Σελίδες

Παρασκευή 20 Απριλίου 2007

ΜΑΜΑ-ΜΠΑΜΠΑ

Είστε τα σημαντικότερα πρόσωπα για μένα.Σας αγαπώ πολύ.Το ξέρω ότι μ'αγαπάτε
κι εσείς,αλλά έχω ανάγκη να το ακούω.v
Μη μου επιτρέψετε να μονοπολώ το χρόνοσας.Βαθιά μέσα μου καταλαβαίνω ότι αν
αφιερώσετε χρόνο και σε πράγματα που σας αρέσουν και είστε ευτυχισμένοι ,θα
νοιώσω χαρά κι εγώ.v

Μη με παραχαιδεύετε.Ξέρω καλά πως δε γίνεται να έχω πάντα ότι ζητάω.v
Μη δίνετε μεγάλη σημασία στις μικροαδιαθεσίες μου. Καμιά φορά είναι ο
τρόπος για να κερδίσω την προσοχή σας.v
Μην με κάνετε να νοιώθω μικρότερο απ'οτι είμαι .Ισως μπορώ να τα καταφέρω
καλύτερα από ότι έχετε φανταστεί.v
Με προσβάλετε κάθε φορά που με μαλώνετε μπροστά σε άλλους.Μήπως μπορούμε να
τα κουβεντιάσουμε μόνοι;v
Μ'αγαπάτε και προσπαθείτε να με προστατέψετε από τις συνέπειες.Έτσι όμως
μερικές φορές δεν με αφήνετε να πάθω για να μάθω.v
Καταλαβαίνω ότι μερικές φορές σας εκνευρίζω ή σας κουράζω.Μπορούμε να
βρίσκουμε κάποιες στιγμές που θα είστε ήρεμοι για να απαντάτε στις ερωτήσεις
μου;v
Κάθε φορά που συμπεριφέρομαι άσχημα μου το λέτε.Θα μου λέτε μπράβο και κάθε
φορά που θα κάνω κάτι καλό;Το έχω ανάγκη και να δείτε που θα προσπαθώ
περισσότερο.v
Σας εκτιμώ πολύ κάθε φορά που αναγνωρίζετε τα λάθη σας και ζητάτε
συγνώμη.Έτσι καταλαβαίνω ότι όλοι κάποα στιγμή κάνουμε λάθη.v
Θεωρείτε απαραίτητο να μου δίνετε υποσχέσεις; Μερικές φορές όμως δεν τις
τηρείτε και αισθάνομαι άσχημα.v
Σκεφτήκατε ποτέ ότι δεν θα είμαι αιώνια παιδί; Θέλετε λοιπόν να χαρούμε
μαζί τα καλά της ηλικίας μου ,όσο είναι καιρός;v

Το παιδί σας


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη sevarose στο Το χαμομηλάκι
<http://hamomilaki.blogspot.com/2007/04/blog-post_20.html> τη 4/20/2007
05:58:00 μμ

ΜΑΜΑ-ΜΠΑΜΠΑ

ΜΑΜΑ-ΜΠΑΜΠΑ

 Είστε τα σημαντικότερα πρόσωπα για μένα.Σας αγαπώ πολύ.Το ξέρω ότι μ'αγαπάτε κι εσείς,αλλά έχω ανάγκη να το ακούω.v

 Μη μου επιτρέψετε να μονοπολώ το χρόνοσας.Βαθιά μέσα μου καταλαβαίνω ότι αν αφιερώσετε χρόνο και σε πράγματα που σας αρέσουν και είστε ευτυχισμένοι ,θα νοιώσω χαρά κι εγώ.v

 Μη με παραχαιδεύετε.Ξέρω καλά πως δε γίνεται να έχω πάντα ότι ζητάω.v

 Μη δίνετε μεγάλη σημασία στις μικροαδιαθεσίες μου. Καμιά φορά είναι ο τρόπος για να κερδίσω την προσοχή σας.v

 Μην με κάνετε να νοιώθω μικρότερο απ'οτι είμαι .Ισως μπορώ να τα καταφέρω καλύτερα από ότι έχετε φανταστεί.v

 Με προσβάλετε κάθε φορά που με μαλώνετε μπροστά σε άλλους.Μήπως μπορούμε να τα κουβεντιάσουμε μόνοι;v

