Σελίδες

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

«Όσοι δεν έχουν, μην πληρώσουν το χαράτσι»

ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
Όσοι δεν μπορούν, να μην πληρώσουν το "χαράτσι" για τα ακίνητα, τονίζει σε εγκύκλιό του ο μητροπολίτης, επισημαίνοντας πως η Εκκλησία θα βρεθεί στο πλευρό τους

«Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος»
«Θα ήθελα να πω σε όσους δεν μπορούν
να πληρώσουν τη λεγόμενη έκτακτη
εισφορά ακινήτων,
να μη φτάσουν σε απόγνωση.»

Πύρινη εγκύκλιο εξέδωσε ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, κ. Νικόλαος, με την οποία κατακεραυνώνει την κυβερνητική πολιτική, εξαπολύει μύδρους για "τον καταιγισμό των χωρίς τέλος φορολογικών επιβαρύνσεων", καλεί τους πολίτες να αντιδράσουν, αν δεν μπορούν να πληρώσουν το έκτακτο "χαράτσι" στα ακίνητα, καθώς η τοπική Εκκλησία θα βρεθεί στο πλευρό τους.
"Θα ήθελα να πω σε όσους δεν μπορούν να πληρώσουν τη λεγόμενη έκτακτη εισφορά ακινήτων, να μη φτάσουν σε απόγνωση. Να ξέρουν ότι θα βρεθούμε όλοι ενωμένοι στο πλευρό τους και θα φωνάξουμε μαζί: «Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος», τονίζει ο κ. Νικόλαος και συμπληρώνει πως «ας καταλάβουν ότι δεν έχουμε. Δεν μπορούμε. Φτάσαμε στα όριά μας, αλλά αρνούμαστε να μας τελειώσουν».
Με την ίδια εγκύκλιο ο σεβασμιώτατος δεσμεύεται πως "αν σε έναν κόψουν το ρεύμα, εμείς θα το κόψουμε σε όλους τους ναούς. Θα κάνουμε γάμους με κεριά στα χέρια και λειτουργίες με δάκρυα στα μάτια".
Είναι αυτονόητο ότι δεν αντέχουμε άλλο, λέει ο κ. Νικόλαος και καλεί τον λαό να ξεσηκωθεί, να δείξει το διαμέτρημα της δύναμής του και να πάρει τις τύχες του στα χέρια του. «Κάποιοι μας διέσυραν διεθνώς και μας οδήγησαν στα στόματα των θηρίων αυτού του κόσμου είτε από επιπολαιότητα είτε ενδεχομένως και από ύποπτες σκοπιμότητες», λέει και συμπληρώνει πως «ήρθε η ώρα που θα πρέπει όσοι παίρνουν αποφάσεις να καταλάβουν τι συμβαίνει στα σπίτια, στους δρόμους, στα μαγαζιά και στην καθημερινότητα».
Απόγνωση
Ο κ. Νικόλαος αναφέρει πως στην περιοχή του πληθαίνουν αυτοί που με απόγνωση στρέφονται στην Εκκλησία και εκλιπαρούν για βοήθεια. «Οι μισθοί και οι συντάξεις περικόπηκαν, οι άνεργοι πληθύνονται, πολλοί στέγνωσαν οικονομικά. Και ξαφνικά μας ζητείται απειλητικά και εκβιαστικά να πληρώσουμε επιπλέον φόρο για το σπίτι που μένουμε... ».
 
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ
"Καιρός να ξεσηκωθούμε"
Σκληρή γλώσσα χρησιμοποιεί ο σεβασμιώτατος στην εγκύκλιό του, την οποία συνέταξε, επειδή τις τελευταίες ημέρες δέχθηκε σωρεία τηλεφωνημάτων και μηνυμάτων πολιτών που ζητούν μια παρέμβαση και κάποια συμπαράσταση στο οικονομικό τους αδιέξοδο και δράμα. «Πρέπει να το φωνάξουμε στα αυτιά των αρμοδίων: Ως εδώ! Δεν μπορούμε άλλο. Βρείτε άλλες λύσεις...». Ο κ. Νικόλαος κάνει λόγο για διαψεύσεις που έχουν τραυματίσει το ηθικό και την αξιοπρέπειά μας.  
«Καιρός πλέον να ξεσηκωθούμε. Τα πάντα πρέπει να αλλάξουν. Και επειδή δεν θα τα αλλάξουν κάποιοι άλλοι, πρέπει να μπούμε στο παιχνίδι όλοι».

