Σελίδες

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2011

Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών Τα παιδιά γράφουν: Ο Ιδανικός δάσκαλος ...

5 Οκτωβρίου

«Ζωγραφίζοντας στο μυαλό και την καρδιά μου τον ιδανικό δάσκαλο, δεν ξεχωρίζω αν είναι άντρας ή γυναίκα, νέος σε ηλικία ή μεγαλύτερος, όμορφος ή λιγότερο όμορφος με την κοινή έννοια του όρου. Για μένα ο ιδανικός δάσκαλος ξεχωρίζει πρώτα από όλα από την αγάπη του στα παιδιά, τους μαθητές του. Ξέρει τι νιώθουν, προλαβαίνει τις σκέψεις τους, έχει υπομονή, καρτερία στις εκφράσεις της αγωνίας τους.

Ο ιδανικός δάσκαλος γνωρίζει πώς να κάθεται σωστά στην έδρα του, αλλά και στα θρανία δίπλα στους μαθητές του, χαμογελάει ειλικρινά και αγγίζει την πλάτη των παιδιών του, συμμετέχοντας στις χαρές και στους προβληματισμούς τους, Κλείνει τη ματιά πονηρά στις μικρές φάρσες και επαινεί ακόμη και τις πιο μικρές επιτυχίες των μαθητών του.
Η επιστημοσύνη του και η καλή γνώση του αντικειμένου του είναι ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο της εικόνας του. Ο σωστός δάσκαλος επιλέγει το ουσιαστικό και παραμερίζει τις ανούσιες λεπτομέρειες κάνοντας το μάθημα πιο ενδιαφέρον. Ξεπερνά τους εγωισμούς του, αφήνει τα προσωπικά του προβλήματα έξω από την πόρτα της τάξης του και απασχολείται με τον καθένα από τους μαθητές του χωριστά
Στη μετάδοση των γνώσεων που θέλει να μεταδώσει δε λειτουργεί ως αυθεντία. Ξέρει να εκμαιεύει τις πληροφορίες, δέχεται και κάνει ερωτήσεις, δεν ευνοεί την αποστήθιση αλλά καλλιεργεί την κριτική σκέψη των μαθητών του αποδεχόμενος τόσο τα πιθανά λάθη του όσο και τα δικά του.
Ο καλός δάσκαλος είναι μια τεράστια αγκαλιά που χωράει γενιές γενιών μαθητών χωρίς να ξεχνάει ποτέ τα μικρά τους ονόματα όσα χρόνια κι αν περάσουν. Νοιάζεται για τις επιλογές τους και παρακολουθεί την πρόοδό τους ξέροντας ότι η καλύτερη υποχρέωση είναι να τους βοηθήσει να γίνουν καλύτεροι και σπουδαιότεροι από κείνον.»
Θεοπίστη-Μαρίνα Χασιώτη (Β4)
Κατά τη γνώμη μου ένας δάσκαλος για να είναι καλός πρέπει να αγαπάει τα παιδιά και να εκδηλώνει την αγάπη του. Να είναι δηλαδή στοργικός και φιλικός απέναντί τους και να μπορεί να αφουγκράζεται τις ανησυχίες τους.
Επίσης μέσα στην τάξη θα πρέπει
να συμπεριφέρεται ισότιμα στους μαθητές του δίνοντας ευκαιρίες σε όλους να συμμετέχουν σε ένα  δημοκρατικό διάλογο. Θα πρέπει να κρατεί τις ισορροπίες ώστε να μη χάνονται οι ρόλοι του μαθητή και του δασκάλου.
Τέλος, θα πρέπει να είναι καθοδηγητής όχι μόνο στην απόκτηση γνώσης αλλά και στο σωστό τρόπο αντίληψης της Φώτης Ψωφάκης (Β4)
Ο δάσκαλος, όπως και κάθε εργαζόμενος, πρέπει να κάνει τη δουλειά του με αγάπη, κέφι και χαρά ώστε να νιώθει ικανοποιημένος, ευχαριστημένος και ευτυχισμένος. Βέβαια αυτό έχει αντίκτυπο και στους μαθητές, τους οποίους οφείλει να βοηθά και να στηρίζει. Για μένα ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που συνεργάζεται με τους μαθητές, τους κατανοεί, συζητάει μαζί τους, λύνει τα προβλήματα και τις απορίες τους. Επίσης, καταλαβαίνει την ψυχολογία τους, δεν ξεχωρίζει τους μαθητές σε καλούς και κακούς, αλλά τους ενθαρρύνει όλους και επιβραβεύει την κάθε προσπάθεια. 
Αθηνά Τσίτου(Β4)
Στα σημερινά σχολεία σπάνια βρίσκει κανείς έναν καλό δάσκαλο. Οι περισσότεροι κάνουν το μάθημά τους, γιατί αυτή είναι η δουλειά τους. Κατά τη γνώμη μου ένας σωστός δάσκαλος πρέπει να αγαπάει αυτό που κάνει. Ακόμα, πρέπει να έχει πολύ υπομονή και επιμονή. Δεν πρέπει να θυμώνει εύκολα με τα παιδιά, αλλά ούτε να τα αφήνει να κάνουν ό,τι θέλουν στη τάξη. Χρειάζεται να έχει πολλές γνώσεις, όχι μόνο για το μάθημα που διδάσκει, αλλά και να τον κόσμο. Ο δάσκαλος δεν έχει ως μόνη υποχρέωση τη διδασκαλία, αλλά και την καθοδήγηση των παιδιών. Πρέπει να τους μαθαίνει για το τι συμβαίνει στην κοινωνία και να τους δίνει χρήσιμες συμβουλές. Τέλος, όταν κάνει μάθημα δεν πρέπει να διδάσκει μόνο όσα λέει το βιβλίο. Χρειάζεται να παραπέμπει τα παιδιά και σε άλλες πηγές πληροφόρησης όποτε είναι δυνατόν.