 Μ'αγαπάτε και προσπαθείτε να με προστατέψετε από τις συνέπειες.Έτσι όμως μερικές φορές δεν με αφήνετε να πάθω για να μάθω.v

 Καταλαβαίνω ότι μερικές φορές σας εκνευρίζω ή σας κουράζω.Μπορούμε να βρίσκουμε κάποιες στιγμές που θα είστε ήρεμοι για να απαντάτε στις ερωτήσεις μου;v

 Κάθε φορά που συμπεριφέρομαι άσχημα μου το λέτε.Θα μου λέτε μπράβο και κάθε φορά που θα κάνω κάτι καλό;Το έχω ανάγκη και να δείτε που θα προσπαθώ περισσότερο.v

 Σας εκτιμώ πολύ κάθε φορά που αναγνωρίζετε τα λάθη σας και ζητάτε συγνώμη.Έτσι καταλαβαίνω ότι όλοι κάποα στιγμή κάνουμε λάθη.v

 Θεωρείτε απαραίτητο να μου δίνετε υποσχέσεις; Μερικές φορές όμως δεν τις τηρείτε και αισθάνομαι άσχημα.v

 Σκεφτήκατε ποτέ ότι δεν θα είμαι αιώνια παιδί; Θέλετε λοιπόν να χαρούμε μαζί τα καλά της ηλικίας μου ,όσο είναι καιρός;v


Το παιδί σας

--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη sevarose στο
Το χαμομηλάκι τη 4/20/2007 05:58:00 μμ

FW: [xamomilaki] Παιδί και ψυχολογία. Οι ιδιαιτερότητες της παιδικής ψυχής και...

Τα συνηθισμένα λάθη των γονιών.

 

Οι περισσότεροι γονείς αγνοούν τις ιδιαιτερότητες της παιδικής ψυχής και κάτω από την πίεση του άγχους που τραυματίζει την καθημερινότητά τους συμπεριφέρονται με τρόπους που δεν βοηθούν την ομαλή, ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού.



Πάρ' το μέσα δεν αντέχω άλλο.
Το παιδί δεν έχει τη δυνατότητα να μπει στη θέση σου, να νοιώσει τα αισθήματά σου και να σε καταλάβει. Περιμένει από εσένα να ικανοποιήσεις τις δικές του ανάγκες. Αν είσαι κουρασμένος, εξαντλημένος ή νευριασμένος το παιδί δεν μπορεί να σε βοηθήσει. Προσπάθησε να οργανώσεις με τέτοιο τρόπο τις δουλειές σου ώστε να έχεις το χρόνο και τη διάθεση να παίξεις μαζί του. Αφιέρωσέ του ποιοτικό χρόνο. Δείχνε του αγάπη, άγγιζέ το, παίξε μαζί του. Αν δεν κουραστείς βοηθώντας το να παίξει δημιουργικά θα εκνευριστείς από την φασαρία και την αταξία του. Η αδιαφορία όπως και η υπερπροστασία των μεγάλων ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τις αταξίες και την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών.

Δε με νοιάζει τι κάνουν τα άλλα παιδάκια εσύ θα είσαι στην αγκαλίτσα μου.
Άστο να ζήσει, να είναι ο εαυτός του, να πειραματιστεί. Όταν βγάλεις το παιδί βόλτα σε ένα χώρο για παιχνίδι επέτρεψέ του να κινηθεί ελεύθερα και να αυτενεργήσει. Αν δεν κινδυνέψει δεν θα μάθει. Εξήγησε στο παιδί ότι είναι καλό να απομακρύνεται από κοντά σου και ότι είναι αναπόφευκτο να πέφτει ή να χτυπά ή να συγκρούεται με τα άλλα παιδάκια. Πρόσεχε το από απόσταση και μην επεμβαίνεις συνέχεια για να το προστατεύεις από τους επικείμενους κινδύνους. Το παιδί που αναγκαστικά κάθεται ήσυχα δεν ωφελείται και δεν ωριμάζει. Παρότρυνέ το να ασχολείται όσο περισσότερο γίνεται με δημιουργικές δραστηριότητες.