Η ΣΚΙΑ ΤΟΥ ΒΙΑΣΜΟΥ…

«Το αδοκίμαστο και το απ' αλλού φερμένο 
δε το αντέχουν οι άνθρωποι»
Η σκιά, σύμφωνα με τη γλωσσική ορολογία, ονομάζεται η περιοχή του χώρου πίσω από ένα αδιαφανές εμπόδιο που διακόπτει τη πορεία του φωτός… ο βιασμός, ορίζεται ως έγκλημα εχθρότητας και επιθετικότητας, ως ερωτικός εξαναγκασμός και ύστατη πράξη αντικειμενοποίησης του ατόμου.  
Κάθε χρόνο, μονάχα το 6% των θυμάτων
καταγγέλλει τον βιασμό του στις αρχές
¨Η σκιά του βιασμού¨ λοιπόν, αναφέρεται φυσικά στα θύματα σεξουαλικής κακοποίησης και σε όλα όσα δημιουργούνται μέσα τους μετά από αυτή την αποτρόπαια πράξη εναντίον τους, ακολουθώντας τα παντού… σαν σκιά… όπου ειδικότερα τα βράδια, η σκιά αυτή, καλύπτει και σκοτεινιάζει ακόμη περισσότερο τη ψυχή και το μυαλό των θυμάτων…!!!
     Σκέψεις, συναισθήματα, άγχος, ένταση, δυσφορία, ευερεθιστότητα, έντονη καχυποψία, εσφαλμένες πίστεις, κατάθλιψη είναι μερικά από τα συμπτώματα που καλείται ένα θύμα να καταπολεμήσει, με απώτερο και μοναδικό σκοπό τη παρεύρεση του στη «Θεία δίκη» του κακουργιοδικείου. Τι είναι όμως αυτό, που κάνει τα θύματα να μη καταγγείλουν τον βιασμό τους στις αρχές; Ποιοι φόβοι και ποιες ανασφάλειες είναι αυτές, που κόβουν τον δρόμο προς την ηθική και ψυχική τους πάνω απ όλα δικαίωση και τα κατευθύνει στον μονόδρομο-αδιέξοδο της ήττας και της μετέπειτα απελπισίας;
      Τα πάντα ξεκινούν πριν καν «τελειώσει» η πράξη του βιασμού… ένας βιαστής, δεν ασελγεί μονάχα στο σώμα ενός ανθρώπου, αλλά βιάζει ταυτόχρονα τη ψυχή και το μυαλό του θύματος.. βιάζει την οποιαδήποτε αξία του.. βιάζει  την αξιοπρέπεια του.. βιάζει ό,τι αγνό συναίσθημα υπάρχει στη ψυχή του.. βιάζει την ηρεμία του.. βιάζει την ευτυχία του.. βιάζει τον παρορμητισμό του.. βιάζει την αγαθότητα του.. βιάζει τη καλοσύνη του.. βιάζει τους στόχους του.. βιάζει τα θέλω του.. βιάζει τα όνειρα του… βιάζει… βιάζει… βιάζει... βιάζει ΤΑ ΠΑΝΤΑ μαζί με το σώμα, κάνοντας έτσι όλες τις  «ασήμαντες» ενέργειες της καθημερινότητας  να γίνονται ξαφνικά αναγκαίες  για το θύμα… το πρωινό ξύπνημα με τον καφέ, το μπάνιο, η δουλειά, η προετοιμασία για το φαγητό,...
η παρακολούθηση της σειράς – της εκπομπής – της ταινίας – των ειδήσεων, ο περίπατος έξω απ το σπίτι, η συνομιλία με συγγενείς, με φίλους, με γνωστούς, με γείτονες, ακόμα και η απλή ξεκούραση στο κρεβάτι ή στον καναπέ, μοιάζουν σαν θεόσταλτα δώρα που λίγο πριν δεν έδινε, όπως όλοι μας άλλωστε, την απαραίτητη σημασία.
       Καθώς λοιπόν το θύμα καταφέρνει να ξεφύγει και να σωθεί από τα χέρια του βιαστή του, η μοναδική φράση που υπάρχει στο μυαλό του, είναι η φράση ¨τα κατάφερα.. έζησα¨  και το μόνο που αναζητά από εκείνη τη στιγμή και έπειτα είναι να βρει την ηρεμία του κάνοντας μία ή και περισσότερες απ τις μέχρι πρότινος, προαναφερθέντες «ασήμαντες» ενέργειες του. Σε αυτό λοιπόν το σημείο, θα πρέπει  να τεθεί σε λειτουργία η ψυχική, πνευματική και ηθική αφύπνιση του θύματος οδηγώντας το αρχικά στις αστυνομικές αρχές για την καταγγελία τής εν λόγω ειδεχθής εγκληματικής πράξης εναντίον του και στη συνέχεια στη δικαστική αίθουσα για την καταστρατήγηση της πεμπτουσίας του  ανθρώπινου δικαιώματος, που δεν είναι άλλο από το δικαίωμα στη ζωή και στην αξιοπρέπεια του βιασθέντος ατόμου.
      Σύμφωνα όμως με τις στατιστικές, κάθε χρόνο, μονάχα το 6% των θυμάτων καταγγέλλει τον βιασμό τους στις αρχές και συνήθως το ποσοστό αυτό μειώνεται στη συνέχεια, καθώς το θύμα δεν αντέχει την όλη ψυχοφθόρα διαδικασία της εκδίκασης της υπόθεσης του από τους αρμόδιους δικαστικούς φορείς. Είναι όμως αυτός ο μοναδικός λόγος που ένα κακοποιημένο άτομο δε φτάνει ποτέ στο δικαστήριο; Η οικογένεια, ο κοινωνικός περίγυρος και γενικότερα το φιλικό περιβάλλον, πόσο κοντά μπορούν να βρεθούν στο θύμα για να του σταθούν, να το αποστασιοποιήσουν από οποιαδήποτε αρνητική σκέψη χωρίς να το στιγματίσουν, να το ασχημονήσουν περιπαιχτικά και να του αποδώσουν ευθύνες για το συμβάν, βυθίζοντας το ακόμη περισσότερο στην απόγνωση και την ανασφάλεια για την διεκδίκηση των δικαιωμάτων του;;;;;; και εν συνεχεία, η δικαιοσύνη και οι αρμόδιοι φορείς της, κατά πόσο μπορούν να αντιπροσωπεύσουν επάξια τον ρόλο τους εμποδίζοντας τους συνηγόρους υπεράσπισης των κατηγορουμένων να εκφοβίζουν, να εκβιάζουν και να ΒΙΑΖΟΥΝ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ το θύμα με τις αναρίθμητες – κακεντρεχείς – απαξιωτικές και προσβλητικές τους ερωτήσεις;;;;;      Μία υπόθεση βιασμού, κατά μέσο όρο, εκδικάζεται μετά το διάστημα των τριών, τεσσάρων ετών από τη στιγμή της καταγγελίας… οι λόγοι ποικίλλουν αν και όλα αυτά επρόκειτο για δικαιολογίες.. ο ουσιαστικός λόγος για τη καθυστέρηση της εκδίκασης της υποθέσεως, είναι να για να κατευνάσουν τα πνεύματα ώστε η όλη διαδικασία να διεξαχθεί κάτω από ήπιους και καθωσπρεπικούς τόνους. Που μπορεί λοιπόν ένα θύμα βιασμού να απευθυνθεί και να επισημάνει σε όλους αυτούς, πως ακόμη και μία δεκαετία, μία ολόκληρη ζωή να έχει περάσει από το συμβάν, όταν αντικρίσει ξανά τον βιαστή του θα νιώσει την ίδια οργή και τον ίδιο - αβάσταχτο πόνο ψυχής για όλα όσα του κατέστρεψε;;;;;;; Με πιο δικαίωμα ζητούν από έναν  σεξουαλικά κακοποιημένο άνθρωπο να φερθεί πολιτισμένα, όταν απέναντι του βρίσκεται ένας αδίστακτος δολοφόνος ψυχής;;;;
      Όλα αυτά, σε ένα θύμα βιασμού φαίνονται δυσβάστακτα… αν αναλογιστεί όμως τη βεβήλωση και την αγαλλίαση που θα νιώσει η ψυχή του, όταν οι χρόνιες αυτές προσπάθειες του αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, την καταδίκη δηλαδή του βιαστή του, τότε θα αντλήσει μέσα του την απαραίτητη πίστη και υπομονή που χρειάζεται έως ότου φτάσει η στιγμή της Θείας αυτής δίκης.
     «Το αδοκίμαστο και το απ' αλλού φερμένο δε το αντέχουν οι άνθρωποι» είναι κάποια από τα λόγια του εθνικού μας ποιητή Οδυσσέα Ελύτη στο ποίημα του ¨το μονόγραμμα¨.. αυτό που δε μπορεί ουσιαστικά να αντέξει το θύμα, δεν είναι η όλη προαναφερθείσα διαδικασία, αλλά η συνείδηση του αν αφήσει ελεύθερο και ατιμώρητο τον βιαστή του. Αφήνοντας τον εαυτό του ηττημένο από τους φόβους και τις ανασφάλειες του, τον καταδικάζει αυτόματα στην αιώνια ταπείνωση και αφήνει τον ψυχικό-πνευματικό του κόσμο έρμαιο των ερινυών, των μυθικών χθόνιων αυτών θεοτήτων που κυνηγούν ακούραστα όσους έχουν διαπράξει εγκλήματα κατά της φυσικής και ηθικής τάξης των πραγμάτων, διότι η παραίτηση του βιασθέντος από τη δίκη, έχει ως αποτέλεσμα τη συνέχεια της κτηνωδίας, καθώς ο βιαστής του θα διαπράξει ανενόχλητα και ακούραστα και άλλα παρόμοια εγκλήματα ψυχής και όλα αυτά φυσικά, με τη συγκατάθεση του θύματος.
     Μη βιάζεις λοιπόν μαζί του και άλλους ανθρώπους… ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΟΝ !!!!

