυτών. Μελετήθηκαν 51 παιδιά, από τα οποία 31 έμειναν με τους φυσικούς τους γονείς και τα υπόλοιπα σε ανάδοχες ή θετές οικογένειες. Η εκτίμησή τους έγινε από τρεις ανεξάρτητους ερευνητές (παιδίατρο, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό). Εντοπίστηκαν εννέα χαρακτηριστικά κριτήρια με τη χρήση της συνέντευξης με γονείς και παιδιά, καθώς και εκθέσεων από δασκάλους. Τα εννέα αυτά κριτήρια που έπρεπε να είχαν βρεθεί από τους τρεις ερευνητές καθώς και τα ποσοστά των παιδιών που τα παρουσίαζαν ήταν τα εξής :

α. Μειωμένη ικανότητα για ευχαρίστηση 33
β. Σοβαρές διαταραχές συμπεριφοράς 31
γ. Μειωμένη αυτοεκτίμηση 26
δ. Απόσυρση 19
ε. Εναντιωματική συμπεριφορά 19
στ. Μεγάλη διεγερσιμότητα 11
ζ. Ψυχαναγκαστικότητα 11
η. Ψευδοενήλικη συμπεριφορά 10
θ. Μαθησιακά προβλήματα 0

Οι συγγραφείς αναφέρουν ότι τα παραπάνω χαρακτηριστικά και η σοβαρότητά τους δεν εξαρτώνται από τον τύπο και τη σοβαρότητα της φυσικής βίας. Το ψυχικό τραύμα που έχει προκληθεί στα παιδιά αυτά από το περιβάλλον της κακοποίησης είναι τόσο έντονο, ώστε να οδηγεί στη δημιουργία αυτών των χαρακτηριστικών, με αποτέλεσμα οι δάσκαλοι και οι συνομήλικοι να τα απορρίπτουν. Όπως είναι επόμενο, τα κακοποιημένα παιδιά έχουν αρνητική εικόνα για τον εαυτό τους, με πιθανή πρόγνωση να συνεχιστεί αυτός ο φαύλος κύκλος σε όλη τους τη ζωή, με πιθανή εκδήλωση του φαινομένου στα δικά τους παιδιά και ούτω καθ' εξής.
Τα παιδιά αυτά έχουν λιγότερους φίλους και αρκετά αναπτύσσουν διαταραχές της συμπεριφοράς. Μια ευρωπαϊκή μελέτη διερεύνησε τη σχέση μεταξύ της πολύ αυστηρής και τιμωρητικής συμπεριφοράς των γονέων και των επιπτώσεών της στην προσωπικότητα των παιδιών. Βρέθηκε ότι τα παιδιά, εξαιτίας αυτής της συμπεριφοράς, αναπτύσσουν ένα σύνδρομο που ονομάζεται «διαταραχή της διαγωγής» ή ένα άλλο σύνδρομο στο οποίο εκδηλώνουν άγχος και κατάθλιψη.
Σε μία άλλη παλαιότερη μελέτη σε 23 οικογένειες βρέθηκε ότι μετά από 3 χρόνια το 30% των παιδιών είχαν εκ νέου κακοποιηθεί ή παραμεληθεί και ότι το 70% των παιδιών απέκλινε από την ομαλή συναισθηματική, νοητική και κοινωνική ανάπτυξη της ηλικίας τους. 'Αλλες μελέτες έχουν επίσης επιβεβαιώσει αυτά τα αποτελέσματα.
Πρέπει βέβαια να αναφερθεί ότι δεν υπάρχουν μελέτες που να διερευνούν τις ψυχολογικές μόνο επιπτώσεις της κακοποίησης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μαζί με την κακοποίηση το παιδί βιώνει μία σειρά από άλλες εμπειρίες, όπως η εισαγωγή στο νοσοκομείο, απομάκρυνση από το σπίτι, ανάδοχες οικογένειες κλπ. Είναι, επομένως, δύσκολο να ξεχωρίσουμε τις επιπτώσεις της κακοποίησης από αυτές που οφείλονται στις άλλες εμπειρίες.
Υποστηρίζεται, επίσης, ότι τα αποτελέσματα της συναισθηματικής στέρησης στα πολύ μικρά παιδιά μπορεί να εκδηλώνονται με τα μορφή εξελικτικών διαταραχών στο Κεντρικό Νευρικό σύστημα. Το εύρημα αυτό φαίνεται με την ποιότητα της γονεϊκής φροντίδας που είχαν τα παιδιά αυτά.
Η μεγάλη συχνότητα της αυτοκαταστροφικής συμπεριφοράς που έχει περιγραφεί σε κακοποιημένα παιδιά σε σχέση με φυσιολογικά ή παραμελημένα παιδιά συμπεριλαμβάνει αυτό-ακρωτηριασμούς και απόπειρες αυτοκτονίας και συνδέεται με χαρακτηριστικές μεταβολές του οικογενειακού περιβάλλοντος του παιδιού.