Φοίβη Τραγουλιά-Πανανή(Β4)
«Κατά την άποψή μου ο ιδανικός δάσκαλος θα ήταν κάποιος με κατανόηση, κέφι και όρεξη να κάνει περισσότερα πράγματα με τα παιδιά απ’ ό,τι ορίζεται ως διδακτέα ύλη. Θα ήταν κάποιος δίκαιος, αλλά όχι αυστηρός και πάντα πρόθυμος να βοηθήσει τους πιο αδύναμους».
Έκτορας Στυλιανός (Β4)
«Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός που κατανοεί τις ανάγκες των μαθητών και αυτός που τα βοηθάει να λύνουν τα προβλήματά τους. Είναι αυτός που δε μαθαίνει στους μαθητές το μάθημα, αλλά το ζει και δεν ξεχνάει να αφήνει και τα παιδιά να το ζήσουν μαζί του. Δεν είναι αυτός που διαβάζει ξερά το μάθημα της ιστορίας, αλλά αυτός που γράφει ιστορία στο μέλλον των μαθητών του»
Αγγελική Τουρκοχωρίτη (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα θα πρέπει να έχει τα εξής χαρακτηριστικά:
Ø   να είναι καλός και εργατικός με τα παιδιά, ώστε να μην τον φοβούνται
Ø   να είναι υπομονετικός, αλλά όχι και σε όλες τις περιπτώσεις
Ø   να κάνει ό,τι μπορεί για να καταλάβουν τα παιδιά το μάθημα και όποτε το θεωρεί αναγκαίο να μένει στο ίδιο μάθημα για καλύτερη επεξήγηση
Ø  να βάζει εργασίες, αλλά όχι τόσες πολλές ώστε να ασχολούνται οι μαθητές συνέχεια με αυτές.
Ø  να είναι αστείος και άνθρωπος με τον οποίο μπορώ να ανοίξω συζήτηση
Δημήτρης Χαρισιάδης (Β4)
«O ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός που δεν είναι ιδιαίτερα αυστηρός, αγαπάει το τμήμα του και έχει όρεξη για μάθημα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο δάσκαλος στο κείμενο του Γ. Ιωάννου «Να ‘σαι καλά δάσκαλε».
Γιάννης Φάρριγκτον (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος είναι αυτός που κάνει το μάθημα με χαρά και με «πλάκα» έτσι ώστε οι μαθητές να το κατανοούν πιο εύκολα.
 Δήμητρα Τσιτσώνη (Β4)
«Ο ιδανικός δάσκαλος για μένα είναι αυτός που προσπαθεί με κάθε τρόπο να κάνει το μάθημα πιο ενδιαφέρον, αυτός που θέλει να μας διδάξει, αυτός που ενδιαφέρεται πραγματικά και όχι αυτός που επιβάλλει τη γνώμη του και ας είναι λάθος.»
Ηλέκτρα Τσικρίκα (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος αγαπάει τα παιδιά και το μάθημα που διδάσκει. Διδάσκει όχι μόνο με τα λόγια, αλλά και με πράξεις πράγμα που θα κάνει τα παιδιά να αγαπήσουν το μάθημά του. Ο δάσκαλος δε θα πρέπει να επιβάλλει την τάξη με φωνές και παρατηρήσεις και δε θα πρέπει να φτάνει στο σημείο να χάνει τον έλεγχο. Θα πρέπει να έχει γνώσεις και να κάνει τα παιδιά να συμμετέχουν.
Γιάννης Σκουρκέας (Β4)
Ένας δάσκαλος πρέπει οπωσδήποτε να σέβεται τα παιδιά, να είναι κοντά τους, να τους μιλάει σα φίλος, να τα αγαπάει, να τα καταλαβαίνει και να τα βοηθάει όσο πιο πολύ μπορεί.  Δεν πρέπει επίσης τα παιδιά να τον φοβούνται.
Χρυσαφοπούλου Χριστίνα (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την απόδοση των μαθητών κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Κατά τη γνώμη μου, η κατανόηση στους μαθητές είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του ιδανικού δασκάλου, η οποία σε συνδυασμό με την καλή επικοινωνία μαζί τους έχουν ως αποτέλεσμα μια θετική ατμόσφαιρα στην τάξη. Τέλος, δεν υπάρχουν συγκεκριμένα κριτήρια για έναν ιδανικό δάσκαλο, αφού ο κάθε δάσκαλος αποτελεί ξεχωριστή προσωπικότητα. Γι’ αυτό κάθε παιδί έχει τον αγαπημένο του δάσκαλο.
Μαγδαλένα Φίλιου (Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος πρέπει να είναι φιλικός και ανοιχτός με τα παιδιά, να ενδιαφέρεται γι’ αυτά και να τα βοηθάει. Επιπλέον, πρέπει να επιβάλλει την πειθαρχία.
Πέτρος Τσάκωνας(Β4)
Ο ιδανικός δάσκαλος είναι κάτι το πολύ σπάνιο και το πολύ δύσκολο να το συναντήσεις στις μέρες μας. Ο ιδανικός δάσκαλος πρέπει να καταλαβαίνει τους μαθητές, να επικοινωνεί μαζί μας, αλλά και να μας κάνει να τον εμπιστευόμαστε σαν ένα μέλος της οικογένειάς μας.
            Ένας τέτοιος δάσκαλος μπορεί να μας κάνει να δεθούμε και να αγκαλιάσουμε το σχολείο, το οποίο στις μέρες μας έχει ταλαιπωρηθεί πολύ από τους βανδαλισμούς των μαθητών και έχει παραγκωνιστεί από την κοινωνία.
Φίλιππος Σύριος (Β4)