 ΚΥΡΙΑΚΗ, 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2011  

Βλάχου Βασιλική.

Παγκόσμια διάκριση Ηρακλειώτη σε διαγωνισμό του ΟΗΕ!

Ως graphic designer για την ανάδειξη λογοτύπου
του Οργανισμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (human rights)


Στα πλαίσια της ετήσιας συνέλευσης των μελών του Ο.Η.Ε. , η οποία έλαβε χώρα στην έδρα του οργανισμού στην Νέα Υόρκη διεξήχθη το gala βράβευσης , για την ανάδειξη λογοτύπου του Οργανισμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ( human rights).


Το λογότυπο - σχέδιο του Ηρακλειώτη designer Μακρογαμβράκη Νικόλαου, της DOT Creative Studio, βραβεύτηκε τρίτο, ανάμεσα σε 15300 συμμετοχές σχεδιαστών από 190 χώρες.

Η διαδικασία ανάδειξης του διαγωνισμού , έγινε μέσω μίας online ψηφοφορίας από τον ιστότοπο του Οργανισμού Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, καθώς και από μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ανάμεσα στους κριτές, οι οποίοι επέλεξαν την τελική δεκάδα , υπήρχαν διακεκριμένα πρόσωπα της παγκόσμιας κοινότητας , όπως oi κάτοχοi του Νομπελ Ειρήνης Aung San Suu Kyi, Jimmy Carter (39oςΠρόεδρος των Η.Π.Α , Mikhail Gorbachev (πρώην Γ.Γ του Κ.Κ., και πρόεδρος της Σοβιετικής Ένωσης , Muhhamed Yunnus, μέλος της Διοικητικού Συμβουλίου του Ο.Η.Ε , ακτιβιστής οικονομολόγος ιδρυτής της Grameen Bank, ο ιδρυτής της WIKPEDIA Jimmy Wales, και ο κομμισάριος του Ο.Η.Ε. Navanathem Piley.


Συντονιστές της βραδιάς ήταν η Ann Curry απο το NBC μαζί με τον Michael Elliott (πρόεδρος του ONE). Επίσης, παρεβρισκόμενοι στο Gala ήταν εξέχουσες προσωπικότητες υποστηρικτών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από όλον τον κόσμο , ανάμεσα τους η τραγουδίστρια οπερας Jessye Norman καθώς και ο διεθνούς φήμης ηθοποιός Robert de Niro καθώς και αρκετοί από τους ηγέτες των χωρών μελών του Ο.Η.Ε. .

Νικητής του διαγωνισμού ανεδείχθει, ο τριανταδιάχρονος Σέρβος σχεδιαστής Pedrag Stakitc από το Βελιγράδι .

Πηγή:Cretalive.gr __________________

Το βραβείο «Σο Πράιζ» της Ασίας στα Μαθηματικά ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ



Αξίζει τον κόπο να διαβαστεί η συνέντευξη τουΚαθηγητή Χριστοδούλου
Η γνώση του Καθηγητή των μαθηματικών πάνω σταθέματα της αρχαίας γραμματείας και παράδοσης είναι πραγματικάεντυπωσιακή