Έχει επίσης περιγραφεί καθυστέρηση στην εξέλιξη του λόγου. Υποστηρίζεται, δηλαδή, ότι τα παιδιά δεν εμπιστεύονται το περιβάλλον τους για να μιλήσουν και επομένως η καθυστέρηση στην εξέλιξη του λόγου είναι αποτέλεσμα της μικρής πρακτικής και εξάσκησης εξαιτίας της παραμέλησης που υφίστανται τα κακοποιημένα παιδιά. Ακόμη, η νοητική ανάπτυξη αυτών των παιδιών επηρεάζεται σε σημαντικό βαθμό, φαίνεται όμως ότι δε συνδέεται περισσότερο με τη διαδικασία της κακοποίησης-παραμέλησης κι όχι με τη σοβαρότητα των τραυμάτων.
Ο Strogh έχει περιγράψει μια μορφή ψύχωσης, τη λεγόμενη «τραυματική ψύχωση», σε παιδιά λανθάνουσας και προεφηβικής ηλικίας. Τα χαρακτηριστικά της είναι : μειωμένη ή έντονα διαταραγμένη σχέση με την πραγματικότητα και τους άλλους, καθώς και αλλόκοτη συμπτωματολογία. Τα παιδιά αυτά, που είχαν κακοποιηθεί πολύ νωρίς στη ζωή τους, παρουσιάζουν έντονη επιθετικότητα, ενώ παράλληλα είναι κατά περιόδους υπόδειγμα ή πολύ αγαπητά στους άλλους. Χαρακτηριστικά ο Strogh αναφέρει ότι τα παιδιά αυτά «δαγκώνουν το χέρι αυτού που τα ταΐζει», γεγονός που δηλώνει έντονη διαταραχή στη συμπεριφορά δεσμού.
Άλλα χαρακτηριστικά που βρέθηκε ότι έχουν τα κακοποιημένα παιδιά είναι: χαμηλό βάρος στη γέννηση, προωρότητα και ύπαρξη διαφόρων παρεκκλίσεων από τη φυσιολογική εξέλιξη.
Τα μέχρι σήμερα ερευνητικά δεδομένα επιβεβαιώνουν τη διαπίστωση ότι οι επιπτώσεις της σωματικής κακοποίησης και παραμέλησης στην ψυχική υγεία και τη σωματική ανάπτυξη του παιδιού είναι σοβαρές.

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Vassileia στο Το χαμομηλάκι τη 3/25/2007 08:04:00 πμ

Σάββατο 24 Μαρτίου 2007

ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ : ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ (2)

Του Διονυσόπουλου Ηλία

Σπουδαστή Στ΄ Εξαμήνου
του Τμήματος Νοσηλευτικής του Τ.Ε.Ι. Λαρίσης.
Υπεύθυνη Καθηγήτρια
Κυπαρίση Γεωργία


3. Ψυχοδυναμική- Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά.