Jesus Daily: Η σελίδα με τα περισσότερα like στο Facebook

Δεν ανήκει ούτε στην Μαντόνα, ούτε στον Μέσι, ούτε στη Lady Gaga. Η σελίδα που έχει δεχτεί τα περισσότερα like τους τελευταίους 3 μήνες έχει περιεχόμενο... θρησκευτικό και ανήκει σε έναν διατροφολόγο από την Βόρεια Καρολίνα.


Η σελίδα Jesus Daily έχει 8.450.000 likes, ενώ κάθε εβδομάδα διαδρούν με τη σελίδα 3,4 εκατομμύρια χρήστες του Facebook ποστάροντας κάποιο σχόλιο, μια προσευχή ή κάτι χριστιανικό, τέλος πάντων. Την ίδια στιγμή, η σελίδα του Justin Bieber μετρά λιγότερα από 700.000 interactions την εβδομάδα.

Σε δηλώσεις του στην εφημερίδα New York Times που έκανε τη σχετική έρευνα, ο ιδρυτής της σελίδας Aaron Tabor δήλωσε ότι "η σελίδα μας πρέπει να είναι ένα μέρος όπου οι πιστοί βρίσκουν κουράγιο για οτιδήποτε μάχη δίνουν στη ζωή".
Στη σελίδα Jesus Daily, θα κληθείς να συμμετάσχεις σε διάφορα κουίζ του στιλ "βρες σε ποιο ευαγγέλιο...", ενώ τα περισσότερα posts αφορούν χριστιανικές προσευχές και φωτογραφίες του Μεγαλοδύναμου.
Η έρευνα των Times επισημαίνει ότι οι χριστιανικές σελίδες έχουν μεγάλη πέραση στο Facebook, κάτι που αποδεικνύεται αφενός από το γεγονός ότι στην πρώτη 20άδα βρίσκονται κι άλλες Χριστο-κεντρικές σελίδες και αφετέρου από το στατιστικό ότι 43 εκατ. άνθρωποι έχουν γίνει fan τουλάχιστον μιας σελίδας με θρησκευτικό περιεχόμενο.