Δεν πειράζει ας' το να το χαλάσει.
Το παιδί χρειάζεται σταθερά όρια. Όπως του βάζεις όρια για να διαφυλάξεις τη σωματική του ακεραιότητα το παιδί χρειάζεται όρια στη συμπεριφορά για να μπορέσει να προσαρμοσθεί στην κοινωνική ζωή. Αν δεν μάθει να συντονίζεται στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος θα έχει πάντοτε στη μετέπειτα ζωή του δυσκολίες προσαρμογής. Χρειάζεται σταθερότητα στα όρια αρκεί η επιβολή των κανόνων να μη φθείρει τη σχέση αγάπης μέσα από συνεχείς συγκρούσεις.


Μου έτυχε δουλειά ρε παιδάκι μου δε μπορώ.
Να είσαι συνεπής με τις υποσχέσεις σου. Το παιδί έχει μεγάλη ανάγκη να διαπιστώνει ότι υπάρχει μια τάξη στο περιβάλλον του και ότι μπορεί να εμπιστεύεται τους άλλους. Αν δεν τηρείς το λόγο σου το παιδί ζει σε ένα άτακτο περιβάλλον που δεν μπορεί να εμπιστευτεί. Δημιουργούνται μέσα του αισθήματα ανασφάλειας και επιπλέον μαθαίνει να είναι το ίδιο ανεύθυνο.

Γιαννάκη ο μπαμπάς με απατάει με τη Νονά.
Μην φορτώνεις το παιδί με τα δικά σου προβλήματα. Το παιδί δεν είναι φίλος σου παρά το ότι είναι σημαντικό να έχεις φιλικές σχέσεις μαζί του. Το παιδί δεν ωφελείται με το να μαθαίνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζεις στις διαπροσωπικές σου σχέσεις και τις επαγγελματικές σου δραστηριότητες. Το κριτήριο για το αν είναι σωστό να πεις κάτι στο παιδί δεν είναι το να ξελαφρώσεις εξωτερικεύοντας αυτό που συμβαίνει μέσα σου αλλά το να ωφεληθεί το παιδί από την επικοινωνία σας.



Όχι έτσι ρε βλάκα…κοίτα πως το κάνει το κοριτσάκι.
Μη ξεχνάς ότι δεν θα σου άρεσε να συγκρίνουν τις επιδόσεις σου με τις επιδόσεις των άλλων και μάλιστα για να σου υπογραμμίσουν ότι δεν τα καταφέρνεις όσο οι άλλοι. Το παιδί δεν θα βελτιώσει τη συμπεριφορά του μέσα από την σύγκριση, απλά θα μειώσει την εμπιστοσύνη που έχει στον εαυτό του. Μη ξεχνάς ότι κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του χαρίσματα και αξιοποιεί τις δυνατότητές του στο βαθμό που μπορεί. Αντί να συγκρίνω το παιδί μου με άλλα παιδιά είναι προτιμότερο να ενισχύω κάθε φορά αυτό που μπορεί να πετύχει. Στηρίζω τις προσπάθειες του παιδιού χωρίς να περιμένω να ικανοποιήσει τις προσδοκίες μου.

Μου τη δίνει να το βγάζω βόλτα.
Φρόντισε να παίζει πολύ κάθε μέρα. Δώσε ραντεβού με γονείς που έχουν παιδιά στην ίδια ηλικία με το δικό σου ώστε να συναντηθείτε για να παίξουν. Μην τρέχεις συνεχώς πίσω από το παιδί για να το προσέχεις. Η υπερπροστατευτική σου διάθεση σε κουράζει περισσότερο από τις αταξίες του παιδιού. Πήγαινε το παιδί να παίξει σε χώρους που του παρέχουν κάποια στοιχειώδη ασφάλεια και είναι ειδικά διαμορφωμένοι για παιχνίδι. Αν πας με το παιδί σε κάποιο χώρο που αρέσει μόνο σ' εσένα το πιθανότερο είναι να περάσεις άσχημα. Αν το παιδί δεν μπορέσει να βρει κάποια ενδιαφέρουσα απασχόληση θα σε βασανίσει με τη γκρίνια και τις αταξίες του.