Στη διεθνή επιστημονική σκηνή ο Δημήτριος Χριστοδούλου θεωρείται σήμερα απότους πλέον διακεκριμένους και δημιουργικούς μαθηματικούς. Μόλις πριν από λίγες ημέρες,του απονεμήθηκε το διεθνές βραβείο Shaw για τα μαθηματικά που θεωρείται ισότιμομε το βραβείο Νόμπελ για τις θετικές επιστήμες.Το φετινό βραβείο ο Δ.Χριστοδούλου το μοιράζεται από κοινού με τον επίσης διάσημο Αμερικανόμαθηματικό Ρίτσαρντ Χάμιλτον.
Πρόσφατα, δήλωσε στην εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» σχετικά με τη βράβευσή τουότι «αυτή η τελευταία αναγνώριση μου προσέφερε διττή χαρά: όχι μόνο ωςεπιστήμονα-ερευνητή αλλά και ως Έλληνα. Και αυτό γιατί είμαι πεπεισμένος ότι ηδιεθνής επιβράβευση κάθε Έλληνα επιστήμονα αποτελεί μια ευκαιρία και, ώς έναβαθμό, μπορεί να συμβάλει στο να προβληθούν οι εγγενείς αρετές, οι δυνατότητεςτου λαού και του τόπου μας».
Όσον αφορά τα βιογραφικά του στοιχεία, ο Δημήτρης Χριστοδούλου γεννήθηκεστην Αθήνα το 1951. Ενώ ήταν ακόμη μαθητής της Ε'Γυμνασίου έφυγε στις ΗΠΑ γιαπανεπιστημιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον. Το 1970 πήρε μάστερ στηφυσική, ενώ το 1971, σε ηλικία μόλις 19 ετών, έλαβε το διδακτορικό του στηφυσική.
Στη συνέχεια εργάζεται ως υπότροφος ερευνητής στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο τηςΚαλιφόρνιας (CalTec), ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ως επισκέπτηςερευνητής στο CERN της Γενεύης και στο Διεθνές Κέντρο Θεωρητικής Φυσικής στηνΤεργέστη της Ιταλίας και κατόπιν στο Ινστιτούτο Max Planck του Μονάχου.
Το 1982 γίνεται έκτακτο μέλος του περίφημου ΜαθηματικούΙνστιτούτου Courant της Νέας Υόρκης, στο οποίο θα επιστρέψει ως τακτικόςκαθηγητής το 1988. Το 1992 εκλέγεται τακτικός καθηγητής στο Μαθηματικό Τμήματου Πανεπιστημίου Πρίνστον. Ενα χρόνο μετά (το 1993) κερδίζει τοβραβείο MacArthur για το πρωτότυπο ερευνητικό έργο του, ενώ είχε ήδη βραβευθείμε το«μετάλλιο Otto Hahn» στη μαθηματική φυσική και το βραβείο «ΒασίληςΞανθόπουλος» για τις μελέτες του στη γενική σχετικότητα. Από το 2001 μοιράζειτον χρόνο του μεταξύ Ελλάδας (όπου εργάζεται μοναχικά) και Ελβετίας (όπουδιδάσκει μαθηματική φυσική στο Ομοσπονδιακό Πολυτεχνείο της Ζυρίχης).
Γ.Π,Νικ

ΟΈλληνας που πήρε το «Σο Πράιζ»
σταΜαθηματικά

ΤουΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΟΥΔΗ

Το βραβείο«Σο Πράιζ» της Ασίας στα Μαθηματικά, το οποίο είναι αντίστοιχο του βραβείουΝόμπελ, αφού δεν είχε προβλεφθεί βράβευση Μαθηματικών, παρέλαβε την προηγούμενηΤετάρτη σε επίσημη τελετή στο Χονγκ Κονγκ ο μεγάλος Έλληνας μαθηματικός,φυσικός και διανοητής των επιστημονικών ιδεών, ΔημήτρηςΧριστοδούλου, ο οποίος σε ηλικία 21 ετών ήταν καθηγητής στοΠανεπιστήμιο Αθηνών.

Το βραβείο«Σο Πράιζ» που παρέλαβε ο Δ. Χριστοδούλου θεωρείται αντίστοιχο του Νόμπελ, αφούδεν έχει προβλεφθεί βράβευση μαθηματικών. Ο ίδιος, διαθέτοντας σπάνιααρχαιογνωσία, με υψηλή εξειδίκευση και στοχαστικό βάθος που θα ζήλευεοποιοσδήποτε καθηγητής Πανεπιστημίου Κλασικών Σπουδών στον κόσμο, θεωρεί ότι οαρχαίος ελληνικός πολιτισμός στον επιστημονικό τομέα έκανε τέτοια τομή στηνιστορία της ανθρωπότητας και στην εξέλιξη του ανθρώπινου είδους, η οποία δενεπαναλήφθηκε ποτέ μέχρι σήμερα, παρά την καινοτομία και την επαναστατικότητανεότερων επιστημονικών ιδεών.

Μάλιστα,θεωρεί τον Αρχιμήδη «τη μεγαλύτερη επιστημονική μεγαλοφυΐα όλων των εποχών», οοποίος «είναι ό,τι ακριβώς ο Όμηρος για τους ποιητές ή ο Μέγας Αλέξανδρος γιατους ηγέτες».

ΚύριεΧριστοδούλου, αρκετοί αρχαίοι λαοί ανέπτυξαν υψηλά επιστημονικά και τεχνολογικάεπιτεύγματα, αλλά δεν αυτονόμησαν την επιστήμη ως ξεχωριστό θεωρητικό σώμα απότην εμπειρία όπως έγινε στην αρχαία Ελλάδα, σε συνδυασμό μάλιστα με τηΦιλοσοφία, το ηθικό και πολυπρισματικό αναστοχαστικό πεδίο που παρείχε στηνανάπτυξη των επιστημών, πράγμα που έχει χαθεί σήμερα, Φιλοσοφία που εξελίχθηκεβήμα βήμα με τη Δημοκρατία, ως κριτική στην εξουσία.