Μπες στη δημοφιλέστερη σελίδα του FB, εδώ.

Most 'Liked' on Facebook Recently? Jesus, Not Bieber

By:  

Daily Jesus
Justin Bieber was so a few months ago. Jesus? He's eternal. And according to Facebook, he's also well "liked."
As reported by the New York Times, the most “Liked” page on Facebook for the past three months didn't have to do with popular singers, crazed soccer fans or silly time-wasting games, but was Jesus Daily, a page created by Aaron Tabor, a doctor in North Carolina, as a hobby.
Now with about 8.5 million likes, interaction on Tabor's creation surpasses all others on Facebook with 3.4 million folks liking, commenting or sharing thoughts on the page in one week (Bieber fans mustered under 700,000 similar interactions).
With so many people facing struggles in life, Tabor says he wants “Jesus Daily to be a central place where they find encouragement, no matter what battle they are fighting.”
(MORE: Faith-Based Filmmaking: The Sherwood Pictures Crusade)
The Times says religious Facebook pages have taken off well beyond Jesus Daily, as religion-themed pages of multiple languages pepper the top-20 Facebook pages. But that shouldn't surprise anyone, as more than 43 million Facebook users have become a “fan” of at least one religious page and 31% of all U.S. users have a religion listed in their profile.
Tabor originally started his page in 2009 after seeing Facebook's success in promoting his diet book and online nutrition business. “I wanted to provide people with encouragement,” he told the Times. “And I thought I would give it a news spin by calling it daily.”
The page boasts Bible verses, quotes and photos of everything from animals to paintings of angels, all in an effort to support people in their faith.
And about those time-wasting games? Well, the religious masses have their own now too: the Journey of Moses.

ΕΦΕΤ: Συμβουλές διατροφής στους μαθητές

Εξέδωσε σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο
που θα διανέμεται στα σχολεία
Ενημερωτικό φυλλάδιο με πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή και την ασφάλεια των τροφίμων στα σχολεία εξέδωσε ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ). «Το σχολείο πέρα από τον πρωταρχικό παιδαγωγικό και κοινωνικό-πολιτιστικό σκοπό του, πρέπει και μπορεί να αποτελεί και το μέσο για την προαγωγή της υγιεινής διατροφής και την εκπαίδευση των μαθητών σε θέματα διατροφής και ασφάλειας τροφίμων», επισημαίνουν οι αρμόδοι του Φορέα.


Συγκεκριμένα, οι ειδικοί δίνουν στους μαθητές τις ακόλουθες συμβουλές:

- Ξεκινήστε τη μέρα σας τρώγοντας ένα καλό πρωινό (κατά προτίμηση στο σπίτι).

- Στο σχολείο επιλέξτε το κολατσιό σας, καταναλώνοντας κάποια από τα είδη του κυλικείου (που είναι σύμφωνα με τις οδηγίες).

- Καταναλώνετε καθημερινά γαλακτοκομικά προϊόντα (π.χ γάλα, γιαούρτι) χαμηλά σε λιπαρά. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν καλή πηγή ασβεστίου στη διατροφή μας. Θυμηθείτε ότι η περιεκτικότητα ασβεστίου στο γάλα με χαμηλά λιπαρά είναι η ίδια με αυτή στο πλήρες γάλα. Εάν δεν πίνετε γάλα, προτιμήστε ένα γιαούρτι ή κάποιο άλλο γαλακτοκομικό προϊόν.

- Τρώτε καθημερινά φρούτα (κατά προτίμηση εποχιακά φρέσκα φρούτα). Τα φρούτα είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, φυτικές ίνες και πλήθος αντιοξειδωτικών ουσιών, ενώ παράλληλα είναι χαμηλά σε θερμίδες. Μπορείτε να εντάξετε στο κολατσιό σας με μέτρο την κατανάλωση ενός φυσικού χυμού. Θυμηθείτε όμως ότι πίνοντας έναν χυμό φρούτων προσλαμβάνετε λιγότερες φυτικές ίνες από ότι αν καταναλώνατε τα αντίστοιχα φρούτα.

- Στo σάντουιτς ή στο τοστ προτιμάτε ψωμί ολικής αλέσεως διότι περιέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά από το λευκό ψωμί. Καλή επιλογή σνακ αποτελεί επίσης και το σουσαμένιο κουλούρι (όπου αυτό πωλείται) καθώς και άλλα προϊόντα που περιέχουν σουσάμι (όπως το παστέλι) αλλά και ξηρούς καρπούς.