Τα ψυχιατρικά και ψυχοπαθολογικά χαρακτηριστικά των γονέων που κακοποιούν τα παιδιά τους έχουν εκτενώς μελετηθεί. Οι περισσότεροι έχουν ένα ευρύ φάσμα ψυχοπαθολογίας, με συνηθέστερη κλινική εικόνα τη διαταραχή της προσωπικότητας. Μερικοί από τους γονείς έχουν χαμηλή νοημοσύνη και προέρχονται από τις χαμηλότερες κοινωνικο-οικονομικές τάξεις. Σ' αυτά τα ευρήματα πρέπει να προστεθούν ανωριμότητα, παρορμητικότητα, μεγάλη ανάγκη για εξάρτηση και έντονα διαταραγμένες διαπροσωπικές σχέσεις. Παρακάτω, θα αναφερθώ στην τυπολογία αυτών των γονέων μαζί με τα μοντέλα συμπεριφοράς τους , όπως έχει διαπιστωθεί από εκτεταμένες έρευνες :

Α] Έχει βρεθεί ότι οι ίδιοι οι γονείς είχαν κακοποιηθεί από τους δικούς τους γονείς, πράγμα που επαναλαμβάνουν στη σχέση με τα παιδιά τους, μέσα από τους μηχανισμούς της ταύτισης με τον επιτιθέμενο.

Β] Έχει σημειωθεί μια ανεπάρκεια στο γονεϊκό ρόλο, όταν οι γονείς δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι τα παιδιά τους είναι εξαιτίας ίσως της ηλικίας τους ανώριμα.
Συχνά σχόλια που ακούμε από αυτούς τους γονείς είναι ότι «τα παιδιά πρέπει να σέβονται τους γονείς τους» και ότι «δεν πρέπει να υποχωρούμε στις απαιτήσεις των παιδιών, γιατί τα κακομαθαίνουμε». Η αναφορά, βέβαια, μπορεί να έχει γίνει για ένα βρέφος 3 μηνών.

Γ] Σε μερικές περιπτώσεις παρατηρείται αντιστροφή του ρόλου γονέων-παιδιών. Δηλαδή, οι γονείς αυτοί περιμένουν απ' τα παιδιά τους να τους δείξουν αγάπη και κατανόηση, και στην ουσία υπάρχουν για να ικανοποιήσουν τις δικές τους ανάγκες. Είναι συνήθως γονείς με έντονες ναρκισσιστικές ανάγκες και μεγάλη ανωριμότητα. Ένα χαρακτηριστικό αυτών των γονέων είναι η παθολογική λειτουργία του υπερεγώ τους : αν και επιφανειακά μπορεί να φαίνονται αδιάφοροι, έχουν έντονα ασυνείδητα αισθήματα ενοχής. Αυτό είναι σημαντικό να το γνωρίζουμε, γιατί αν με τη στάση μας τους κάνουμε να αισθανθούν και συνειδητά ένοχοι, τότε η κατάθλιψή τους γίνεται έντονη και η διαταραχή του υπερεγώ τους μπορεί να εκδηλωθεί και με διαφορετικό τρόπο : αποδίδονται στο παιδί τα διωκτικά και σαδιστικά χαρακτηριστικά του υπερεγώ του. Έτσι, το παιδί αποκτά για το γονέα του την ιδιότητα του διώκτη και του ανεπιθύμητου, με αποτέλεσμα ο γονέας να κατακλύζεται, να υπερτερούν τα επιθετικά συναισθήματα σε σχέση με τα συναισθήματα αγάπης και τελικά να επιτίθεται στο παιδί.

Δ] Ένα άλλο χαρακτηριστικό των γονέων που κακοποιούν τα παιδιά τους είναι η χαμηλή τους αυτοεκτίμηση, που σχετίζεται με την ανεπάρκεια που αισθάνονται στην εκτέλεση του μητρικού και πατρικού τους ρόλου. Οπωσδήποτε, κάτι άλλο που συμβαίνει σ' αυτές τις οικογένειες, ιδίως στις περιόδους κακοποίησης, είναι μία κρίση στην οικογένεια, ή και κρίση στη σχέση γονέα - παιδιού.

Ε] Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι ότι οι γονείς απαντούν στις προσβολές ή επιθέσεις ενάντια στον εαυτό τους, για τον οποίο τρέφουν χαμηλή εκτίμηση, μ' έναν αντισταθμιστικό τρόπο. Ως αποτέλεσμα, προσπαθούν απελπισμένα να κρατήσουν μια θετική εικόνα του εαυτού τους, έστω και επιφανειακά, απέναντι στα βαθύτερα αισθήματα ανεπάρκειας. Αυτό το πραγματοποιούν με τη χρήση των αμυντικών μηχανισμών της προβολής και της εξωτερίκευσης. Η προβολή των αρνητικών γονεϊκών χαρακτηριστικών γίνεται προς το παιδί και έτσι μετατρέπεται σε «αποδιοπομπαίο τράγο», προς τον οποίο στρέφεται η επιθετικότητα των γονέων. Η μητέρα, δηλαδή, παθητικά αναβιώνει με το κακοποιημένο παιδί την απόρριψη και την ταπείνωση που η ίδια βίωσε με την μητέρα της.