Μέσα απόαυτή τη συνδυαστική σχέση του επιστημονικού και ηθικοπολιτικού στοχασμού,αναπτύχθηκε ο Ορθολογισμός. Τα Μαθηματικά και οι επιστήμες ποια εξέλιξηπαρουσίασαν σε αυτή την τρομερή διαδρομή;

«Ανεξετάσουμε την ιστορική εξέλιξη των λέξεων Φιλοσοφία και Μαθηματικά, νομίζω ότιη Φιλοσοφία ξεκίνησε ως έννοια από τον Πυθαγόρα, διότι προηγουμένως υπήρχε ηλέξη σοφία, από τους επτά σοφούς της αρχαιότητας. Οι μεταγενέστεροι τουςαποκάλεσαν φιλοσόφους, με πρώτο τον Θαλή τον Μιλήσιο, ο οποίος πιστεύω πως ήτανο αρχαιότερος Έλληνας φιλόσοφος. Ο Πυθαγόρας προτίμησε τη λέξη φιλόσοφος, γιατίη λέξη σοφός έδειχνε κάποιο θράσος, να πει κάποιος πως ήταν σοφός ενώ φίλος τηςσοφίας, φιλόσοφος· δηλαδή, δείχνεις ότι προσπαθείς, τείνεις να φτάσεις απόαγάπη προς τη σοφία χωρίς να διατείνεσαι ότι είσαι σοφός. Η ίδια Σχολή τουΠυθαγόρα έβγαλε τη λέξη μαθηματικός. Μάλιστα, λένε ότι η Σχολή των Πυθαγορείωνείχε δύο ειδών μαθητές, τους ακουσματικούς, οι οποίοι δεν εμβάθυναν περισσότεροστη Φιλοσοφία, είχαν μόνο ακούσματα, και στους μαθηματικούς, που εμβάθυνανπερισσότερο».

Πλάτων -Αριστοτέλης

Ο Πλάτωνείχε σπουδάσει στη Σχολή των Πυθαγορείων και εκτιμούσε πολύ τα Μαθηματικά,μάλιστα λέγεται πως είχε αναπτυχθεί στην Ακαδημία τάση των μαθηματικών, στηνοποία αντέδρασε ο Αριστοτέλης, επειδή φοβόταν μαθηματικοποίηση της Φιλοσοφίας.

«Γνωρίζουμεότι ο Πλάτων θεωρούσε τα Μαθηματικά κάτι πάρα πολύ σημαντικό, ήταν φίλος τωνΜαθηματικών. Νομίζω ότι σε κάποιο σημείο ο Αριστοτέλης λέει ότι η Φιλοσοφίαδιακρίνεται σε θεωρητική και πρακτική, όπου στη θεωρητική συμπεριλαμβάνει ταΜαθηματικά και τη Φυσική. Όμως ο Αριστοτέλης κράτησε κάτι που ακολουθείταιμέχρι τις μέρες μας κατά κάποιον τρόπο, δεν είχε δώσει σημασία στα Μαθηματικά.Παρ' όλο, βέβαια, ότι η συμβολή του έμμεσα ήταν σημαντική, διότι αυτός ήταν οθεμελιωτής της Συστηματικής Λογικής.

»ΟΑριστοτέλης ήθελε να εντάξει τα μαθηματικά θεωρήματα που υπήρχαν μέχρι τότε στηΛογική για να δημιουργήσει ένα άριστο παράδειγμα λογικής δομής, ώστε ναγενικεύεται και να εφαρμόζεται σε όλα τα θέματα του επιστητού. Επιπροσθέτως,ήθελε να βρεθούν οι Συστηματικοί Κανόνες, οι οποίοι θα είναι απαράβατοι σε κάθεθέμα που συζητάμε, έτσι ακόμα και στα Μαθηματικά έδωσε μία ώθηση στηντελειοποίησή τους.

ΟΑριστοτέλης κατηγορείται από πολλούς, μεταξύ των οποίων και ο Γαλιλαίος, ότιδεν είχε καταλάβει τη χρήση που είχαν τα Μαθηματικά στη Φυσική. Όμως ταπράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι, διότι ο Αριστοτέλης, όταν έλεγε Φυσική στηνεποχή του, συμπεριελάμβανε όλο τον έμβιο κόσμο, τη Βιολογία, όπως θα λέγαμεσήμερα».

Πρότυπο

Πώςχαρακτηρίζετε το έργο και την προσωπικότητα του Αρχιμήδη;

«ΟΑρχιμήδης κατόρθωσε να επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής των Μαθηματικών στο φυσικόκόσμο πέραν της Γεωμετρίας, στην Οπτική, στη Μηχανική και στη Υδροστατική. Γιαπρώτη φορά είχαμε μια επιστημονική μελέτη φαινομένων του φυσικού κόσμου, πέραντων σχημάτων της Γεωμετρίας. Αυτό αποτελεί και την απαρχή της ΦυσικήςΕπιστήμης, ως επιστήμης πλέον με τη σημερινή έννοια του όρου. Και προηγουμένωςυπήρξαν ιδιοφυείς ιδέες για τη Φυσική, όπως του Δημόκριτου, αλλά για πρώτη φοράστην επιστήμη υπάρχει μια θεωρία στη Φυσική, και όχι μια μαθηματική θεωρία, πουκάνει προβλέψεις για τα αποτελέσματα των πειραμάτων.

»Αυτό τουτο αναγνώρισαν όλοι οι μεταγενέστεροι. Ο Γαλιλαίος και ο Νεύτων τον είχανπρότυπο, μάλιστα ο πρώτος τον θεωρούσε θεϊκή μεγαλοφυΐα. Ο Αρχιμήδης τα έκανεόλα μόνος του και αισθανόμαστε δέος όλοι οι επιστήμονες. Αυτός έκανε τιςπαρατηρήσεις πρώτα, βρήκε τους εμπειρικούς κανόνες, ανακάλυψε τις έννοιες,δημιούργησε θεωρίες και έλυσε όλα τα προβλήματα που προέκυψαν μόνος του. Είναιτο ίδιο υψηλό πρότυπο, ό,τι αποτελεί για τους ποιητές ο Όμηρος ή για τουςηγέτες ο Μέγας Αλέξανδρος».