Ρίξ' του για να μάθει.
Το ξύλο δεν βγήκε από τον παράδεισο. Το ξύλο εκφράζει τη δική μας κόλαση. Συνήθως δεν χτυπάμε για να παιδαγωγήσουμε αλλά για να εκφράσουμε την αναστάτωση και το θυμό μας. Κανείς δεν γίνεται καλύτερος με τη βία. Το ξύλο δεν εμπνέει σεβασμό αλλά φόβο. Ακόμη και όταν είναι αποτελεσματικό έχει πολλές παρενέργειες. Τραυματίζει την αυτοπεποίθηση, διαταράσσει τις προσωπικές σχέσεις, διδάσκει τη βία και όχι τον αυτοέλεγχο. Όταν χτυπήσεις το παιδί προσπάθησε να αποδεχτείς ειρηνικά το λάθος σου. Συγχώρεσε τον εαυτό σου και προσπάθησε να βρεις τρόπους εκφόρτισης και χαλάρωσης. Αν σου έχει γίνει συνήθεια να χτυπάς το παιδί σου και νοιώθεις να μην ελέγχεις τα νεύρα σου αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν βαθύτερες αλλαγές στις συνθήκες διαβίωσής σου.



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Melissa στο Το χαμομηλάκι τη 4/10/2007 07:45:00 μμ



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Mimakos στο xamomilaki τη 4/20/2007 11:04:00 πμ

Αστείες και εντυπωσιακές ζωγραφιές: Μπουρμπουληθροζωγραφιές! ...

Μπουρμπουληθροζωγραφιές!

Υλικά που θα χρειαστείτε:
μερικά καλαμάκια
μπωλάκια ή κυπελάκια
υγρή τέμπερα σε διάφορα χρώματα (με ρευστότητα οπως πχ. η κρέμα γάλακτος)
υγρό σαπούνι για τα πιάτα
λίγο νερό
φύλλα χαρτιού
Τοποθετήστε σε κάθε μπωλάκι ίση ποσότητα νερού, τέμπερας και σαπουνιού. Φτάνουν δύο κουταλάκια απο το κάθε υγρό.

Με το καλαμάκι ανακατέψτε λίγο και φυσήξτε μέσα στο υγρό έτσι ώστε να βγούν πολλές πολλές μπουρμπουλήθρες.
Μπορεί μικρότερα παιδιά να κουραστούν μετά απο μερικές προσπάθειες, οπότε οι γονείς μπορούν να φυσήξουν και αυτοί τις πολλές μπουρμπουλήθρες. Μπορούν να γίνουν τόσες πολλές ώστε να πάρουν όλες μαζί το μέγεθος μίας μπάλας του βόλει!

(Συμβουλή - σε παιδιά κάτω των 3 ετών κάνετε πρώτα μία δοκιμή με το καλαμάκι στον αέρα, έτσι ώστε να καταλάβουν ότι θα φυσήξουν και δεν θα ρουφήξουν. Παίξτε μετά και με ένα κομμάτι απο πλαστική σακούλα το οποίου θα μπορούν ρουφώντας το να το "τραβάνε" και φυσώντας το να το "σπρώχνουν").

Με ένα κουταλάκι πάρτε μπουρμπουλήθρες, τοποθετήστε τις στο χαρτί και αφήστε τις να στεγνώσουν.
Φτιάξτε πολλά χρώματα και δείτε πώς οι μπουρμπουλήθρες αφού στεγνώσουν μετά απο ένα δύο λεπτά, αποτυπώνουν τα όμορφα σχέδια τους πάνω στο χαρτί !

Αφροζωγραφιές!* (Μέρος Α')

Θα χρειαστείτε:
σαμπουάν
μπωλάκια, όσα και τα χρώματα
χρώματα (υγρή τέμπερα ή σωληναρίου)
κομμάτια απο σφουγγάρια όσα και τα χρώματα που θα φτιάξετε σε μέγεθος καρυδιού (κόψτε ένα μεσαίο σφουγγάρι σε 6 κομμάτια)
άσπρο χαρτί

Σε κάθε μπωλάκι βάλτε δυό κουταλιές της σούπας περίπου σαμπουάν και δύο τρείς σταγόνες χρώμα. Βρέξτε λίγο τα σφουγγαράκια και τοποθετήστε σε κάθε μπωλάκι ένα κομματάκι σφουγγάρι και δώστε τα στο παιδί σας να φτιάξει πλούσιο αφρό.

