Η επιλογή του δωματίου που θα φιλοξενήσει το παιδί είναι πρωταρχικής σημασίας. Η σωστή κατεύθυνση, η παρουσία ηλιακού φωτός και οι δυνατότητες που πρέπει να προσφέρει για τα επόμενα χρόνια καθορίζουν τα κριτήριά μας.
Κάπου κοντά...
Η γειτνίαση του παιδικού/βρεφικού με το δωμάτιο των γονιών θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Κάπου με φώς...
Οι παλαιότεροι που έλεγαν ότι : «Σπίτι που δεν το βλέπει ο ήλιος το βλέπει ο
γιατρός», κάτι παραπάνω ήξεραν. Η νοτιοανατολική κατεύθυνση του δωματίου θεωρείται ιδανική. Φροντίστε οι ακτίνες του ήλιου να μην πέφτουν κάθετα στην κούνια του παιδιού σας, όπως φυσικά και να μην τοποθετείτε την κούνια κάτω από το παράθυρο.
Κάπου απάνεμα...
Φροντίστε να αποφύγετε τα ρεύματα στο δωμάτιο, όχι όμως και τον καθημερινό καλό αερισμό του.
Η ιδανική θερμοκρασία κυμαίνεται μεταξύ 20 και 22 βαθμών κελσίου, αν χρησιμοποιείται
καλοριφέρ φροντίστε να υγραίνεται την ατμόσφαιρα με κάποια βρεγμένη πετσέτα πάνω από το σώμα του καλοριφέρ. Αποφύγετε κατσαρολάκι με νερό (υπάρχει περίπτωση να ανατραπεί). Αποφύγετε και τους υγραντήρες του εμπορίου και τους ιονιστές αέρα για το παιδικό δωμάτιο.
Δώστε του χώρο...
Όταν σχεδιάσετε το βρεφικό ή παιδικό δωμάτιο φροντίστε να εξοικονομήσετε αρκετό χώρο για το παιδί. Η αγορά υπερβολικών επίπλων (πχ βιβλιοθήκη με γραφείο σε παιδί προσχολικής ηλικίας) δεν ικανοποιεί τις ανάγκες του παιδιού σας για παιχνίδι.
Ας προσπαθήσουμε να ανοίξουμε το χώρο του παιδιού για να έχει χώρο για μπουσούλημα, για περπάτημα, για παιχνίδι. Τοποθετήστε μεγάλα πολύχρωμα μαξιλάρια στο πάτωμα, τα παιδιά τα χρησιμοποιούν με τους πλέον ανορθόδοξους τρόπους. Αποφύγετε τη μοκέτα αλλά προτιμήστε υλικά που δεν κατηγορούνται για επιβάρυνση της υγείας του παιδιού. Το ξύλινο πάτωμα , τα βαμβακερά χαλιά και το στρώμα από φελλό (μαλακό και ηχομονωτικό υλικό) είναι οι προτιμότερες λύσεις.
Προσπαθήστε να συνδυάσετε την αισθητική με τη λειτουργικότητα . Δώστε χώρο για το παιχνίδι και τη μελέτη των παιδιών. Μια καλή ιδέα είναι να σχεδιάσετε μία ή δύο γωνιές για τα χόμπυ τους (πχ η γωνιά του κουκλοθέατρου, ή της ζωγραφικής κλπ)
Άλλες δυνατότητες του χώρου
Ταυτόχρονα πρέπει να μελετηθεί η δυνατότητα να αποθηκευτούν τα ρούχα τους, τα βιβλία τους και τα πολυάριθμα πια παιχνίδια τους. Τα καταστήματα προσφέρουν πολλές λύσεις με καλάθια, κουτιά αποθήκευσης κλπ. Προτιμήστε τα πιο φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά.
Μερικά από τα απαραίτητα αξεσουάρ για το παιδικό δωμάτιο μετά το δεύτερο έτος:-λαμπατέρ,
-ρολόι,
-καθρέπτης,
-πίνακας ανακοινώσεων από φελλό για να κρεμά ζωγραφιές, εικόνες, φωτογραφίες,
-ένα κασετόφωνο ή cd player θεωρείται μια καλή λύση ιδιαίτερα για να συντροφεύουμε τα παιχνίδια του με μουσική (πχ συμφωνικά κομμάτια ή επιλεγμένα παιδικά τραγούδια, γεγονότα που θα το μυήσουν στον υπέροχο κόσμο της μουσικής) ή για να ακούει ηχογραφημένα παραμύθια.
Η προσαρμοστικότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς διακοσμείτε δωμάτια παιδιών σχολικής ηλικίας ή όταν η οικογένεια συνεχώς διευρύνεται.
συνεχίζεται...
--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 4/01/2007 03:50:00 μμ
Save Our Children ♦ Σώστε τα Παιδιά μας
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ,
Προστατεύστε το Χαμομηλάκι, Είναι το Φως.
Κίνημα για την προστασία του παιδιού
hamomilaki@gmail.com
Επίσημη Ιστοσελίδα: hamomilaki.gr
Κυριακή 1 Απριλίου 2007
Ο χώρος του παιδικού δωματίου
ΑΞΙΩΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ
Ένα παιδί είναι πρώτ' απ' όλα παιδί. Είναι λάθος ν' απαιτούμε απ' αυτό την ωριμότητα ενός ενήλικα.
Οι γονείς και γενικά οι μεγάλοι είναι στην υπηρεσία των παιδιών για να τα βοηθήσουν να μεγαλώσουν. Δεν είναι αφεντικά των παιδιών.
Το παιδί έχει ανάγκη να νιώθει πως οι γονείς το προστατεύουν για να αισθάνεται ασφαλές. Έχει ακόμα την ανάγκη να νοιώθει πως οι γονείς το αγαπούν.