Ίππαρχος,η αγνοημένη μεγαλοφυΐα

Ποιοιάλλοι αρχαίοι Έλληνες επιστήμονες έφτασαν σε παρόμοιο ύψος, με δεδομένο ότι ταπερισσότερα έργα τους έχουν χαθεί;

«Έχετεδίκιο με τα χαμένα έργα. Θα σας αναφέρω από τον επιστημονικό χώρο που γνωρίζωεγώ. Υπάρχει ο Ίππαρχος, ο οποίος έζησε από το 170 π.Χ. έως το 120 π.Χ. στηνΑλεξάνδρεια και μετά στη Ρόδο, ήταν ο τελευταίος επιστήμονας πρώτης κλάσης,μεγαλοφυΐα του αρχαίου κόσμου. Έχουμε αποσπασματικές νύξεις μόνο για το έργοτου από συγγραφείς που δεν είναι κατ' ανάγκην επιστήμονες, αλλά λογοτέχνες,ιστορικοί κ.λπ.

»ΟΊππαρχος πρέσβευε πως, αν κάνουμε μια σήραγγα προς το κέντρο της Γης καιβάλουμε ένα σώμα σε αυτή τη σήραγγα, τότε το βάρος του σώματος θα μειώνεται όσοπλησιάζουμε προς το κέντρο της Γης ώστε να γίνει μηδέν. Είναι καθιερωμένος στηνΑστρονομία ως ένας από τους μεγαλύτερους αστρονόμους όλων των εποχών, γιατίβρήκε τη μεταπτωτική κίνηση του άξονα της Γης κ.λπ. Είναι επίσης γνωστή ημεγάλη συμβολή του ως μαθηματικού στην Τριγωνομετρία και στις Σφαίρες, όχι μόνοτου Επιπέδου. Υπάρχει όμως κάτι στον Πλούταρχο που, αν αληθεύει, θα φέρει τονΊππαρχο πολύ ανώτερο του Γαλιλαίου στη Φυσική».

Θεωρία τηςΓενικής Σχετικότητας

ΚύριεΧριστοδούλου, υποστηρίζετε ότι τα Μαθηματικά του Απολλώνιου συνδέονται με ταπροβλήματα της Θεωρίας της Σχετικότητας του Αϊνστάιν.

«Βεβαίως,και όχι μόνο αυτά. Στην Αλεξανδρινή Περίοδο, μετά τον Αρχιμήδη, υπήρχε και οΑπολλώνιος, ο οποίος είναι κορυφαίος επιστήμονας παγκοσμίως. Αρκεί να πούμε ότιέχει διαπραγματευθεί θέμα που έχει να κάνει με το σχηματισμό ανωμαλιών στοχώρο-χρόνο, όπως έδειξε ο Πενρόουζ και ονομάστηκε από άλλους Θεώρημα ΜηΠληρότητος. Αυτό είναι ένα πολύ ουσιαστικό θεώρημα της σύγχρονης ΓενικήςΘεωρίας της Σχετικότητας. Ο Απολλώνιος είχε ασχοληθεί με τις λεγόμενες ΕστιακέςΚαμπύλες στην περίπτωση των Κωνικών Τομών.

»Αυτή ηθεωρία του Απολλώνιου ακριβώς μεταφέρθηκε στη Γενική Θεωρία της Σχετικότητας.

»Υπάρχειόμως και κάτι άλλο, το τελευταίο θεώρημα του Φερμά, το οποίο απέδειξε οσυνάδελφός μου Γουίλις από το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον. Αυτός το έλυσε με τιςΕλλειπτικές Καμπύλες, οι οποίες αντιστοιχούν στις Εστιακές Καμπύλες των ΚωνικώνΤομών του Απολλώνιου».*

Πηγή : Date: Sun, 2 Oct 2011 11:50:46 +0300
Subject:
From: johnalev@gmail.com
To: biniaris@hol.gr; vgrigoropoulou@aim.com

Η δασκάλα που έβαλε την Ελληνική γλώσσα στο Μπρονξ

Από το Χάρλεμ έως το Μπρονξ της Νέας Υόρκης η απόστασημπορεί να είναι κάποια χιλιόμετρα. Από την Κεφαλλονιά έως εκεί λες καιμηδενίζεται. Αιτία, μια Ελληνοαμερικανίδα εκπαιδευτικός που έβαλε τα ελληνικάως δεύτερη γλώσσα σε δημόσιο σχολείο.

Η
Πανωραία (Πένυ) Παναγιωσούλη γεννήθηκε στη Γουατεμάλα. Οι ρίζεςτης όμως είναι από την Πύλαρο της Κεφαλλονιάς. Εκεί γεννήθηκε ο πατέρας τηςΓαβριήλ Παναγιωσούλης. Εκεί έχει μάθει να ακουμπάει τα όνειρά της και τιςφιλοδοξίες της από παιδί. Στα ηλιοβασιλέματα της Πύλαρου ήρθε κι ο έρωτας, αφούεκεί γνώρισε τον σύζυγό της Αγγελο Παπαδάτο από τα γειτονικά Βασιλοπουλάτα...

Οταν την άκουσα στο τηλέφωνο να μου μιλά αισθάνθηκα ότι τόπος που γεννήθηκεήταν τα Επτάνησα κι όχι η Γουατεμάλα. Η Πένυ Παναγιωσούλη απαντούσε στιςερωτήσεις μου με τη γνώριμη προφορά των Επτανησίων, την ποιητική, τη συρτή, τηντραγουδιστή, βγαλμένη από τις καντάδες των όμορφων νησιών του Ιονίου.

Η Πένυ είναι σήμερα διευθύντρια του δημόσιου Λυκείου
KAPPA INTERNATIONAL High School του Μπρονξ, μίας περιοχής μευψηλότατη εγκληματικότητα και πολλά προβλήματα. Η προσπάθειά της να βάλει τομάθημα των ελληνικών στο σχολείο ξεκίνησε από το Χάρλεμ, από το KAPPA ΙV πριναπό πέντε χρόνια.

«Ολα ξεκίνησαν από την ανάγκη μου να μάθω στα παιδιά όλα όσα έμαθε ο πατέραςμου σε μένα και στις δύο αδελφές μου, την Κλεοπάτρα και τη Γαβριέλα. Εμείςμάθαμε να αγαπάμε την Κεφαλλονιά και όλη την Ελλάδα από εκείνον.
Η αγάπη του για τον τόπο που τον γέννησε μας δίδαξε τι θαπει Ελληνας και πόσο υπερήφανες πρέπει να είμαστε γι’ αυτό. Ο πατέρας μάς έμαθε να αγαπάμε τηνοικογένεια και πόσο σπουδαίος δεσμός είναι για τον κάθε άνθρωπο.