Όταν φτιάξετε αφρούς σε όλα τα χρώματα μπορείτε να αρχίσετε τη ζωγραφική! Όταν στεγνώσουν οι ζωγραφιές, οι φουσκάλες του αφρού θα φαίνονται. Καλή διασκέδαση!


--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 4/19/2007 08:45:00 μμ

Κακόβουλα άτομα - προστατέψτε τα παιδιά σας (απο 6 ετών)

 

Μία έρευνα στις Η.Π.Α. δείχνει ότι τουλάχιστον 20% του γυναικείου και 5-10% του ανδρικού πληθυσμού έχουν ζήσει κάποιας μορφής σεξουαλικής παρενόχλησης στην παιδική τους ηλικία.Οι περισσότερες περιπτώσεις σεξουαλικής παρενόχλησης γίνονται απο άντρες (90%) και άτομα που γνωρίζουν το παιδί (70-90%) απο τα οποία περίπου το ένα τρίτο είναι μέλη της οικογένειας του παιδιού, ενώ το άλλο τρίτο άτομα που γνωρίζει το παιδί απο την γειτονιά του. Θύματα βιασμού πέφτουν 29% αγόρια και κορίτσια κάτω των 11 ετών, 32% παιδιά μεταξύ 11 και 18 ετών.
Ο λόγος που κακόβουλα άτομα καταφέρνουν να παρασύρουν ή να δελεάσουν παιδιά οφείλεται κυρίως στην έλλειψη ενημέρωσης που έχουν τα παιδιά. Είναι λοιπόν η υπευθυνότητα του γονέα να ενημερώσει το παιδί του και να το βοηθήσει να αναγνωρίζει και να συνειδητοποιεί πιθανό κίνδυνο.

 

Για παιδιά απο 6 ετών:
Είναι απαραίτητο να ξεκαθαρίζονται απο τους γονείς οι εξής απαράβατοι όροι. Αυτοί θα συζητιούνται απο την πρώτη στιγμή που το παιδί θα περπατήσει μόνο του π.χ. ώς το σχολείο.
Πάντα ζητάμε την άδεια των γονιών για να δεχτούμε δώρα, χρηματικά δώρα, να πάμε στο σπίτι κάποιου φίλου. Εάν κάποιος είναι καλοπροαίρετος, δεν θα έχει πρόβλημα να ειδοποιήσει τους γονείς του παιδιού.
Ποτέ δεν παίρνουμε φαγητό ή γλυκά απο άνθρωπο τον οποίο δεν γνωρίζουμε αν δε ζητήσουμε άδεια απο τους γονείς.
Ποτέ δεν μπαίνουμε σε αυτοκίνητο κάποιου που δεν γνωρίζουμε ακόμα και αν φαίνεται ευγενικός και προσφέρεται να βοηθήσει/ να μας πάει σπίτι ή στο σχολείο, ακόμα και αν είναι κάποιος που ίσως έχουμε ξαναδεί στην γειτονιά.
Για να μιλήσουμε σε κάποιον που βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο δεν χρειάζεται να πλησιάσουμε κοντά του – μπορούμε να του μιλήσουμε απο μακριά.
Δεν θα έπρεπε κάποιος να του ζητήσει να κρατήσει κάτι μυστικό – αν γίνει κάτι τέτοιο πρέπει να το πει στους γονείς ή δάσκαλούς του.
Κανείς δεν επιτρέπεται να το αγγίξει στα μέρη που καλύπτονται απο το μαγιό, ούτε επιτρέπεται να αγγίξει κάποιον ενήλικα σε αυτά τα μέρη. Το σώμα είναι κάτι ιδιαίτερο και προσωπικό.
Εάν κάποιος προσπαθήσει να κάνει κάτι τέτοιο ή να το κάνει να αισθανθεί περίεργα, μπορεί να πεί ΟΧΙ.