Ελληνικά ερευνητικά δεδομένα αναφέρονται σε μερικά από τα χαρακτηριστικά των γονέων και των οικογενειών τους, όπως το ότι οι οικογένειες ήταν πολύ προβληματικές, με πολλά ψυχοκοινωνικά προβλήματα, οι γονείς ήταν νεαρής ηλικίας και δεν είχαν σταθερή εργασία, ενώ είχαν κακές σχέσεις με τις δικές τους οικογένειες.
Αναφέρθηκε, ακόμη, ότι στις οικογένειες αυτές συνυπάρχουν κοινωνικο-οικονομικά προβλήματα, ενώ ένα χαρακτηριστικό αυτών των οικογενειών είναι η κοινωνική απομόνωση. Έτσι, η νεαρή καταθλιπτική μητέρα που είναι κοινωνικά απομονωμένη, χωρίς κανένα υποστηρικτικό σύστημα, είναι εύκολο να στρέψει την επιθετικότητά της προς το παιδί της.
Η στάση των γονέων και της κοινωνίας γενικότερα στο θέμα της σωματικής τιμωρίας των παιδιών μπορεί να ενθαρρύνει την άσκηση σοβαρής σωματικής βίας σ' ένα παιδί, αν και τα στοιχεία που υπάρχουν δεν αποδεικνύουν επακριβώς την παραπάνω θέση. Αντίθετα, αρκετές μελέτες έχουν δείξει ότι τα παιδιά συμπεριφέρονται καλύτερα στο σχολείο όταν δε χρησιμοποιείται σωματική τιμωρία. Όμως, ένα γενικό κλίμα το οποίο ευνοεί τη σωματική τιμωρία των παιδιών είναι πολύ πιθανό να μειώσει το όριο πάνω από το οποίο οι γονείς τείνουν να χρησιμοποιήσουν φυσική βία, ακόμα και εναντίον πολύ μικρών βρεφών.
Φαίνεται, λοιπόν, ότι είναι απαραίτητο να θεωρήσουμε ότι έχει φτάσει η στιγμή να απέχουμε από κάθε μορφή σωματικής βίας όχι μόνο στα σχολεία, αλλά και από τους γονείς μέσα στην οικογένεια.

Η ίδια θετική στάση ως προς τη χρησιμοποίηση της βίας υπάρχει ακόμη και από μερικούς ενήλικες που εργάζονται σε ιδρύματα ή υπηρεσίες παιδικής προστασίας. Μερικοί απ' αυτούς τους ενήλικες, για λόγους δικής τους ψυχοπαθολογίας και επωφελούμενοι από τη γενικότερη θετική στάση του κόσμου απέναντι στη σωματική τιμωρία, φέρονται επιθετικά στα παιδιά. Στην Ελλάδα υπάρχει μια προκαταρτική μελέτη που δείχνει μερικές πλευρές του προβλήματος της βίας που παρατηρείται στα ιδρύματα για παιδιά. Το τελευταίο αυτό θέμα είναι τεράστιο και φυσικά δε γίνεται καμία προσπάθεια να μειωθούν ή να θιγούν όσοι εργάζονται στα ιδρύματα που φροντίζουν παιδιά. Απλώς επισημαίνεται ένα μείζον πρόβλημα, το οποίο χρειάζεται να αξιολογηθεί και να εκτιμηθεί από τους αρμόδιους φορείς, ώστε να διερευνηθούν οι συνθήκες και οι καταστάσεις που μπορεί να το προκαλούν ή να το συντηρούν (πχ.λιγοστό προσωπικό σε σχέση με τον αριθμό των παιδιών κλπ.), με στόχο τη μείωση ή και την εξάλειψή του.


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Vassileia στο Το χαμομηλάκι τη 3/24/2007 02:20:00 μμ