Εδώ στο Μπρονξ αλλά και στο Χάρλεμ πολλά από τα παιδιά στερούνται τηνοικογένεια, μεγαλώνουν στους δρόμους, πολλά  από αυτά δεν έχουν καθόλουγονείς κι άλλα τα μεγαλώνουν οι γιαγιάδες τους. Τι μπορεί να πει κανείς σε μιαογδοντάχρονη γυναίκα; Πώς να βοηθήσει αυτά τα παιδιά να μεγαλώσουν σωστά; Ετσιλοιπόν, όταν μου δόθηκε η δυνατότητα να ξεκινήσω κάτι καινούργιο από την αρχή,ήθελα τα παιδιά αυτά, τα οποία δεν είναι τόσο προνομιούχα όσο άλλα, νααποκτήσουν τη δυνατότητα να ταξιδέψουν στον κόσμο, να ικανοποιήσουν την όρεξήτους και να ανταλλάξουν ιδέες με άλλα παιδιά, με τα οποία τους συνδέουν κοινοίδεσμοί. Ολα τα παιδιά θέλουν να μάθουν από τη φύση τους.
Ετσι, τα ελληνικά έγιναν η δεύτερη γλώσσα τους, όχι μόνογιατί είμαι Ελληνίδα αλλά και για τη δόξα της Ελλάδας και του πολιτισμού της.
Τα παιδιά του σχολείου μου διδάσκονται για τους αρχαίουςφιλόσοφους και πώς αποκτάται η γνώση. Πώς δημιουργήθηκαν οι πολιτισμοί και πώςεξελίχθηκε η κοινωνία. Η δουλεία, λόγου χάρη, δεν είναι βορειοαμερικανικόφαινόμενο, αλλά υπήρχε από τότε που ο άνθρωπος περπάτησε στη γη. Μ' αυτόν τοντρόπο κατανοούν ότι οι άνθρωποι σε ολόκληρο τον κόσμο μοιράζονται τον ίδιοπόνο!» λέει μιλώντας αποκλειστικά στην «Espresso της Κυριακής».

- Ακολουθείτε κάποια μεθοδολογία;

«Δεν πρόκειται απλώς για διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ξεκομμένη από τοπεριβάλλον της.
Δείχνουμε τη σχέση των ελληνικώνμε διάφορα πράγματα στον κόσμο. Χάρη στη νέα τεχνολογία ο κόσμος έχει γίνει επίπεδος. Μετο Διαδίκτυο μπορείς με ένα χτύπημα των δακτύλων στο πληκτρολόγιο ναανταλλάξεις σκέψεις και ιδέες με οποιονδήποτε -κι όχι μόνο Ελληνες- σε κάθεγωνιά του πλανήτη. Καθώς η Ελλάδα είναι μέρος της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι μαθητέςμπορούν να διερευνούν τις διάφορες δυνατότητες που τους προσφέρονταιεπαγγελματικά και επιστημονικά, για να τους βγάλουν από το Χάρλεμ, από το Μπρονξ.Δεν περιορίζονται πια από τα φυσικά σύνορα που υπάρχουν, αλλά μπορούν νααναζητούν άλλες ευκαιρίες ανοίγοντας νέους ορίζοντες. Μία από τις ευθύνες μαςως εκπαιδευτικοί είναι να προσφέρουμε στους μαθητές μας ευκαιρίες στις οποίεςνα ανταποκρίνονται. Κι αυτή η δυνατότητα έχει μεγάλη δυναμική και είναι πολύτιμη.Δεν μπορείτε να φανταστείτε την αξία που έχει για μένα, ως ενήλικας πια, το ότιεπηρεάστηκα θετικά απ' όλους τους αγώνες των γονιών μου αλλά και τηνυπερηφάνεια που ένιωθα κάθε φορά που άκουγα ένα ελληνικό όνομα ή όταν έβλεπακάτι που με συνέδεε με τις ρίζες μου. Οιμαθητές μας μέσω της διδασκαλίας των ελληνικών και διαφορετικών πολιτισμών θααναπτύξουν μεγαλύτερη εκτίμηση για το ποιοι πραγματικά είναι».

Η Πένυ Παναγιωσούλη είναι μαθηματικός, όμως όπως μου λέει: «Τα ελληνικά στοπρόγραμμα διδασκαλίας που εφαρμόζουμε είναι πρακτικά κομμάτι κάθε μαθήματος. Ανλόγου χάρη στην τάξη διδάσκεται το Πυθαγόρειο Θεώρημα, μετά τα μαθηματικά
θα ακολουθήσει η συζήτηση για τον Πυθαγόρα, τη συμβολή τωνΕλλήνων στην ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης, τους φιλόσοφους, τον Παρθενώνα,την αρχιτεκτονική και τη δομή της ελληνικής πόλης. Ακόμη και στη συζήτηση που γίνεταιστο πλαίσιο του μαθήματος των κοινωνικών επιστημών για τη δομή της αρχαίαςελληνικής κοινωνίας».

Σε ρυθμό ραπ οι «Ορνιθες» τουΑριστοφάνη

Η Πένυ Παναγιωσούλη δεν είναι μόνη της σε αυτήν την προσπάθεια. Τη στήριξανάνθρωποι όπως η Ολγα Ζήση, μια Ελληνίδα από τα Γιάννενα, καθηγήτρια θεάτρου πουπροσέφερε εθελοντικά τις υπηρεσίες της στο σχολείο. Στα περισσότερα αμερικανικάσχολεία αποτελεί παράδοση να ολοκληρώνεται το σχολικό έτος με μία θεατρικήπαράσταση, για την οποία οι μαθητές ξοδεύουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους. ΗΟλγα Ζήση επέλεξε πριν από λίγα χρόνια το έργο του Αριστοφάνη «Ορνιθες».