 

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς:
Κρατάτε πάντα μία λίστα με τα ονόματα και τηλέφωνα των φίλων του παιδιού σας και κρατάτε επαφή με τις οικογένειες τους.
Μάθετε στο παιδί σας την διεύθυνση και τα τηλέφωνα του σπιτιού σας και δείξτε του πώς μπορεί να πάρει τηλέφωνο στην άμεση δράση.
Μήν βάζετε το όνομα του παιδιού σας επάνω στην τσάντα ή τα ρούχα του. Κάποιος που θα το φωνάξει με το όνομά του αμέσως θα του φανεί πιό γνώριμος.
Πείτε στο παιδί σας τί μπορεί να κανει σε περίπτωση που σας χάσει σε μέρος με πολύ κόσμο: να μήν κάνει γύρους ψάχνοντάς σας, αλλά να πάει σε κάποιο κοντινό κατάστημα, ή υπάλληλο ασφαλείας, να τον ενημερώσει και να σας περιμένει εκεί.
Όταν ένα παιδί αρνείται ή δεν θέλει να δεί κάποιον, μάθετε γιατί.
Φροντίστε να είστε διαθέσιμοι κάθε στιγμή που το παιδί σας θέλει να σας πεί κάτι. Μόνο έτσι θα έρθει να σας το πεί σε περίπτωση που κάτι συμβεί.
Μήν μειώνετε τους φόβους του παιδιού σας, οποιοιδήποτε και αν είναι αυτοί πραγματικοί η φανταστικοί - έτσι ώστε όταν αισθανθεί φόβο, να του δώσει σημασία και να μήν τον καταπιέσει.
Δώστε το παράδειγμα με το να είσαστε συνεπείς. Έτσι και τα παιδιά θα κάνουν το ίδιο: Τηλεφωνήστε τους αν αργήσετε απο την δουλειά, πείτε τους που βρισκόσαστε.
Ποτέ μην πιέζετε το παιδί σας να αγκαλιάζει συγγενείς ή φίλους εάν αυτό δεν θέλει.

 

Μήν αφήνετε το παιδί σας:
μόνο του στο αυτοκίνητο ούτε για ένα λεπτό
να πηγαίνει μόνο του σε δημόσια τουαλέτα, μπείτε και εσείς μέσα μαζί του.
να περιπλανιέται στους διαδρόμους κάποιου καταστήματος - εξηγήστε του οτι εάν χαθεί μπορεί να ζητήσει βοήθεια απο τους υπαλλήλους του καταστήματος και κανονίστε απο πρίν σημείο συνάντησης τα ταμεία, σε περίπτωση που σας χάσει.
Εξηγήστε στο παιδί σας ότι εάν ένας ενήλικας πραγματικά χρειάζεται βοήθεια, δεν θα ζητήσει απο ένα παιδί να τον βοηθήσει αλλά θα ζητήσει βοήθεια απο έναν ενήλικα (πάρα πολύ συχνά, κακόβουλα άτομα ζητούν την βοήθεια των παιδιών σε κάτι).
Κίνδυνος δεν προέρχεται απαραίτητα απο «ξένους» ανθρώπους. Ακόμα και κάποιος που γνωρίζουμε μπορεί να έχει κακόβουλα κίνητρα.
Όταν φτάσει η στιγμή που θα περπατήσει μόνο του ώς το σχολείο δείξτε του τη διαδρομή και πως να περπατάει με ασφάλεια στο δρόμο (φωτισμός, κυκλοφορία, μέρη όπου μπορεί κάποιος να κρυφτεί και να ξεπροβάλλει ξαφνικά), όπως και τι να κάνει εάν κάποιος το ακολουθεί.

 

Ένα κακόβουλο άτομο μπορεί να χρησιμοποιήσει πολλές τεχνικές για να δελεάσει ένα παιδί: παγωτά, ηλεκτρονικά παιχνίδια, φωτογραφίσεις, σούπερ ήρωες, να πεί ότι συνέβη κάτι στους γονείς του παιδιού, να κάνει ότι τραυματίστηκε, ή να του ζητήσει απλώς βοήθεια.
Κακόβουλα άτομα μεταχειρίζονται την αθωότητα και ευαισθησία των παιδιών και χρησιμοποιούν αυτά τα χαρακτηριστικά των παιδιών για να τα δελεάσουν: Προσεγγίζουν συχνά μοναχικά παιδιά - θα προσπαθήσουν να τα κάνουν να αισθανθούν σημαντικά και ότι τα αγαπούν – και χρησιμοποιούν μετά την απώλεια αυτής της αγάπης σαν απειλή. Προσεγγίζουν επίσης παιδιά που είναι πρόθυμα να βοηθήσουν, παιδιά που εμπιστεύονται εύκολα ένστολα άτομα, παιδιά/έφηβους που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο στον υπολογιστή – και αυτά βρίσκονται στο στόχαστρο ενός κακόβουλου ατόμου.