Πρέπει να ενθαρρύνουμε και να βοηθάμε το παιδί ν' αναπτύξει τη θέληση του κι όχι να του την αφαιρούμε. Πρέπει να το βοηθάμε να γίνει αυτόνομο και να αναπτύσσει τα συναισθήματα και τις συγκινήσεις του.
Είναι βαρύτατο λάθος να πετυχαίνουμε την υπακοή με τη βία-απειλή, εκβιασμό, σωματική βία, ψέμα κ.τ.λ. κι όχι με αμοιβαία συγκατάθεση. Αν τη χρησιμοποιήσουμε να κάνει κάτι ενάντια στη θέληση του, είναι πολύ πιθανό να μας κατηγορήσει γι' αυτό κάποια μέρα. Πρόκειται για μια αδικία.
Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι ο γονιός που έρχεται σε αντίθεση με το παιδί του, έχει τη δύναμη να αποφασίσει αυτός προς την κατεύθυνση που θέλει. Αυτό όμως είναι πραγματικά άδικο, γιατί ο γονιός ενεργεί ως αντίδικο μέρος κι ως κριτής ταυτόχρονα που, στη δημοκρατία, απαγορεύεται ακόμα και για τους εγκληματίες.
Το παιδί είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα που αποζητά κι αυτή το σεβασμό- και τον δικαιούται. Η άποψη του πρέπει να ακούγεται, γιατί το παιδί έχει ανάγκη από αναγνώριση, ακριβώς όπως οι μεγάλοι. Καθετί που μπορεί να το ταπεινώσει ή να το κάνει να χάσει το γόητρο του, το τραυματίζει θανάσιμα. Δεν του αρέσει να νοιώθει πως χάνει. Δεν πρέπει να χάνει.
Το παιδί είναι μοναδικό. Δεν υπάρχουν δύο ολόιδια παιδιά. Κάθε σύγκριση ανάμεσα τους μπορεί να φέρει το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα. Αυτό προϋποθέτει μια σημαντική προσπάθεια για κατανόηση από τη μεριά των γονέων.
Πρέπει να εμπιστεύεστε το παιδί. Οι γονείς πρέπει να ξεκινούν από την αρχή ότι το παιδί θα πετύχει στη ζωή του. Το παιδί έχει ανάγκη από αυτή την πίστη για ν' αντιμετωπίσει τον κόσμο με σιγουριά.
Δεν πρέπει να συγχέεται τη διαπαιδαγώγηση με τον πειθαναγκασμό. Ο πειθαναγκασμός μεταμορφώνει το παιδί σε ζώο του τσίρκου - είτε τον κάνετε με το μαστίγιο, είτε με τα καλοπιάσματα. Έτσι το παιδί χάνει τις εμπειρίες που θα μπορούσε ν' αποκτήσει. Και δεν θα παρηγορηθεί ποτέ γι' αυτό.
Το παιδί έχει μια αντίληψη για τον κόσμο, για την κατάσταση, για το πρόβλημα που τίθεται, για σας και για τον εαυτό του. Η αντίληψη αυτή είναι ολότελα διαφορετική από τη δική σας, αλλά στα μάτια του παιδιού είναι η μόνη αλήθεια. Πρέπει να δεχθείτε την ιδέα πως το παιδί θεωρεί αυτά που κάνει ολότελα δικαιολογημένα.
--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/31/2007 07:14:00 μμ
ΓΟΥΑΙΗΝ ΝΤΥΕΡ - ΤΑ ΘΕΛΩ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ
* Θέλω τα παιδιά μου να ζήσουν ευτυχισμένα, χωρίς απωθημένα.
* Θέλω να μάθουν να απολαμβάνουν τη ζωή και να χαίρονται την κάθε μέρα σαν ένα θαύμα.
* Θέλω να νοιώθουν πετυχημένοι και σπουδαίοι σαν άνθρωποι, ανεξάρτητα από το τί κάνουν.
* Θέλω να νοιώθουν θετικά συναισθήματα για τον εαυτό τους και τη ζωή.
* Θέλω να μεγαλώσουν, ξέροντας πώς να μην αφήνουν τις αναποδιές της ζωής να τα καταστρέψουν.
* Θέλω να αποφύγουν την κατάθλιψη και τη δυστυχία.
* Θέλω να μη γίνουν νευρωτικά άτομα.
* Θέλω να έχουν μια στερεή αίσθηση εσωτερικής γαλήνης που θα τα στηρίζει στις δύσκολες στιγμές.
* Θέλω να εκτιμούν το τώρα. Να απολαμβάνουν το ταξίδι της ζωής, χωρίς να υπεραξιολογούν τον προορισμό του.
* Θέλω να ξέρουν ότι διαμορφώνουν τα ίδια τη ζωή τους, ότι έχουν τη δύναμη να την διαλέξουν και να την αλλάξουν.
* Θέλω να είναι ευαίσθητα και υπεύθυνα, με σεβασμό για τη φύση και την ανθρωπότητα.
* Θέλω να βρουν και να εξερευνήσουν το δυναμικό τους και να νοιώσουν ικανοποίηση και ενδιαφέρον για τους στόχους τους.
* Θέλω να μάθουν να αγαπούν και να αγαπιούνται.
* Θέλω να μάθουν τις ευκαιρίες που κρύβονται μέσα στις αναπόφευκτες οδυνηρές εμπειρίες της ζωής.
* Θέλω να έχουν καλές σχέσεις με την υγεία, τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική.
ΓΟΥΑΙΗΝ ΝΤΥΕΡ,διακεκριμένος ψυχολόγος-θεραπευτής.
--
Ανακοινώθηκε Από τον/τη hamomilaki ♀ στο Το χαμομηλάκι τη 3/30/2007 10:39:00 μμ