Οι μαθητές άρχισαν να αυτοσχεδιάζουντις διάφορες σκηνές, αποδίδοντάς τες με δικά τους λόγια. Στο τελικό στάδιο, τουαυτοσχεδιασμού, δύο από τους μαθητές ανέλαβαν να φτιάξουν το έργο με ρίμα και ηαπόδοση έγινε σε ρυθμό ραπ. Από τότε οι μαθητές του KAPPA έχουν ανεβάσει κιάλλα έργα και έχουν ταξιδέψει στην Ελλάδα κι άλλες χώρες κάνοντας το κοινό ναμένει άφωνο από την επιτυχημένη δουλειά τους. Φέτος τα παιδιά προετοιμάζονταιγια την «Οδύσσεια».

«Τα παιδιά μπορούν να σωθούν απότο χάος της βίας»

Η Πένυ είναι μητέρα τριών παιδιών, του Χαράλαμπου, της Ελένης και του Γαβριήλ,αλλά θεωρεί παιδιά της όλους τους μαθητές του σχολείου. «Αγαπώ πολύ αυτό πουκάνω. Στην πραγματικότητα το Kappa δεν είναι απλώς ένα σχολείο. Είναι μιααγκαλιά για τα παιδιά και για εμάς το δεύτερο σπίτι μας. Μπορεί για τα παιδιάτου Μπρονξ το να μαθαίνουν ελληνικά σε αυτό το σχολείο να τους φαίνεταιαντίστοιχο με το να κάνουν μάθημα για το Διάστημα. Για τα παιδιά είναι κάτι τοεξωπραγματικό, αλλά και απόδειξη πως μπορούν να καταφέρουν κάτι περισσότερο στηζωή τους από το να μένουν σε γκέτο».

Η περίπτωση αυτής της εκπαιδευτικού είναι πραγματικά εξαίρεση και συνάμαεξαιρετική. Παλεύει καθημερινά απέναντι στις συμμορίες και στην οικογενειακήεγκατάλειψη για να κρατήσει ζωντανές κάποιες παιδικές ψυχές.

«Εμείς είμαστε τα τελευταία εμπόδια που έχουν τα παιδιά του Μπρονξ πριν πέσουν,όπως και χιλιάδες άλλα, στους δρόμους της ανέχειας, της παραβατικότητας, τωνναρκωτικών, της βίας και της πορνείας. Αν αγωνιστούμε σκληρά θα εμποδίσουμε ταπαιδιά να καταλήξουν εκεί. Γι' αυτό και πρέπει να δουλεύουμε συνεχώς και ναμαθαίνουμε κάθε μέρα από τους ίδιους τους μαθητές μας για τους τρόπους πουείναι περισσότερο αποδοτικοί. Και αυτό δεν είναι απλώς μία ακόμη δουλειά. Είναιιεραποστολή, είναι κατάθεση ψυχής, δεν σχετίζεται ούτε εξαρτάται από μισθούς,συμβόλαια ή ωράρια. Τα παιδιά μπορούν να σωθούν. Να μεταφορτωθούν. Είναιδύσκολο αλλά μπορεί να συμβεί. Το έχω δει, το έχω νιώσει.
Η ελληνική σκέψη τα κάνει άλλους ανθρώπους» λέει.

ΣΟΦΙΑ ΔΙΓΕΝΗ-ΚΟΛΙΟΤΑΣΗ

Αναδημοσίευση από την Espresso με γραπτή άδεια του εκδότη

Ας βάλουμε λίγη ομορφιά στη ζωή μας... LISTEN TO YOUR HEART - Mike Rowland

Ένα καλό διάλειμμα μέσα σε τόση μαυρίλα! ΜΑΓΙΚΟ!


Ό,τι και αν κάνεις, άστο για 5 λεπτά, άδειασε το μυαλό σου, και δες! Θα με θυμηθείς!

Πρώτα, πέτα την ένταση από πάνω σου και βάλε την στα ηχεία.
Άραξε, μη σκέφτεσαι τίποτα!

Δεν χρειάζονται λόγια!
Καλά να είστε όλοι!



ευχαριστούμε siglitiki!!

Μην «παρκάρετε» τα παιδιά σας στο... διαδίκτυο Protect Your Children from Internet Pedophiles

Η ασφαλής πλοήγηση αφορά και τους γονείς
Ο προϊστάμενος της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Μανώλης Σφακιανάκης, μιλώντας σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Ορθόδοξο Ακαδημία Κρήτης κάλεσε τους γονείς να… «μην παρκάρουν τα παιδιά τους στο διαδίκτυο».

«Όχι όμως τα βάζουμε στο Ίντερνετ
για να τα ξεφορτωθούμε»
Όπως τόνισε ο κ. Σφακιανάκης, η ασφάλεια και η ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο αφορά και τους γονείς.
«Τα παιδιά πρέπει από πέντε χρονών να τα βάζεις στο Διαδίκτυο, να τα θωρακίζεις, να βάζεις ασφαλείς κανόνες πλοήγησης, έτσι ώστε να βγουν στην κοινωνία θωρακισμένα, να ξέρουν πού πατούν, και πού περπατάνε στα μονοπάτια του Διαδικτύου. Όσο πιο μικρό τόσο πιο καλά. Όχι όμως τα βάζουμε στο Ίντερνετ για να τα ξεφορτωθούμε» είπε χαρακτηριστικά.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο κ. Σφακιανάκης και αξιωματικοί της υπηρεσίας του, είχαν την ευκαιρία να έλθουν σε επαφή με παιδιά σχολείων και να μιλήσουν για τις παγίδες του Διαδικτύου.

«Εμείς λέμε ναι στο Ίντερνετ, ναι στις νέες τεχνολογίες αλλά υπό προϋποθέσεις. Εμείς είπαμε να είναι στο facebook αλλά από εκεί και μετά δεν πρέπει να υπάρχει η εκτροπή. Κάνε ένα προφίλ στο facebook, όμως μην βάζεις προσωπικά στοιχεία, τηλέφωνα, διευθύνσεις, φωτογραφίες» ανέφερε ο προϊστάμενος της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
πηγή