 



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Melissa στο Το χαμομηλάκι τη 4/19/2007 02:14:00 μμ

Παιδί και ψυχολογία. Οι ιδιαιτερότητες της παιδικής ψυχής και...

 

Τα συνηθισμένα λάθη των γονιών.

 

Οι περισσότεροι γονείς αγνοούν τις ιδιαιτερότητες της παιδικής ψυχής και κάτω από την πίεση του άγχους που τραυματίζει την καθημερινότητά τους συμπεριφέρονται με τρόπους που δεν βοηθούν την ομαλή, ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού.



Πάρ' το μέσα δεν αντέχω άλλο.
Το παιδί δεν έχει τη δυνατότητα να μπει στη θέση σου, να νοιώσει τα αισθήματά σου και να σε καταλάβει. Περιμένει από εσένα να ικανοποιήσεις τις δικές του ανάγκες. Αν είσαι κουρασμένος, εξαντλημένος ή νευριασμένος το παιδί δεν μπορεί να σε βοηθήσει. Προσπάθησε να οργανώσεις με τέτοιο τρόπο τις δουλειές σου ώστε να έχεις το χρόνο και τη διάθεση να παίξεις μαζί του. Αφιέρωσέ του ποιοτικό χρόνο. Δείχνε του αγάπη, άγγιζέ το, παίξε μαζί του. Αν δεν κουραστείς βοηθώντας το να παίξει δημιουργικά θα εκνευριστείς από την φασαρία και την αταξία του. Η αδιαφορία όπως και η υπερπροστασία των μεγάλων ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τις αταξίες και την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών.

Δε με νοιάζει τι κάνουν τα άλλα παιδάκια εσύ θα είσαι στην αγκαλίτσα μου.
Άστο να ζήσει, να είναι ο εαυτός του, να πειραματιστεί. Όταν βγάλεις το παιδί βόλτα σε ένα χώρο για παιχνίδι επέτρεψέ του να κινηθεί ελεύθερα και να αυτενεργήσει. Αν δεν κινδυνέψει δεν θα μάθει. Εξήγησε στο παιδί ότι είναι καλό να απομακρύνεται από κοντά σου και ότι είναι αναπόφευκτο να πέφτει ή να χτυπά ή να συγκρούεται με τα άλλα παιδάκια. Πρόσεχε το από απόσταση και μην επεμβαίνεις συνέχεια για να το προστατεύεις από τους επικείμενους κινδύνους. Το παιδί που αναγκαστικά κάθεται ήσυχα δεν ωφελείται και δεν ωριμάζει. Παρότρυνέ το να ασχολείται όσο περισσότερο γίνεται με δημιουργικές δραστηριότητες.

Δεν πειράζει ας' το να το χαλάσει.
Το παιδί χρειάζεται σταθερά όρια. Όπως του βάζεις όρια για να διαφυλάξεις τη σωματική του ακεραιότητα το παιδί χρειάζεται όρια στη συμπεριφορά για να μπορέσει να προσαρμοσθεί στην κοινωνική ζωή. Αν δεν μάθει να συντονίζεται στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος θα έχει πάντοτε στη μετέπειτα ζωή του δυσκολίες προσαρμογής. Χρειάζεται σταθερότητα στα όρια αρκεί η επιβολή των κανόνων να μη φθείρει τη σχέση αγάπης μέσα από συνεχείς συγκρούσεις.


Μου έτυχε δουλειά ρε παιδάκι μου δε μπορώ.
Να είσαι συνεπής με τις υποσχέσεις σου. Το παιδί έχει μεγάλη ανάγκη να διαπιστώνει ότι υπάρχει μια τάξη στο περιβάλλον του και ότι μπορεί να εμπιστεύεται τους άλλους. Αν δεν τηρείς το λόγο σου το παιδί ζει σε ένα άτακτο περιβάλλον που δεν μπορεί να εμπιστευτεί. Δημιουργούνται μέσα του αισθήματα ανασφάλειας και επιπλέον μαθαίνει να είναι το ίδιο ανεύθυνο.