- Πίνετε αρκετό νερό για τη σωστή ενυδάτωση του οργανισμού σας.

- Περιορίστε την κατανάλωση ποτών και ροφημάτων που είναι υψηλά σε σάκχαρα και θερμίδες, καθώς και των πολλών γλυκισμάτων. Μειώνοντας την υπερβολική κατανάλωση σακχάρων, μειώνετε τον κίνδυνο τερηδόνας και παχυσαρκίας.

- Φροντίστε να γυμνάζεστε καθημερινά και να διατηρείτε φυσιολογικό για την ηλικία σας βάρος. Θυμηθείτε ότι η ποσότητα κατανάλωσης κάποιων τροφών πλούσιων σε λίπος ή/και σάκχαρα και η έλλειψη άσκησης ευθύνονται για την παχυσαρκία.
Πότε δεν πρέπει να καταναλώνουμε τρόφιμα από το κυλικείο

 
Όταν ένα τρόφιμο είναι επιμολυσμένο και ακατάλληλο για κατανάλωση, συχνά είναι δύσκολο να το αντιληφθούμε, ιδιαίτερα αν η αλλοίωσή του είναι στα αρχικά στάδια. Ορισμένες φορές, όμως, υπάρχουν ενδείξεις για την ακαταλληλότητα ενός τροφίμου.
Συγκεκριμένα:
- Όταν η συσκευασία του τροφίμου είναι ανοιγμένη ή σκισμένη.
- Όταν το χρώμα ή η υφή του τροφίμου είναι διαφορετικά από ό,τι συνήθως.
- Όταν η μυρωδιά του τροφίμου είναι διαφορετική από τη συνηθισμένη.
- Όταν η γεύση του τροφίμου είναι διαφορετική από τη συνηθισμένη.
- Όταν είναι εμφανώς αλλοιωμένο.
- Όταν κατά το μάσημα αντιληφθούμε να υπάρχει κάποιο ξένο σώμα (συνήθως κάτι ποιο σκληρό από το τρόφιμο).


Κατάλογος επιτρεπόμενων προϊόντων στα σχολικά κυλικεία

- Σάντουιτς και τοστ τυποποιημένα (με ψωμί ολικής αλέσεως ή λευκό) με τυρί ή και γαλοπούλα (από λαχανικά επιτρέπεται η προσθήκη ντομάτας).

- Απλά αρτοσκευάσματα, όπως φρυγανιές, αρτίδια φρατζολάκια, σησαμένια κουλούρια, παξιμάδια, κριτσίνια (σε ατομική συσκευασία 50g).

- Σταφιδόψωμο (σε ατομική συσκευασία έως 60g).

- Μουστουκούλουρα (σε ατομική συσκευασία έως 60g).

- Μπισκότα απλά, χωρίς γέμιση (σε ατομική συσκευασία έως 60g).

- Τυρόπιτα ή Σπανακόπιτα με τυρί φέτα ή κασέρι.

- Γιαούρτι «παντός τύπου».

- Φρέσκα φρούτα (καλά πλυμένα, σε ατομική συσκευασία).

- Ξηρά φρούτα, όπως σύκα δαμάσκηνα, βερύκοκα χωρίς κουκούτσι (σε ατομική συσκευασία έως 50g).

- Γάλα χαμηλό σε λιπαρά, γάλα πλήρες και γάλα με κακάο (έως 250ml για το γάλα με κακάο, έως 330ml για το σκέτο γάλα).

- Ρυζόγαλο απλό, κρέμα απλή (έως 150ml).

- Φυσικοί χυμοί φρούτων (100% χυμός) χωρίς πρόσθετη ζάχαρη (έως 330ml).

- Εμφιαλωμένο νερό του 0,5 λίτρου.

- Καφές και αφεψήματα (μόνο για το προσωπικό).

Για τα σχολικά κυλικεία των Γυμνασίων, Λυκείων και Νυχτερινών Σχολείων στο παραπάνω κατάλογο προστίθενται:

- Ξηροί καρποί, ανάλατοι (σε ατομική συσκευασία έως 50g).

- Μέλι, σε ατομική συσκευασία.

- Χαλβάς και παστέλι «παντός τύπου» (σε ατομική συσκευασία έως 50g).

- Σοκολάτα υγείας και γάλακτος, χωρίς γέμιση (σε μικρή συσκευασία έως 30g).

ΠΗΓΗ: tovima.gr, Food Net