Γιαννάκη ο μπαμπάς με απατάει με τη Νονά.
Μην φορτώνεις το παιδί με τα δικά σου προβλήματα. Το παιδί δεν είναι φίλος σου παρά το ότι είναι σημαντικό να έχεις φιλικές σχέσεις μαζί του. Το παιδί δεν ωφελείται με το να μαθαίνει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζεις στις διαπροσωπικές σου σχέσεις και τις επαγγελματικές σου δραστηριότητες. Το κριτήριο για το αν είναι σωστό να πεις κάτι στο παιδί δεν είναι το να ξελαφρώσεις εξωτερικεύοντας αυτό που συμβαίνει μέσα σου αλλά το να ωφεληθεί το παιδί από την επικοινωνία σας.



Όχι έτσι ρε βλάκα…κοίτα πως το κάνει το κοριτσάκι.
Μη ξεχνάς ότι δεν θα σου άρεσε να συγκρίνουν τις επιδόσεις σου με τις επιδόσεις των άλλων και μάλιστα για να σου υπογραμμίσουν ότι δεν τα καταφέρνεις όσο οι άλλοι. Το παιδί δεν θα βελτιώσει τη συμπεριφορά του μέσα από την σύγκριση, απλά θα μειώσει την εμπιστοσύνη που έχει στον εαυτό του. Μη ξεχνάς ότι κάθε άνθρωπος έχει τα δικά του χαρίσματα και αξιοποιεί τις δυνατότητές του στο βαθμό που μπορεί. Αντί να συγκρίνω το παιδί μου με άλλα παιδιά είναι προτιμότερο να ενισχύω κάθε φορά αυτό που μπορεί να πετύχει. Στηρίζω τις προσπάθειες του παιδιού χωρίς να περιμένω να ικανοποιήσει τις προσδοκίες μου.

Μου τη δίνει να το βγάζω βόλτα.
Φρόντισε να παίζει πολύ κάθε μέρα. Δώσε ραντεβού με γονείς που έχουν παιδιά στην ίδια ηλικία με το δικό σου ώστε να συναντηθείτε για να παίξουν. Μην τρέχεις συνεχώς πίσω από το παιδί για να το προσέχεις. Η υπερπροστατευτική σου διάθεση σε κουράζει περισσότερο από τις αταξίες του παιδιού. Πήγαινε το παιδί να παίξει σε χώρους που του παρέχουν κάποια στοιχειώδη ασφάλεια και είναι ειδικά διαμορφωμένοι για παιχνίδι. Αν πας με το παιδί σε κάποιο χώρο που αρέσει μόνο σ' εσένα το πιθανότερο είναι να περάσεις άσχημα. Αν το παιδί δεν μπορέσει να βρει κάποια ενδιαφέρουσα απασχόληση θα σε βασανίσει με τη γκρίνια και τις αταξίες του.

Ρίξ' του για να μάθει.
Το ξύλο δεν βγήκε από τον παράδεισο. Το ξύλο εκφράζει τη δική μας κόλαση. Συνήθως δεν χτυπάμε για να παιδαγωγήσουμε αλλά για να εκφράσουμε την αναστάτωση και το θυμό μας. Κανείς δεν γίνεται καλύτερος με τη βία. Το ξύλο δεν εμπνέει σεβασμό αλλά φόβο. Ακόμη και όταν είναι αποτελεσματικό έχει πολλές παρενέργειες. Τραυματίζει την αυτοπεποίθηση, διαταράσσει τις προσωπικές σχέσεις, διδάσκει τη βία και όχι τον αυτοέλεγχο. Όταν χτυπήσεις το παιδί προσπάθησε να αποδεχτείς ειρηνικά το λάθος σου. Συγχώρεσε τον εαυτό σου και προσπάθησε να βρεις τρόπους εκφόρτισης και χαλάρωσης. Αν σου έχει γίνει συνήθεια να χτυπάς το παιδί σου και νοιώθεις να μην ελέγχεις τα νεύρα σου αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν βαθύτερες αλλαγές στις συνθήκες διαβίωσής σου.



--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη Melissa στο Το χαμομηλάκι τη 4/10/2007 07:45:00 μμ